Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011
Pilka, Lukáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011" pojednává o komunikačních možnostech této nejvýznamnější instituce na poli prezentace výtvarného umění v České republice. V úvodní části přibližuje funkci muzea umění jako média a popisuje způsoby přenosu sdělení mezi uměleckým dílem, expozicí a publikem. Stručně popisuje úlohu Národní galerie dnes i v minulosti a uvádí služby, které nabízí. V hlavní části jsou popsána specifika marketingu muzeí a galerií, přičemž jsou doplněna o konkrétní příklady z fungování Národní galerie a statistickými daty. Práce definuje produkt této instituce, způsoby jeho nabízení veřejnosti a především metody, kterými je propagován.
Výtvarně-kritická práce Jiřího Šetlíka a česká výtvarná kritika 60. let
Sládková, Hana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Pelánová, Anita (oponent)
Text popisuje přístup, východiska a metodu výtvarně-kritické práce Jiřího Šetlíka, významného českého teoretika a historika umění a výtvarného kritika. Jeho prostřednictvím přibližuje odlišná období české výtvarné tvorby a její reflexe. Práce má dvě části. První část je členěna do tří celků, chronologicky řazených, které vymezují a mapují různá prostředí, východiska i možnosti způsobu práce. V rámci každého období jsou zmíněny důležité události na kulturní scéně, souvislosti výstavní praxe, ediční činnosti a stavu kulturního resp. výtvarného tisku; a následně rozebrány konkrétní texty, jejichž výběr má z hlediska různých formátů, témat i stylů zprostředkovat publicistickou práci Jiřího Šetlíka v daném období. Výběr textů má zároveň vystihnout východiska a prostředky vymezeného období, ilustrovat dění ve výtvarném umění a umělecké publicistice a naznačit stav a změny kulturních institucí i periodik dané kulturně-politickým vývojem. Na základě jejich celku má být v druhé části práce vymezena metoda Jiřího Šetlíka, jeho zdroje a způsob práce. Ty jsou zasazeny do kontextu dobového vnímání výtvarné kritiky, jejího teoretického vymezení a kritické praxe období 60. let, které je vzhledem k uměleckému dění i úrovni jeho reflexe dosud pro českou uměleckou teorii i kritiku klíčové. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Charita na televizní obrazovce v České republice: případová studie o vztahu neziskových organizací a České televize
Winzbergerová, Alžběta ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce je případovou studií, v jejímž centru pozornosti se nachází vztahy a formy spolupráce mezi organizacemi neziskového sektoru, které jsou činné v oblasti charitativní, a Českou televizí. Ústřední metodou sběru dat v této práci jsou polostandardizované rozhovory se zástupci obou zúčastněných stran. Soubor dotazovaných tvoří jeden respondent z České televize a pět zástupců různých neziskových organizací. Na základě teorie nastolování agendy a konceptu gatekeepingu je zkoumáno, jak zástupci neziskového sektoru pronikají do vysílání. Část práce je věnována specifikaci různých forem spolupráce mezi těmito subjekty a také hodnocení současného stavu z pohledu obou stran, tj. České televize a neziskových organizací. V závěrečném shrnutí jsou uvedena zjištění vyplývající ze studie a také diskuse věnovaná problematickým tématům v oblasti spolupráce České televize a neziskových organizací.
Životní styl na stránkách časopisu Květy (1960-1968)
Nováková, Radka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce Životní styl na stránkách časopisu Květy (1960 - 1968) se zabývá životním stylem v letech 1960 - 1968 v Československu z pohledu týdeníku pro celou rodinu s názvem Květy. Práce zkoumá, jakým způsobem prezentoval časopis životní styl ve sledovaném období a jak ovlivňoval představy čtenářů o životním stylu. Z důvodu velikého rozsahu tématu životní styl se práce zaměřila pouze na oblast bydlení, módy a volného času. V oblasti bydlení se práce soustředila na bytovou dispozici, vybavení domácnosti nábytkem, dekoracemi i předměty denní potřeby. V oblasti módy byla největší pozornost zaměřená na odívání, dále na módu účesů a péči o krásu. Oblast volného času byla zredukována na aktivity určené pro relaxaci, zábavu a rozptýlení, v této oblasti převažovala rekreace, sportovní aktivity a aktivity nejrůznějších zájmových skupin. Životní styl byl ve zkoumaném textu analyzován pomocí kombinace kvalitativní a kvantitativní metody obsahové analýzy. Kvantitativní analýza se zabývá především vývojem a rozsahem témat životního stylu. Kvalitativní analýza pak poskytuje informace o obsahu konkrétních témat životního stylu. Práce se věnuje také teoretickému zakotvení pojmu životní styl, životnímu stylu v Československu v 60. letech 20. století, charakteristice zkoumaného časopisu a společensko-politické...
Mediální obraz českého výtvarného umění v Událostech v kultuře na ČT Art
Vičarová, Barbora ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz českého výtvarného umění v Událostech v kultuře na ČT Art" se zabývá českým výtvarným uměním a jeho mediálním obrazem v rámci kulturně-zpravodajského pořadu Události v kultuře na ČT Art. Cílem práce je zmapovat mediální obraz českého výtvarného umění v pořadu, který je na denní bázi produkován českou veřejnoprávní televizí. K takové analýze je v práci použita metoda kombinované kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, která zkoumá jednotlivé reportáže z dané relace v rámci celého roku 2019. Práce se snaží odpovědět na otázku, jakou formou a jakým způsobem bylo v rámci Událostí v kultuře v roce 2019 referováno o českém výtvarném umění, o jakých umělcích se nejvíce hovořilo, jaké instituce nebo témata měla ve zpravodajské relaci největší prostor. Práce se také snaží odpovědět na otázku, jaké téma musí být, aby se vůbec do kulturně-zpravodajského pořadu na celostátní veřejnoprávní televizi mohlo dostat, podle jaké logiky jsou témata do relace vybírány a nakolik jsou při výběru témat a tvorbě reportáží naplněny zpravodajské hodnoty, zásady vyváženosti nebo veřejnoprávnosti. V teoretické části práce je nejprve nastíněn rámec daného tématu, kdy je obecně popsána televize jako médium a je na základě literatury rozebrán koncept mediálního obrazu, koncept...
Fact-checking post hoc in media content
Jakubičková, Dominika ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práca pojednáva o následnom overovaní informácií (post hoc) v mediálnych obsahoch. Zameriava sa primárne na prax bežných užívateľov a prácu overovacích organizácií. Oba typy overovania zdieľajú niektoré spoločné charakteristiky, v iných aspektoch sa líšia, avšak v praxi sa často doplňujú. Na dosiahnutie komplexnejšieho pohľadu na problematiku som teoretickú časť venovala nielen charakteristike overovania informácií, stručnej definícií a typológií dezinformačných obsahov, ale aj vybraným spravodajským teóriam a opisu overovacích organizácií. V analytickej časti som sa zamerala na analýzu oboch oblastí následného overovania informácií z médií, a to konkrétne na postoje a zvyklosti bežných užívateľov i na výstupy vybraných overovacích organizácií. Cieľom bolo najmä navrhnutie metodiky, ktorá by efektívne prepojila obe sféry a pokúsiť sa o výstupy, ktoré by mohli mať pozitívny vplyv na ďalšie smerovanie praxe overovania obsahov.
Mediální reflexe současné české architektury v českém periodickém tisku
Zahrádková, Nikola ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Mediální reflexe současné české architektury v českém periodickém textu se zabývá výzkumem mediální reflexe současné české architektury v deníku Právo, deníku Lidové noviny a týdeníku Reflex ve vybraných letech 2012 a 2016. Teoretická část vysvětluje mediální koncepty, rozebírá pojmy reprezentace a vytváření stereotypní reprezentace. Další část práce se zaobírá tématem současné architektury, soustředí se na její postavení ve společnosti a na vztah architektury a medií. Výzkumná část práce vysvětluje vybranou metodu kvantitativní obsahové analýzy, dále je vysvětlen postup analýzy a výzkumu, předložený analýzou dosazené výsledky, které jsou interpretovány. Vyhodnocením dat je odpovězeno na výzkumné otázky a zhodnoceny hypotézy. Současná česká architektura se v periodickém tisku objevuje především v domácím zpravodajství a přílohách. Můžeme říci, že se tato tématika objevuje v mediích ve spojitosti s bydlením a veřejnými budovami, což vytváří velmi stereotypní rámec. Rozsah článku i jejich žánr je ovlivněn jejich umístěním. V deníku Lidové noviny a týdeníku Reflex převažují delší, kritické články, v deníku Právo kratší zpravodajské články. Tematická agenda je různá a rozptýlená, v souvislosti se zvoleným médiem.
Zhodnocení možností využití českých řemesel v nabídce cestovního ruchu
Sládková, Hana ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Cílem práce je charakterizovat způsoby využití českých řemesel v nabídce cestovního ruchu a jejich současného stavu zapojení do nabídky. Práce si také klade za cíl zhodnotit význam řemeslných trhů se zaměřením na Český Krumlov představující jeden ze způsobů zapojení řemesel do nabídky. Teoretická část popisuje integraci českých řemesel do cestovního ruchu a rozděluje jednotlivá lidová řemesla dle materiálu. Praktická část se zabývá způsoby využití českých řemesel v nabídce cestovního ruchu a nastíněním opatření vedoucí k zlepšení jejich současného stavu. Dále jsou v praktické části obsaženy rozhovory s řemeslníky vedoucí k zhodnocení významu historických trhů a zájmu turistů o jednotlivá lidová řemesla.
Porovnání mediální komunikace a propagace předních českých aukčních síní a světových aukčních siní Sotheby's a Christie's v letech 2010 - 2016
Žížala, Jan ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální komunikací prostřednictvím nových technologií, konkrétně vybraných sociálních sítí Facebook a Instagram, v oblasti aukčního trhu s uměním. Zkoumány jsou přední české aukční domy 1. Art Consulting, Dorotheum a EuropeanArts. Zahraniční aukční domy jsou zastoupeny dvojicí světových lídrů aukčního trhu s uměním, aukčními síněmi Christie's a Sotheby's. Práce shrnuje nejprve trh s uměním a jeho charakteristiku, marketingovou a mediální komunikaci aukčních síní, český i zahraniční aukční trh a historii aukčních síní zkoumaných v diplomové práci. Metodikou zpracování materiálu je kvantitativní obsahová analýza. Analýza se zaměřuje především na množství sociálních sítí využívaných aukčními síněmi ke komunikaci s příznivci a ostatní veřejností, úspěšnost této komunikace a největší část výzkumu je věnována povaze jednotlivých mediálních sdělení. U vybraných sdělení je zkoumána mimo jiné délka, úspěšnost, původ, zaměření, téma atd. Analýza byla zaměřena na období od podzimu 2016 do jara 2017. Výsledky kvantitativní analýzy jsou popsány a na závěr je provedeno srovnání českých a zahraničních aukčních síní v oblasti komunikace prostřednictvím sociálních sítí.
Mediální obraz vedení Národní galerie v Praze v letech 2010-2013
Ondříčková, Oxana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce zkoumá mediální obraz Národní galerie v Praze, v letech 2010-2013. V tomto období (v roce 2011) byl odvolán Milan Knížák z pozice ředitele Národní galerie, kterým byl od roku 1999. Na jeho místo byl jmenován Vladimír Rösel. Ten byl ale v roce 2013 odvolán a řízením galerie pověřen Vít Vlnas. V červenci roku 2013 byl jmenován generálním ředitelem Jiří Fajt, který do funkce nastoupil v červenci 2014. Hlavním zdrojem pro výzkum budou relevantní články zveřejněné ve sledovaném období ve vybraných médiích (Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny). Cílem práce je popsat a analyzovat způsob, jakým média o událostech týkajících se vedení Národní galerie v Praze referovala. Pokusím se odpovědět na otázku, proč se této instituci přikládá taková váha a důležitost - zda to souvisí s pojmem "národní" v názvu galerie. To může evokovat spojitost s jinými institucemi, které mají toto slovo v názvu a od kterých se očekává, že budou sloužit celému národu. Práce bude také sledovat, jaký prostor média problematice vedení galerie věnují, jak se k ní vyjadřují. To může zásadně ovlivnit zkoumaný obraz vedení. Dá se také předpokládat, že se časté výměny ředitelů v této instituci mohou odrazit na jejím mediálním obrazu a jejím vnímání jako kulturní instituce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.