Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti implementace systému uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v ČR
Čiháková, Hana ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Marinková, Helena (oponent)
Základním aktérem celoživotního učení (CŽU) je učící se. Jde o ocenění a podporu veškerého jeho učení -- o tzv. valorizaci učení -- nejen v rámci formálního vzdělávání, ale i v rámci neformálního vzdělávání a informálního učení. Zde výsledky učení nejsou osvědčovány celospolečensky uznávanými certifikáty, a informální učení navíc neprobíhá ani podle kurikula a prostřednictvím výuky. To s sebou technicky nese nutnost vytvořit potřebné nástroje a systémy pro uznávání výsledků učení, které umožní implementaci systému CŽU. K zajištění implementace systému CŽU v České republice jsou realizovány různé projekty a iniciativy a jsou vytvářeny národní a sektorové ekvivalenty evropských nástrojů či zaváděny evropské nástroje k implementaci evropského konceptu CŽU (Národní soustava povolání, Národní soustava kvalifikací, systém uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení, zákon č. 179/2006 Sb. o uznávání výsledků dalšího vzdělávání, Evropský systém kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu). Práce se zabývá možnostmi a překážkami implementace těchto nástrojů do konceptu celoživotního učení v ČR.
Možnosti zavedení výuky IFRS na OA a VOŠ
Nedvídek, Václav ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi zavedení IFRS do výuky na OA a VOŠ. Práce vychází ze současného stavu výuky účetnictví na OA a VOŠ a popisuje problémy této výuky. Dále je v práci charakterizován současný vývoj účetnictví ve světě a požadavky trhu práce na absolventy OA a VOŠ a vyústěním této části práce je konstatování nutnosti zavedení IFRS do výuky na OA a VOŠ. V klíčové závěrečné kapitole práce navrhuje možnosti zařazení IFRS do výuky na OA a VOŠ a předkládá konkrétní tematické plány pro konkrétní způsoby tohoto zařazení.
Využití problémového vyučování při výuce účetnictví na středních školách
Fišerová, Marie ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent) ; Kubíčková, Dana (oponent)
Disertační práce se zabývá možnostmi uplatnění výukových metod, jež nabízí koncepce problémového vyučování, při výuce účetnictví na obchodních akademiích a ekonomických lyceích. Hlavním cílem této výuky by mělo být především vytváření účetního myšlení jako důležité součásti ekonomického myšlení studentů. Problémové vyučování je vhodné využít při výkladu témat, která jsou stěžejní pro pochopení základních principů účetnictví. Protože jedním z takových témat je časové rozlišování nákladů a výnosů, přináší práce didaktický materiál právě pro problémově pojatou výuku tohoto tematického celku. Jde o problematiku, která svým obsahem spadá do didaktiky účetnictví, tj. vědní disciplíny, jež navazuje na didaktiku ekonomických předmětů.
Využití didaktické techniky ve vyučovacím procesu
Strakatá, Hana ; Urbanová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak je využívána didaktická technika na středních školách v Královéhradeckém kraji při výuce ekonomických předmětů (např.: ekonomika, účetnictví, písemná a elektronická komunikace, fiktivní firma). V první části mé práce se zabývám druhy učebních pomůcek, způsobem jejich pořízení a použití, dále popisuji jednotlivá didaktická zařízení včetně jejich výhod a nevýhod při použití v hodinách. V druhé části práce na základě dotazníku hodnotím, jestli jsou školy dostatečně technikou vybaveny, zda mají učitelé zájem zařízení využívat a v jakých fázích hodiny s nimi pracují. Další bod se týká školení při pořízení nového média. Otázkou také je, jaký vliv mají použitá didaktická zařízení a s nimi i různé učební pomůcky na pozornost a množství zapamatovaných poznatků žáky. Na závěr hodnotím, zda si učitelé připravují pomůcky vlastní nebo je raději převezmou od jiného vyučujícího či si je zakoupí.
Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Toboláková, Pavla ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy.
Založení fiktivní firmy - srovnání se založením firmy reálné
Kubíková, Martina ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Hula, Lukáš (oponent)
Práce zpracovává a systematicky popisuje nejnovější poznatky z oblasti zakládání fiktivních firem v České republice, charakterizuje jejich aktuální stav a předpokládaný vývoj. Hlavním cílem práce je analýza současné úrovně a porovnání postupu založení fiktivní a reálné firmy z hlediska obecných a právních náležitostí, jednoduchosti a časové náročnosti a z hlediska porovnání zastoupení jednotlivých právních forem a typů podnikání. Teoretická část práce se v časově navazujících krocích podrobně zabývá postupem založení reálné firmy. V praktické části práce je, kromě vysvětlení postupu založení fiktivní firmy, soustředěna pozornost na srovnání obou postupů. Podrobně jsou popsány jednotlivé rozdíly, které v mnoha ohledech plynou z formální odlišnosti zúčastněných subjektů. Pro tyto účely byla provedena analýza statistického šetření provedeného mezi učiteli předmětu fiktivní firma. Hlavním účelem práce je poskytnout učitelům předmětu didaktickou a učební pomůcku, která jim kromě informací o zakládání fiktivních firem poskytne porovnání se založením reálné firmy. Vymezení rozdílů mezi zakládáním fiktivních a reálných firem je důležitým nástrojem pro pochopení charakteru a smyslu fiktivních firem a pomůckou ke zlepšení kvality výuky.
Oceňování a vykazování cenných papírů (se zaměřením na didaktické zpracování ve výuce na obchodních akademiích)
Čierná, Irena ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Jandová, Ivana (oponent)
DP je zaměřena na problematiku cenných papírů, zejména pak na jejich didaktické zpracování ve výuce na obchodních akademiích. Rámcově se opírá o způsoby oceňovaní a vykazování jednotlivých druhů cenných papírů včetně základních způsobů členění a charakteristiky nejpoužívanějších cenných papírů. Předkládá způsoby přístupu k výuce této problematiky na obchodních akademiích včetně praktických ukázek procvičovacích příkladů a aplikovaných testů.
Didaktické zpracování materiálových zásob (se zaměřením na problematiku 3. ročníku Obchodní akademie)
Mašterová, Martina ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je vystihnout problematiku materiálových zásob a především didaktické zpracování ve výuce na obchodních akademiích. Zabývá se zachycením materiálových zásob v zákoně o účetnictví, vyhlášce, českých účetních standardech a oceňováním. Charakterizuji vzdělávací program pro obchodní akademie, jeho obsahovou strukturu, mezipředmětové vztahy a postavení účetnictví. Didaktické zpracování podává možný přístup k této problematice, její výchozí předpoklady, strukturu, výklad tématu a její prověření pomocí souhrnných příkladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.