|
Developing Social Competencies through Interaction in English Lessons
Wagnerová, Anna ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
S nedávným zavedením Rámcového vzdelávacího programu do ceských škol je zároven venováno mnoho pozornosti novým konceptum: Prurezovým tématum a Klícovým kompetencím. Ty zahrnují mimo jiné i trénink osobnostních a sociálních dovedností, jenž má studentum pomoci rozvinout svou osobnost a naucit se spolupracovat s ostatními. Tato práce se zameruje na ctyri související oblasti Sociálních kompetencí, jmenovite poznávání lidí, budování pozitivních mezilidských vztahu, sociální komunikaci a spolupráci. Klade si za cíl poskytnout teoretické podklady, analyzovat možné zpusoby rozvíjení techto kompetencí pri hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol a v odpovídajících rocnících víceletých gymnázií, a následne nabídnout modelové aktivity. Dotazníkové šetrení v praktické cásti zkoumá, jak vnímají Osobnostní a sociální kompetence v dosavadní výuce žáci, hledá jejich preference a srovnává jejich stanovisko s pohledem ucitelu.
|
| |
|
Problems in Intercultural Communication Caused by Differences in Czech and English
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Problémy v interkulturní komunikaci způsobené odlišností angličtiny a češtiny Tato práce pojednává o interkulturní komunikaci a problémech, jež s sebou přináší. Autorka se zde zabývá historií a definicí interkulturní komunikace a problémy, které mohou vzniknout při komunikaci dvou různých kultur, velkou pozornost poté věnuje komunikaci Angličanů a Čechů, kde se zabývá nejen odlišností jazyků, ale také rozdílností v povaze těchto dvou kultur. Na základě výzkumu dotazníkovou metodou poté v praktické části porovnává dva různé vzorky českých vysokoškolských studentů angličtiny. Klíčová slova interkulturní komunikace, kultura, jazyk, komunikace, anglický jazyk, český jazyk, stereotypy, překážky, problémy
|
|
Comparison of English and French Vocalic Systems
Havránková, Anna ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato práce zkoumá vokalické systémy anglického a francouzského jazyka. Teoretická část se zabývá popisem a srovnáním kvality a kvantity anglických a francouzských vokálů a také jejich grafickými korespondencemi. V praktické části je prezentována komplexní analýza nahrávek dvanácti francouzských mluvčích, kteří nahráli seznam pečlivě vybraných anglických slov. Cílem práce je identifikovat nejběžnější chyby ve výslovnosti vokálů, které mohou přispět k vnímání francouzského přízvuku a pochopit jejich výskyt na bázi předchozí komparace. Výsledky ukazují rozličnost chyb zapříčiněných částečně komplikovanou graficko-fonémickou korespondencí v angličtině, částečně rozdílnými korespondencemi francouzštiny a částečně existencí velkého množství společné slovní zásoby obou jazyků. Všechna získaná data jsou zanesena v grafech.
|
| |
|
Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century
Slavíková, Lucie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Název práce: Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století Autor: Bc. Lucie Slavíková Katedra: Katedra anglického jazyka a literatury Vedoucí práce: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstrakt Cílem této diplomové práce je prozkoumat a porovnat různé typy starých a nových médií, která jsou běžně využívána v hodinách angličtiny na českých středních školách v 21. století. Klíčovou otázkou je, do jaké míry jsou nová média zařazována do hodin anglického jazyka na českých gymnáziích a středních odborných školách. Výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno online na náhodném vzorku českých středoškolských učitelů angličtiny a na vzorku patnáctiletých žáků angličtiny navštěvujících první ročníky středních škol potvrdily, že jak stará tak nová média jsou běžně využívána v hodinách angličtiny. Nicméně i přesto, že v 21. století jsou životy žáků značně ovlivňovány novými médii, používají učitelé angličtiny častěji média stará. Je doporučeno směřovat více iniciativ a programů na podporu zavedení nových médií do hodin angličtiny a také na školení učitelů s cílem umět využívat tato média efektivně. Klíčová slova výuka angličtiny, mediální gramotnost, nová média, stará média
|
| |
|
Use of Sense Relations in Expressing Language Humour: TV Series Analysis
Kopicová, Linda ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na paradigmatické a syntagmatické vztahy a jejich využití v jazykové komice. Sitkomy Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku posloužily jako materiál pro následnou analýzu. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda oba sitkomy obsahují přibližně stejný počet humorných příkladů jak v první tak v poslední sérii. Práce také přibližuje objevující se lingvistické realizace a demonstruje, jaký je jejich účel při vyvolávání humorné reakce. Nakonec jsou představeny vybrané univerzální tendence humoru a jejich uplatnění v nashromážděných datech.
|
| |
|
Punk: History, main features and subculture
Šimková, Anna ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Shrnutí Bakalářská práce pojednává o hudební historii punku a o hlavních představitelích první punkové generace, zejména o kapele the Sex Pistols, poskytuje srovnání současných a původních punkových stoupenců, vytváří přehled hlavních znaků a činností spojených s punkem, zkoumá definice slova 'punk' a popisuje, jak členové punkové subkultury jednají. Práce se zaměřuje také na propojení punku a politických názorů, což je v tomto hudebním žánru stěžejní. Názory autorů literatury jsou porovnávány se zkušenostmi autorky práce. Obsah práce je komplexní, zahrnuje ty nejpodstatnější rysy punkového hnutí. Klíčová slova: punk, the Sex Pistols, kapela, hudba, fanoušek, subkultura
|