|
Využití didaktické techniky ve vyučovacím procesu
Strakatá, Hana ; Urbanová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak je využívána didaktická technika na středních školách v Královéhradeckém kraji při výuce ekonomických předmětů (např.: ekonomika, účetnictví, písemná a elektronická komunikace, fiktivní firma). V první části mé práce se zabývám druhy učebních pomůcek, způsobem jejich pořízení a použití, dále popisuji jednotlivá didaktická zařízení včetně jejich výhod a nevýhod při použití v hodinách. V druhé části práce na základě dotazníku hodnotím, jestli jsou školy dostatečně technikou vybaveny, zda mají učitelé zájem zařízení využívat a v jakých fázích hodiny s nimi pracují. Další bod se týká školení při pořízení nového média. Otázkou také je, jaký vliv mají použitá didaktická zařízení a s nimi i různé učební pomůcky na pozornost a množství zapamatovaných poznatků žáky. Na závěr hodnotím, zda si učitelé připravují pomůcky vlastní nebo je raději převezmou od jiného vyučujícího či si je zakoupí.
|