Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lexikální elativy ve španělštině a v češtině
Michalová, Lucie ; Kratochvílová, Dana (vedoucí práce) ; Čičmanec, Róbert (oponent)
(česky) Tato práce se věnuje problematice španělských a českých lexikálních elativů. Zachycuje, v jakých textech se elativy nejčastěji objevují, jestli se objevují častěji ve druhém stupni nebo ve třetím, porovnává četnost jejich výskytů v obou jazycích. U španělských elativů zachycuje, jakými způsoby jsou překládány do českého jazyka. Teoretická část obecně pojednává o adjektivech, jejich rozdělení a stupňování. Také se věnuje pojmu lexikálního elativu. Teoretická část se opírá o informace Španělské královské akademie, dále je vystavěna na základě teorií různých španělských a českých lingvistů, kteří se zabývají problematikou adjektiv. Praktická část porovnává užití 6 vybraných elativů ve španělštině a v češtině, nabízí možnosti překladů španělských elativů do češtiny a analyzuje texty, ve kterých se dané elativy vyskytují. Praktická část také obsahuje konkrétní příklady stupňovaných elativů z korpusů, popřípadě jejich české překlady. Elativy byly analyzovány pomocí korpusů InterCorp tvořený španělskými/českými originály, Araneum Hispanicum/Bohemicum Maius a CORPES XXI. Výsledkem práce je detailní analýza 6 španělských a českých elativů, včetně typů textů, ve kterých se vyskytují, jejich českých překladů a vymezení oblastí španělsky mluvícího světa, v nichž se dané elativy používají.
Vzdělávání dobrovolníků v neziskových organizacích v oblasti sociálních služeb
Lokšová, Lucie ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dobrovolníků v neziskových organizacích, konkrétně na vzdělávací aktivity pro dobrovolníky v organizacích poskytujících sociální služby. Dobrovolnictví je zde chápáno jako prostředek k rozvoji jedince, komunity i společnosti jako celku. Práce pojímá vzdělávání dobrovolníků v kontextu dobrovolnictví a managementu dobrovolnictví, zařazuje jej do rámce celoživotního učení a vymezuje jeho místo mezi oblastmi vzdělávání dospělých. Práce nepředkládá reprezentativní údaje o vzdělávání v celém rozsahu dobrovolnických aktivit v sociální sféře, to je z důvodu jeho různorodosti, malé míry formálnosti a živelného rozvoje takřka nemožné. Nýbrž postihuje vzdělávání dobrovolníků v širších souvislos-tech, shrnuje teoretická východiska, přináší náměty a praktické příklady. Největší pozornost je věnována přípravě dobrovolníka na výkon jeho čin-nosti, tj. úvodnímu výcviku dobrovolníků jako nejvýznamnějšímu prvku vzdělávání dobrovolníků. Další kapitoly se věnují právnímu rámci dobrovol-nictví, dobrovolnictví v sociálních službách, motivaci k zapojení do dobrovolnických aktivit, supervizi a dalšímu vzdělávání dobrovolníků či roli dobrovolnických center.
Použití her ve vzdělávání dospělých
Šneiderová, Vilma ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Diplomová práce pojednává o některých aspektech využití hry jako nástroje vzdělávání a rozvoje dospělých. Práce nejprve vymezuje pojem "hra" a uvádí některé možnosti jejího využití se zaměřením na dospělé jedince ve firemním vzdělávání. V další části práce jsou popsány podmínky využití hry jako prostředku rozvoje klíčových kompetencí, jsou uvedeny předpoklady lektorů a účastníků pro efektivní využití rozvojových her a další ovlivňující faktory. Další část textu se zabývá účastníky rozvoje jako sociální skupinou s jejími zákonitostmi a vnitřními procesy. V poslední části jsou uvedeny podmínky a postupy zpětného zpracování průběhu hry tak, aby byl naplněn její rozvojový potenciál a aby se hra stala pro skupinu účastníků přínosnou pro jejich praxi a naplnila tak stanovené vzdělávací cíle. V závěru jsou uvedeny dva ilustrativní příklady z praxe, které ukazují možné problémy při nevhodném použití hry. Postup přípravy a vedení hry nejsou předmětem této práce, hlavním tématem je práce se skupinou při vedení hry a zejména po jejím skončení.
Výběr vrcholových manažerů a specialistů ve spolupráci s personálně-poradenskými společnostmi
Zsilinszky, Lenka ; Vyskočil, Vlastimil K. (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je přiblížit činnost personálně-poradenských společností (PPS) specializujících se na výběr vrcholových pracovníků tak, aby napomohla organizacím při rozhodování se o navázání spolupráce s nimi a doporučila nejvhodnější způsob spolupráce. První kapitola je věnována charakteristice manažera, jeho přínosu a roli pro organizaci a manažerským kompetencím. Druhá část se zabývá popisem dvou typů PPS (personální agentury a Executive Search společnosti) odlišující se od sebe metodami získávání a výběru kandidátů. V této kapitole je také popsán Assessment Centre jako objektivní nástroj k výběru zaměstnanců. Třetí, nejobsáhlejší, kapitola se zabývá detailním popisem procesu výběrového řízení v rámci PPS, specializující se pouze na výběr vrcholových pracovníků (Executive Search). Čtvrtá kapitola poukazuje na hlavní výhody a nevýhody spolupráce s PPS, včetně doporučení, jakých vhodných zásad hladké spolupráce by se měl klient a PPS držet.
Výběr, hodnocení a rozvoj zaměstnanců pomocí metody Assessment Centre
Dočekalová, Klára ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Hlavním cílem této práce je objasnit metodu Assessment Centre, její teoretická východiska se zaměřením na diagnostické nástroje, které využívá, a vhodnost jejich použití. Bližší pozornost je dále věnována očekávané budoucnosti metody. První část práce je zaměřená na definování metody, oblasti jejího možného využití, a aby si čtenář mohl představit metodu Assessment Centre v širších souvislostech, zabývá se práce i teoretickými východisky metody. Měření efektivity je rozhodující pro standardizaci metody, a proto je i tato práce zacílená na kritéria, která jsou měřena u metody Assessment Centre. Největší pozornost je ovšem věnována nástrojům, které metoda Assessment Centre používá k diagnostice, a jejich vhodnosti k použití v jednotlivých typech Assessment Centre. V závěrečné části si práce klade za cíl popsat ideální postup při realizaci programu Assessment Centre.
Rekvalifikace
Jiroutová, Anna ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rekvalifikaci jako nástroj aktivní politiky zaměstnanosti. Nahlíží ji v širším kontextu situace na trhu práce a jako součást státních opatření proti nezaměstnanosti. Nezaměstnanosti, jejímu vymezení, důsledkům a rovněž působení dlouhodobé nezaměstnanosti je v této práci věnován velký prostor. V úvodu je pozornost zaměřena na důležitost vzdělání v moderní společnosti a teorii lidského kapitálu, dále se bakalářská práce zabývá trhem práce, s důrazem na trh práce v ČR a jeho vývoj po roce 1989. Poté je rozpracováno působení aktivní politiky zaměstnanosti, její cíle a nástroje. Dále se práce snaží rozkrýt charakteristiky úřadů práce v ČR s menším exkursem do jejich historie, prostor je dán rovněž pohledu na poradenský proces z pozice uchazeče o zaměstnání. V závěru je rozpracována problematika rekvalifikací s důrazem na jejich legislativní vymezení, účastníky, účinky a typy.
Využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků
Demartini, Adriana ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje možnostem a podmínkám využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků. Pozornost je věnována celému procesu vytváření výběrové metodiky, počínaje stanovením výběrových kritérií. V souvislosti s nimi je podrobněji diskutováno uplatnění kompetenčního přístupu jako jedné z cest k identifikaci požadavků na pracovníka. Práce se věnuje popisu jednotlivých psychodiagnostických výběrových metod, jejich přednostem a limitům. Vysvětluje také některé etické aspekty jejich používání a upozorňuje na ty jejich charakteristiky, které jsou pro použití při výběru klíčové. Značná pozornost je věnována popisu psychodiagnostické práce jako expertní činnosti mající vysoký užitek, avšak nesoucí značná rizika. Poslední část práce předkládá praktickou ukázku procesu výběru pracovníků, využívajícího psychodiagnostických metod. Ty jsou zde aplikovány v kontextu kompetenčního modelu, vytvořeného pro potřeby vybrané softwarové společnosti.
Vzdělávání seniorů v České republice a Německu
Krchová, Eva ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Tato pnice se zabyva tematem vzdelavanim seniorU. V uvodu je vysvetleno, zjakYch duvodil jsem si prave toto tema vybrala. Pote uvadim zakladni demograficka fakta zamefena na vekove rozlozeni populace v Ceske republice a Nemecku, dale definuji pojmy stafl a starnuti a vysvetluji, jak se starnuti projevuje, ale take, jakje mozne stamuti odd alit. V daISi casti teto prace se jiz zabyvam samotnym vzdelavanim seniorU, uvadim, v cern se vzdeIavani seniorU odlisuje od vzdelavani jinych skupin a jake jsou soucasne tendence ve vzdelavani seniorU. Soucasti me prace jsou i vynatky z mezinarodnich a narodnich dokumentu zabyvajicich se problematikou starnuti. V posledni casti prace zminuji dye konkretni instituce, ktere se vzdelavanim seniorU zabyvaji, popisuji, jak zde vzdelavani seniorU probiha. Na zaver vyhodnocuji soucasnou situaci a konstatuji, ze byt' je v teto oblasti patme zlepseni, pfedevsim voblasti metodiky a pfipravy lektorU je stale potfeba odstranit mnoho nedostatkU.
Vzdělávání dobrovolníků v neziskových organizacích v oblasti sociálních služeb
Lokšová, Lucie ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dobrovolníků v neziskových organizacích, konkrétně na vzdělávací aktivity pro dobrovolníky v organizacích poskytujících sociální služby. Dobrovolnictví je zde chápáno jako prostředek k rozvoji jedince, komunity i společnosti jako celku. Práce pojímá vzdělávání dobrovolníků v kontextu dobrovolnictví a managementu dobrovolnictví, zařazuje jej do rámce celoživotního učení a vymezuje jeho místo mezi oblastmi vzdělávání dospělých. Práce nepředkládá reprezentativní údaje o vzdělávání v celém rozsahu dobrovolnických aktivit v sociální sféře, to je z důvodu jeho různorodosti, malé míry formálnosti a živelného rozvoje takřka nemožné. Nýbrž postihuje vzdělávání dobrovolníků v širších souvislos-tech, shrnuje teoretická východiska, přináší náměty a praktické příklady. Největší pozornost je věnována přípravě dobrovolníka na výkon jeho čin-nosti, tj. úvodnímu výcviku dobrovolníků jako nejvýznamnějšímu prvku vzdělávání dobrovolníků. Další kapitoly se věnují právnímu rámci dobrovol-nictví, dobrovolnictví v sociálních službách, motivaci k zapojení do dobrovolnických aktivit, supervizi a dalšímu vzdělávání dobrovolníků či roli dobrovolnických center.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 MICHALOVÁ, Lenka
1 MICHALOVÁ, Ludmila
4 Michalová, Lea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.