Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén šikany na základních školách
Blatná, Pavla ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce je pokusem o propojení teoretických otázek týkajících se agresivity a šikany s praktickým zmapováním aktuální situace jejího řešení. Teoretická část věnovaná agresivitě postupuje od teorií předních odborníků na lidské chování, až k jevům, které se vyskytují v současné moderní společnosti jako kupříkladu pornografie, mediální násilí, návykové látky nebo virtuální realita a je jim tradičně připisován vliv na zvýšení agresivního chování. Z těchto obecných pohledů na agresivní chování vychází dále popis šikany jako specifického projevu agrese konkrétně na základních školách. Postupováno je opět od teorií, které se pokoušejí popsat tento jev až k praktické části, která mapuje jednotlivé instituce, které jsou v České republice úzce spojeny s řešením šikany. Poslední kapitola je navíc věnována informačním zdrojům, jež jsou přístupné pedagogickým pracovníkům v českém školství, kteří se zajímají, nebo jsou nuceni se zabývat tímto sociálně-patologickým jevem.
Pěstounská péče na přechodnou dobu
Blatná, Pavla ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Pěstounská péče na přechodnou dobu Foster care for temporary period Pavla Blatná Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá tématem pěstounské péče na přechodnou dobu (PPPD) v kontextu deinstitucionalizace zařízení pro děti, které nemohou pobývat ve své biologické rodině. Cílem práce bylo zmapovat a popsat systém této formy pěstounské péče a sledovat, zda v naší republice jsou stále do velkých ústavních zařízení umisťovány děti, pro které by byla vhodnější jiná forma náhradní rodinné péče. V úvodní části práce je popsán vývoj paradigmat a legislativy vztahující se k pěstounské péči na našem území. Výzkumná část práce potom zpracovává tři velké okruhy otázek vztahující se k PPPD - otázky praktických dopadů deinsti- tucionalizace a PPPD, finanční problematiku deinstitucionalizace a PPPD a nakonec deinstitu- cionalizace z pohledu etiky a demokracie. Jednotlivá témata jsou doplněna výzkumnými rozhovory se čtyřmi odbornicemi z oblasti náhradní rodinné péče.
Fenomén šikany na základních školách
Blatná, Pavla ; Lorenzová, Jitka (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je pokusem o propojení teoretických otázek týkajících se agresivity a šikany s praktickým zmapováním aktuální situace jejího řešení. Teoretická část věnovaná agresivitě postupuje od teorií předních odborníků na lidské chování, až k jevům, které se vyskytují v současné moderní společnosti jako kupříkladu pornografie, mediální násilí, návykové látky nebo virtuální realita a je jim tradičně připisován vliv na zvýšení agresivního chování. Z těchto obecných pohledů na agresivní chování vychází dále popis šikany jako specifického projevu agrese konkrétně na základních školách. Postupováno je opět od teorií, které se pokoušejí popsat tento jev až k praktické části, která mapuje jednotlivé instituce, které jsou v České republice úzce spojeny s řešením šikany. Poslední kapitola je navíc věnována informačním zdrojům, jež jsou přístupné pedagogickým pracovníkům v českém školství, kteří se zajímají, nebo jsou nuceni se zabývat tímto sociálně-patologickým jevem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.