Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání seniorů v České republice a Německu
Krchová, Eva ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Tato pnice se zabyva tematem vzdelavanim seniorU. V uvodu je vysvetleno, zjakYch duvodil jsem si prave toto tema vybrala. Pote uvadim zakladni demograficka fakta zamefena na vekove rozlozeni populace v Ceske republice a Nemecku, dale definuji pojmy stafl a starnuti a vysvetluji, jak se starnuti projevuje, ale take, jakje mozne stamuti odd alit. V daISi casti teto prace se jiz zabyvam samotnym vzdelavanim seniorU, uvadim, v cern se vzdeIavani seniorU odlisuje od vzdelavani jinych skupin a jake jsou soucasne tendence ve vzdelavani seniorU. Soucasti me prace jsou i vynatky z mezinarodnich a narodnich dokumentu zabyvajicich se problematikou starnuti. V posledni casti prace zminuji dye konkretni instituce, ktere se vzdelavanim seniorU zabyvaji, popisuji, jak zde vzdelavani seniorU probiha. Na zaver vyhodnocuji soucasnou situaci a konstatuji, ze byt' je v teto oblasti patme zlepseni, pfedevsim voblasti metodiky a pfipravy lektorU je stale potfeba odstranit mnoho nedostatkU.
Vzdělávání dobrovolníků v neziskových organizacích v oblasti sociálních služeb
Lokšová, Lucie ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dobrovolníků v neziskových organizacích, konkrétně na vzdělávací aktivity pro dobrovolníky v organizacích poskytujících sociální služby. Dobrovolnictví je zde chápáno jako prostředek k rozvoji jedince, komunity i společnosti jako celku. Práce pojímá vzdělávání dobrovolníků v kontextu dobrovolnictví a managementu dobrovolnictví, zařazuje jej do rámce celoživotního učení a vymezuje jeho místo mezi oblastmi vzdělávání dospělých. Práce nepředkládá reprezentativní údaje o vzdělávání v celém rozsahu dobrovolnických aktivit v sociální sféře, to je z důvodu jeho různorodosti, malé míry formálnosti a živelného rozvoje takřka nemožné. Nýbrž postihuje vzdělávání dobrovolníků v širších souvislos-tech, shrnuje teoretická východiska, přináší náměty a praktické příklady. Největší pozornost je věnována přípravě dobrovolníka na výkon jeho čin-nosti, tj. úvodnímu výcviku dobrovolníků jako nejvýznamnějšímu prvku vzdělávání dobrovolníků. Další kapitoly se věnují právnímu rámci dobrovol-nictví, dobrovolnictví v sociálních službách, motivaci k zapojení do dobrovolnických aktivit, supervizi a dalšímu vzdělávání dobrovolníků či roli dobrovolnických center.
Použití her ve vzdělávání dospělých
Šneiderová, Vilma ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Diplomová práce pojednává o některých aspektech využití hry jako nástroje vzdělávání a rozvoje dospělých. Práce nejprve vymezuje pojem "hra" a uvádí některé možnosti jejího využití se zaměřením na dospělé jedince ve firemním vzdělávání. V další části práce jsou popsány podmínky využití hry jako prostředku rozvoje klíčových kompetencí, jsou uvedeny předpoklady lektorů a účastníků pro efektivní využití rozvojových her a další ovlivňující faktory. Další část textu se zabývá účastníky rozvoje jako sociální skupinou s jejími zákonitostmi a vnitřními procesy. V poslední části jsou uvedeny podmínky a postupy zpětného zpracování průběhu hry tak, aby byl naplněn její rozvojový potenciál a aby se hra stala pro skupinu účastníků přínosnou pro jejich praxi a naplnila tak stanovené vzdělávací cíle. V závěru jsou uvedeny dva ilustrativní příklady z praxe, které ukazují možné problémy při nevhodném použití hry. Postup přípravy a vedení hry nejsou předmětem této práce, hlavním tématem je práce se skupinou při vedení hry a zejména po jejím skončení.
Uplatnění psychologie v personálním řízení
Tomíčková, Marta ; Michalová, Lucie (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
CHern me prace je zasazeni personaIniho flzeni do kontextu psychologickych ved a popsani moznosti aplikace psychologickych zakonitosti do persomilni prace. Pokusila jsem se najit pfinos psychologie pro personalni fizeni a popsat jeji vliv na efektivitu vykonavanych personalnich Cinnosti. Prace je rozclenena do tfi zakladnich casti, ktere popisuji jednotlive oblasti personaIni prace a personaIniho fizeni. Prvni cast prace se venuje zasazeni personaIniho fizeni do kontextu spolecenskych vCd a pfedstaveni psychologickych vednich disciplin, z jejichz tezi a zakonitosti personalni fizeni cerpa. Pozomost je venovana zejmena oblasti sociaIni psychologie organizace, jejiz poznatky jsou dulezitYm zdrojem informaci pro vypracovani dalSich casti 16to prace. V druhe casti prace jsou rozebirany vybrane personalni Cinnosti, jejich metody a mozne uplatneni psychologie ph jejich provadeni. Hlavnim cHern je podrobny rozbor moznosti aplikace psychologickych poznatku do procesu vyberu pracovniku a jejich hodnoceni. Posledni cast prace se zameruje na osobnost pracovniku, moznosti jejich motivovani, na zvysovani pracovni spokojenosti a na rozsah poskytovane pece v ramci organizace.
Vzdělávání seniorů v České republice a Německu
Krchová, Eva ; Michalová, Lucie (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Tato pnice se zabyva tematem vzdelavanim seniorU. V uvodu je vysvetleno, zjakYch duvodil jsem si prave toto tema vybrala. Pote uvadim zakladni demograficka fakta zamefena na vekove rozlozeni populace v Ceske republice a Nemecku, dale definuji pojmy stafl a starnuti a vysvetluji, jak se starnuti projevuje, ale take, jakje mozne stamuti odd alit. V daISi casti teto prace se jiz zabyvam samotnym vzdelavanim seniorU, uvadim, v cern se vzdeIavani seniorU odlisuje od vzdelavani jinych skupin a jake jsou soucasne tendence ve vzdelavani seniorU. Soucasti me prace jsou i vynatky z mezinarodnich a narodnich dokumentu zabyvajicich se problematikou starnuti. V posledni casti prace zminuji dye konkretni instituce, ktere se vzdelavanim seniorU zabyvaji, popisuji, jak zde vzdelavani seniorU probiha. Na zaver vyhodnocuji soucasnou situaci a konstatuji, ze byt' je v teto oblasti patme zlepseni, pfedevsim voblasti metodiky a pfipravy lektorU je stale potfeba odstranit mnoho nedostatkU.
Výběr a výcvik pilotů dopravních letadel
Štěpánková, Dana ; Michalová, Lucie (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Bakahifska prace je tematicky zamefena na vYber a vYcvik pilotu dopravnich letadel. Uvodni cast se orientuje na teorii ziskavani, vYberu a vYcviku pracovniku, navazuje na ni tema ziskavlini a vYberu pracovniku v letovem provozu z obecneho hlediska. Duraz je zde kladen pfedevsim na minimalni pozadavky, ktere musi prakticky vsichni pracovnici v letovem provozu splnovat. Stezejni cast textu je venovana ziskavani, kriteriim ryberu, samotnemu vYberu a vYcviku pilotu dopravnich letounu. Fakt, ze je vetSina pozadavku na profesionaIni piloty determinovana mezinarodnimi pfedpisy, ovlivnuje prakticky veskere personaIni Cinnosti souvisejici s nastupem pilota do zamestnani. Specificka je teoreticka pfiprava pilotu dopravnich letadel, kdy se nabizi hned nekolik moznosti, jak potfebne znalosti k vYkonu teto profese ziskat. Vyznamnou roli v cele profesni kariefe pilotu dopravnich letadel hraje vYcvik, ktery je jiz ze sve podstaty znacne odlisny od "beznych" vYcviku pracovniku. Je rozdelen na fadu dilcich, konkretne zamefenych casti, ktere maji sva specifika. ZaCina jeste pfed zaccitkem profesni kariery pilota dopravniho letounu a konci az v okamziku, kdy pilot toto zamestnani opousti. Text pracuje s fakty specifickymi pro letovY provoz a snazi se uchopit celou problematiku pfedevsim z hlediska personaInich procesu.
Celoživotní vzdělávání a jeho vliv na společenský status jedince
Šafirová, Lucie ; Michalová, Lucie (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Následující písemná práce na základě studia dostupné odborné literatury definuje sociální stratifikaci, popisuje její vývoj a jednotlivé pohledy na ni, dále charakterizuje pojem status a jednotlivé činitele, které na něj působí. V další části se pak snaží o exkurz do historického kontextu vzdělávání a detailněji rozebírá vzdělávání jako jeden ze stratifikačních faktorů. Na základě těchto analýz odhaluje určitou existenci souvislostí mezi vzděláváním a společenským statusem jednotlivce, kdy může působit jako nástroj vzestupné sociální mobility a zároveň potvrzuje tezi, že čím větší má vzdělávání vliv na společenské uspořádání, tím větší prostor je mu ve společnosti dáván.
Využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků
Demartini, Adriana ; Michalová, Lucie (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje možnostem a podmínkám využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků. Pozornost je věnována celému procesu vytváření výběrové metodiky, počínaje stanovením výběrových kritérií. V souvislosti s nimi je podrobněji diskutováno uplatnění kompetenčního přístupu jako jedné z cest k identifikaci požadavků na pracovníka. Práce se věnuje popisu jednotlivých psychodiagnostických výběrových metod, jejich přednostem a limitům. Vysvětluje také některé etické aspekty jejich používání a upozorňuje na ty jejich charakteristiky, které jsou pro použití při výběru klíčové. Značná pozornost je věnována popisu psychodiagnostické práce jako expertní činnosti mající vysoký užitek, avšak nesoucí značná rizika. Poslední část práce předkládá praktickou ukázku procesu výběru pracovníků, využívajícího psychodiagnostických metod. Ty jsou zde aplikovány v kontextu kompetenčního modelu, vytvořeného pro potřeby vybrané softwarové společnosti.
Psychické násilí v zaměstnání
Humrová, Kateřina ; Michalová, Lucie (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Psychické násilí v zaměstnání - mobbing - je vážným problémem. Významně ovlivňuje psychické i fyzické zdraví pracovníků a přesto mu není věnována dostatečná pozornost. Příčiny tohoto jevu jsou v osobnosti mobbera, špatně nastavené firemní kultuře, a především ve stylu řízení. Vedoucí pracovníci by si měli uvědomit, že mobbing nemá negativní důsledky pouze pro oběť, ale rovněž i pro celou firmu. Měli by se naučit této situaci předcházet a řešit ji. Většinou jsou totiž odstraňovány pouze následky a nikoliv příčiny. Cílem mé práce je poukázat na nebezpečnost tohoto patologického jevu a důsledky, které mobbing způsobuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 MICHALOVÁ, Lenka
1 MICHALOVÁ, Ludmila
4 Michalová, Lea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.