Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifické poruchy učení a jejich náprava
Matějková, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je získání vhledu do oblasti problematiky specifických poruch učení. Práce má charakter přehledové studie a jde především o komparaci dosavadních poznatků a přístupů k dětem se specifickou poruchou učení. Tato práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale také umožnit čtenáři (laikovi) porozumět pojmu, příčinám, projevům, nápravě specifických poruch učení a tím i světu/životu člověka s touto poruchou.
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Funkce výchovného poradce na základní škole
Brůnová, Veronika ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Tato teoreticko-empirická práce se zabývá podstatnými aspekty poradenské činnosti výchovného poradce na základní škole. Po vymezení školního poradenství a popisu systému školských poradenských služeb provádíme výčet možných vztahů mezi výchovným poradcem a dalšími subjekty a následně analyzujeme možné role v komunikaci výchovného poradce, které z nich vyplývají. V souvislosti s tím se zabýváme osobnostními nároky a odbornou kvalifikací podstatných pro výkon funkce výchovného poradce a zaměřujeme se též na etickou dimenzi této poradenské úlohy. V další kapitole rozebíráme způsob práce výchovného poradce vycházející ze znalosti poradenských přístupů, které je možné uplatňovat ve školním prostředí, a dále ukazujeme, že základem jeho diagnostické činnosti jsou klinické metody, které popisně rozebíráme v závěru této kapitoly. Konkrétní náplň práce výchovného poradce a těžiště jeho činnosti nacházíme v rozboru a komparaci současné školské poradenské legislativy. Teoretické výstupy celé práce nám jsou podkladem k empirickému zkoumání poradenské praxe výchovných poradců. Poslední kapitolu věnujeme analýze a komparaci teoretických a empiricky získaných údajů a vyvozujeme z nich závěry týkající se úlohy výchovného poradce na základních školách.
Rodina jako faktor ovlivňující sociálně patologické chování dítěte
Brzobohatý, Ladislav ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Rodina jako faktor ovlivňující sociálně patologické chování dítěte" je zpracována teoret icko-výzkumně. Teoretická část se zabývá rodinou a vztahy s ní související. Zejména zachycuje některé sociálně patologické jevy, které významně ovl ivňuji vývoj rodiny. Vedle základních funkcí, které rodina má, jsou zde popsány jak její poruchy, tak i některé nežádoucí projevy v jednání jednot livých rodinných členů. Teoretický díl diplomové práce poukazuje na vztah mezi nesprávnou funkcí rodiny a vznikem sociálně patologického chování jedince. Jako nejvíce ohrožující člověka i celou společnost vyhodnocuje sebevraždu, zneužívání drog, problémy spojené s delikventním chováním a následnou penitenciární péči . Na tyto závěry navazuje empi rická část, která zkoumá četnost některých rodinných faktorů v anamnézách mladých uvězněných osob. Především je kladen důraz na zjištění o úplnosti a funkčnosti rodin těchto jedinců. Dále se zaměřuje na zachycení emočního vztahu rodičů k jejich del ikventním dětem a současně sleduje způsob jejich výchovného řízení. Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických, tak i shrnutí informací získaných při výzkumu.
Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence
Dvořáková, Helena ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent) ; Vítečková, Michaela (oponent)
disertační práce: Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence Tato disertační práce se zabývá oblastí hlídání dítěte náhradní pečující osobou, tzv. chůvou. Klade si za cíl širší zmapování a popsání problematiky, s akcentací vytyčených okruhů. Prezentovaná teoreticko-výzkumná práce popisuje existující zařízení a služby pro zaopatření dítěte v této republice i v zahraničí. Především se ale snaží postihnout podstatu mateřství, a to z pohledu psychologického, filozofického či genetického. V rámci této snahy je brána na zřetel otázka odloučení, potažmo traumatizace v dětství. Nezanedbatelný prostor je ponechán oblasti vzdělávání pečujících osob. Výzkumná část se zaměřuje na vliv působení chůvy jak na dítě, tak i na rodinnou atmosféru a výchovné postoje rodičů. Dále se zabývá postavením chůvy v rodině a hranicí vztahu mezi dítětem a jeho opatrovatelkou. Výstupem z díla je praktický manuál, příručka s konkrétně vymezeným obsahem vzdělávacího kurzu (pro adepty na pozici chůvy, i pro již praktikující pracovníky). Daný materiál byl sestaven za přispění odborných pracovníků, s ambicí upozornit na slabá místa v oblasti proškolování a komplexního vzdělávání náhradních pečujících osob v ČR. Stěžejním úmyslem textu je dovedení čtenáře k uvědomění a docenění důležitosti kvalitní pečovatelské osoby v procesu...
Sociální práce a poradenství pro klienty využívající systém sociálních dávek
André, Martina ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem sociálního zabezpečení v České republice. Teoretická část popisuje sociální politiku, její funkce, systém sociálního zabezpečení, poskytované dávky, osobnost sociálního pracovníka, včetně požadavků osobnostních, profesních a požadavků na vzdělání. Dále se zabývá charakteristikou klientů a možnostmi poradenství v sociální práci. V empirické části jsou vyhodnoceny dotazníky vyplněné sociálními pracovníky. Otázky jsou zaměřeny na poskytované dávky, jejich význam při motivaci klientů pro další práci, dále na jejich spravedlivé rozdělení, poskytované poradenské služby a možnosti pedagogického působení.
Specifika práce s dospívajícími problémovými uživateli drog
Perglerová, Vendula ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Votavová, Milada (oponent)
diplomové práce Jméno autora: Vendula Perglerová Instituce: Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky Obor: Magisterské prezenční studium pedagogiky Název práce: Specifika práce s dospívajícími problémovými uživateli drog Vedoucí práce: PhDr. Michaela Vítečková, PhD. Počet stran: 97 Klíčová slova: závislost, droga, dospívající uživatelé drog, terapie, případová studie Cílem diplomové práce je porozumět mechanismům závislosti u dospívajících uživatelů návykových látek, postihnout jejich specifika a na tomto základě poskytnout vodítko k volbě účinných forem pomoci při léčbě mladistvých problémových uživatelů drog. Sleduje proces vzniku a rozvoje závislosti na návykových látkách. Shrnuje možnosti léčby v jednotlivých fázích vývoje drogové závislosti. Představuje konkrétní léčebný program zabývající se mladistvými problémovými uživateli drog. Empirická část popisuje pět jednotlivých případů mladistvých problémových uživatelů drog, mapuje příčiny užívání každého z nich a charakterizuje individuální obsah léčby vytvořený na jejich základě.
Fenomén šikany na základních školách
Blatná, Pavla ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce je pokusem o propojení teoretických otázek týkajících se agresivity a šikany s praktickým zmapováním aktuální situace jejího řešení. Teoretická část věnovaná agresivitě postupuje od teorií předních odborníků na lidské chování, až k jevům, které se vyskytují v současné moderní společnosti jako kupříkladu pornografie, mediální násilí, návykové látky nebo virtuální realita a je jim tradičně připisován vliv na zvýšení agresivního chování. Z těchto obecných pohledů na agresivní chování vychází dále popis šikany jako specifického projevu agrese konkrétně na základních školách. Postupováno je opět od teorií, které se pokoušejí popsat tento jev až k praktické části, která mapuje jednotlivé instituce, které jsou v České republice úzce spojeny s řešením šikany. Poslední kapitola je navíc věnována informačním zdrojům, jež jsou přístupné pedagogickým pracovníkům v českém školství, kteří se zajímají, nebo jsou nuceni se zabývat tímto sociálně-patologickým jevem.
Zkušenost s drogou u nezletilých matek umístěných do ústavní péče
Zárubová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Ve své bakalářské práci na téma Zkušenost s drogou u nezletilých matek umístěných do ústavní péče pojednávám v teoretické části o problematice, která s daným tématem souvisí. Zabývám se toxikomanií jako problémem jedince a společnosti, formami a typy drogové závislosti a faktory, které ovlivňují její vznik. Dalším z témat je období dospívání z hlediska zvládání psychosociálních vztahů. Zmiňuji Eriksonovu teorii psychosociálního vývoje a také psychosociální konflikty tohoto období. Další část je věnována ústavní výchově nezletilých matek a jejich pobytu ve výchovném zařízení. S tímto také souvisí těhotenství a mateřství nezletilé dívky a s ním spojené problémy nejen jí samotné, ale celé rodiny. Zmíněna jsou i možná rizika a zdravotní problémy a také příčiny a důsledky předčasného mateřství. Na závěr teoretické části se zabývám drogovou závislostí ve vztahu k nezletilé matce a vlivem drog na těhotenství a vývoj plodu, včetně abstinenčního syndromu novorozence. Hlavním cílem empirické části je, na základě rozhovoru s drogově závislými nezletilými těhotnými dívkami a nezletilými matkami umístěnými do ústavní výchovy zjistit, jak na svou životní situaci pohlížejí. Rovněž se věnuji důvodům jejich umístění do ústavní výchovy, ale také rodinné zátěži u jednotlivých dívek.
Problematika výchovy dětí svěřených do péče prarodičů
Pokorná, Daniela ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí prarodiči. Je zaměřena na skutečnost, jak prarodič zvládá výchovu nezletilého dítěte. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol. Tato část práce se soustředí na téma rodiny, výchovy a oblasti náhradní rodinné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s deseti prarodiči, kteří mají ve své výchově nezletilé dítě. Rozhovor byl zaměřen na oblasti finančního zabezpečení rodiny, spolupráci rodiny se školou, na možné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení dle daných dostupných údajů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 VÍTEČKOVÁ, Miluše
5 Vítečková, Miluše
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.