Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Perspektivy studia ooutdoor management tréninku (Studijní programy britských univerzit a srovnání s ČR)
Pěchovičová, Karolina ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent)
a klíčová slova Název: Perspektivy studia outdoor management tréninku (Studijní programy britských univerzit a srovnání s ČR) Cíle práce: Charakteristika studijních programů outdoor management tréninku (dále jen OMT) ve Velké Británii. Outdoor trénink na českých vysokých školách. Zjištění atraktivity a perspektivy OMT mezi studenty managementu TV a sportu na FTVS UK. Metody: Analýza webových stránek a metoda elektronického dotazování byla využita k charakteristice studijních programů britských univerzit a objasnění situace OMT v českém školství. Metoda dotazníkové šetření zjišťuje atraktivitu a perspektivu OMT. Výsledky: Seznamují s náplní studijních oborů OMT ve Velké Británii, podávají informace o podmínkách a struktuře studia. Přinášejí pohled na OMT v českém školství. Výsledky dotazníkového šetření vyjadřují názory studentů na problematiku OMT; jak se předpokládalo, většina studentů se staví k OMT velmi pozitivně. Klíčová slova: outdoor management trénink, zážitková pedagogika, dobrodružná výchova, studijní obory
Spontánní aktivity dětí v přírodě a předškolní výchova
Šircová, Ivana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent) ; Neuman, Jan (oponent)
NÁZEV: Spontánní aktivity dětí v přírodě a předškolní výchova AUTOR: Ivana Šircová KATEDRA: Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá fenoménem spontánních aktivit dětí v přírodě a jeho projevem v mateřské škole. Cílem je popsat, charakterizovat a definovat tyto spontánní aktivity a interpretovat je v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Kvalitativní výzkum byl prováděn metodou zúčastněného pozorování. Terénní výzkum probíhal na zahradě mateřské školy. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje pohled učitelů mateřských škol na možnosti využití přírody pro činnosti. Výsledkem je sestavený inventář činností dětí v přírodě, vybrané typické případy situací spontánních aktivit a principy metodické reflexe spontánních aktivit dětí v přírodě. Práce uvádí spontánní aktivity dětí v přírodě do kontextu předškolní výchovy. Zdůrazňuje potřebu jim porozumět a upozorňuje na možnost pedagogického využití spontánních aktivit. Spontánní aktivity dětí v přírodě jsou projevem skutečné samostatnosti dítěte. Obsahují potenciality pro osobnostní rozvoj. Vyžadují důvěru a zvyšují požadavky na profesní kompetence učitelů mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Příroda - spontánní aktivity - rozvoj osobnosti předškolního dítěte - mateřská škola -...
Problematika vozíčkářů v aktivním cestovním ruchu se zaměřením na pěší turistiku v Praze a okolí
Jonová, Lucie ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Houserová, Alena (oponent)
Název: Problematika vozíčkářů v aktivním cestovním ruchu se zaměřením na pěší turistiku v Praze a okolí Název v anglickém jazyce: The Problem ofthe Wheelchair Users in Active Turism with Special Focus on Hiking Routes in Prague and Vicinity. Cíl práce: Cílem diplomové práce je vytvořit a zmapovat turistické trasy v hl. m. Praze a okolí, které by mohli využívat osoby s tělesným postižením používající k pohybu invalidní vozík. Snahou je najít takové turistické trasy, které by byly sjízdné vozíčkářem s minimální potřebou osobní asistence. Metoda: Pro vytvoření a mapování turistických tras je zapotřebí prostudovat odbornou literaturu vztahující se k turistice, cestovnímu ruchu, integrované dopravě a problematice tělesně postižených především vozíčkářů. Dalším krokem byl výběr trasy a posléze její absolvování a zhodnocení formou dotazníku. K tomu bylo zapotřebí použít cyklistický počítač zn. SIGMA BC 906. Výsledky: Zjištění vhodných turistických tras, které by byly co nejvíce schůdné a zajímavé pro aktivní pohyb v přírodě. Ověřeny byly tři trasy z nichž sjízdné se ukázaly trasy Chodkovy sady- Letenské sady- Stromovka- Nádraží Holešovice a Trojský kanál - Stromovka - Nádraží Holešovice. Trasa Staroměstská - Karlův most - park Kampa - Vojanovy sady - Valdštejnská zahrada - Staroměstská se ukázala vhodná...
Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí
Tomeš, Jaroslav ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí Analysis: Using ofoutdoor activities at high schools in Prague and around. Cíle práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí. Zjistit postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Srovnání s předešlými výzkumy v této oblasti. Metoda: Anketárrú šetření mezi učiteli tělesné výchovy. Distribuce formulářů korespondenční a elektronickou formou. Vyhodnocování dat čárkovou metodou. Obsahová analýza písemných odpovědí. Výsledky: Vyjadřují postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Na výběrovém souboru učitelů ukazují šíři využívání aktivit v přírodě. Vysvětlují význam aktivit v přírodě ve školní tělesné výchově. Klíčová slova: aktivity v přírodě, školní tělesná výchova, učitel, prožitek, výchovně vzdělávací proces
Jezdecká turistika
Pobořilová, Iveta ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Koutná, Eva (oponent)
Název: Jezdecká turistika Cíle práce: Posoudit podmínky pro pěstování turistiky na koni. Doplnit stávající popisné charakteristiky dalšími údaji, které mají podat podrobnější informace o vybraných osobách, které pěstuji turistiku na koních ve Středočeském kraji. Metoda: Do výzkumného souboru jsme náhodně vybrali 100 osob, které se věnují jezdectví a jezdecké turistice v mládí i dospělém věku. Data vztahující se k jezdecké turistice jsme získali pomocí ankety se zavřenými i otevřenými odpověďmi. Výsledky: Zjistilo se, že vysoké finanční nároky v provozování jezdecké turistiky nemají vliv na zájem o tuto aktivitu. Také se zjistilo, že většina osob věnující se jezdecké turistice, využívá k provozování této aktivity vlastního koně. Dále se potvrdilo, že jezdeckou turistiku lze dělat v každém věku. Klíčová slova: jezdectví, turistika, kůň, hipoturistika
Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol
Kunst, Tomáš ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol Topic: Integration of outdoor activities into the elementary schooling system Cíl práce: Cílem práce je předložit strukturu programů aktivit v přírodě pro základní školy. Posoudit potřebu zařazení aktivit v přírodě a jejich prožitkové sféry do výukového programu základních škol. Prokázat pozitivní vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na motivaci k celoživotnímu učení, sportovní činnosti a harmonickému rozvoji osobnosti žáka. Metoda: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotaznťků. Záměrem výzkumu bylo zjistit vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na žáky základních škol. Metodou pozorovací, srovnávací a vedeného rozhovoru získáme podklady pro vytvoření optimální skladby jednotlivých aktivit pro devítiletou školní docházku. Výsledky: Výsledky poukazují na zájem žáků ZŠ o zvýšení četnosti vícedenních aktivit a kladný vliv emoční a motivační sféry aktivit v přírodě. Na základě provedené studie byl sestaven modelový program pro 1. a 2. stupeň základní školy. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, vzdělávací program, výchova prožitkem, motiv, hra. 3
Posouzení realizace letního tábora inspirovaného vzděláváním v přírodě
Ratajová, Lucie ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Posouzení realizace letního tábora inspirovaného vzděláváním v přírodě Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je posouzení, zda bude možné v místě lesní mateřské školy realizovat doprovodné programy, tábory, soustředění, které by zajistily finanční prostředky pro školu a hlavně stabilní prostředí. Dalším cílem je zjistit zájem rodičů a dětí o podobné programy v místě realizace lesní mateřské školy. Metody: V práci je použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Stěžejní je pro práci studie proveditelnosti, která nastavila strukturu práce a vede její linii. Dotazníkové šetření analyzuje potencionální zákazníky projektu a jejich potřeby, přání. Polostrukturované rozhovory poskytly základ pro analyzu rizik projektu nebo pro marketingovou strategii. Sekundární analýza byla využita pro získání dat v teoretické části práce. Výsledky: Jarní soustředění a letní tábory se záštitou LMŠ mohou pozitivně (jak finančně, tak posílením vztahu člověka s přírodou) přispět provozu konkrétní lesní mateřské školy. Pozitivní ohlas byl zaznamenán především z řad rodičů dětí z mateřských škol. Rodiče by uvítali větší nabídku letních táborů a jarních soustředění v místě jejich bydliště. Klíčová slova: letní tábor, zimní tábor, lesní mateřská škola, studie proveditelnosti
Socioekonomický profil lezců na umělých stěnách v Praze
Klauz, Michal ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Socioekonomický profil lezců na umělých stěnách v Praze Cíle: Cílem práce je určit počet lezců na umělých stěnách v Praze a popsat jejich socioekonomický profil. Metody: Za účelem splnění cílů práce byla výzkumná část rozdělena na dvě části: 1. Počet lezců na umělých stěnách byl určen na základě prodaných vstupů z jednotlivých stěn. 2. Pro popis socioekonomického profilu lezce na umělé stěně bylo použito osobního dotazování. Výzkum probíhal na šesti velkých pražských umělých lezeckých stěnách po dobu pěti týdnů. Celkem se ho zúčastnilo 360 respondentů. Výsledky: V Praze je 4 115 lezců na umělých stěnách. Jejich charakteristika je následující. Zastoupení mužů a žen je v poměru 3 : 1. Naprosté většině (90 %) lezců je méně než čtyřicet let. Většina (71 %) leze i na skále. Jen třetina (34 %) je členem Českého horolezeckého svazu. V létě neleze na stěně 17 % lezců vůbec a průměrný počet návštěv za týden poklesne z 1,9 na 1,2. Ekonomicky aktivních je 68 %, zbylých 32 % jsou studenti. V celopražském průměru, z pohledu vzdělanosti i hrubých měsíčních příjmů, lezci jasně převyšují ostatní obyvatele města. Příjem však nerozhoduje o výši útraty za obměnu vybavení na umělou stěnu. Závěr: Počet lezců na umělých stěnách v Praze stále narůstá a aktivně se mu věnuje 0,33 % obyvatel. Většina z nich se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 NEUMAN, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.