Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA
Petrášek, Pavel ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Název práce: Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA Autor: Pavel Petrášek Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: PhDr. Martin Chvál, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na výsledky patnáctiletých žáků České republiky ve vybraných úlohách mezinárodního výzkumu PISA. Obsahuje stručné seznámení s metodologií výzkumu a jeho realizací v našich podmínkách. Práce poukazuje na vztahy mezi úspěšností žáků a jinými proměnnými zjišťovanými v doprovodném dotazníku, jako jsou například pohlaví, vzdělání rodičů, vztah k matematice nebo socioekonomické zázemí žákovy rodiny. Dále práce obsahuje porovnání důležitosti jednotlivých dotazníkových proměnných a srovnání výsledků z roku 2000 a 2003. Práce může sloužit jako námět pro hlubší zkoumání daných vztahů a jejich porovnání v delším časovém horizontu s využitím výsledků z dalších cyklů výzkumu. Přiloženo je také CD, které obsahuje elektronickou podobu práce. Klíčová slova: testy, mezinárodní výzkum, přírodovědná gramotnost
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Bašátková, Kateřina ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědných testech použitých ve výzkumu PISA v roce 2000, 2003 a 2006. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace o výzkumu PISA, jeho záměru, požívaných metodách, struktuře úloh a jejich způsobu hodnocení, testovaných žácích a fázích výzkumu. Dále je podrobněji rozebrán pojem přírodovědná gramotnost, způsob prezentace výsledků a struktura přírodovědných otázek výzkumu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na samotný rozbor výsledků českých žáků v přírodovědných otázkách, přičemž zvýšená pozornost je věnována otázkám s fyzikální tématikou. Práce přináší podrobnou analýzu jak celkových výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu, tak i analýzu výsledků českých žáků podle jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti.
Postoje českých žáků k přírodovědným předmětům a metody výuky těchto předmětů (Analýza dat získaných v rámci mezinárodního výzkumu TIMSS)
Harapesová, Tereza ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
V předložené práci se zabývám postoji českých žáků k přírodovědným předmětům a metodám práce využívaným v přírodovědných předmětech, a také jejich časovým vývojem. Vše je zpracováno na základě analýzy dat získaných v rámci dotazníkového šetření výzkumu TIMSS 2007. Výsledky jsem porovnala s údaji z předchozích šetření výzkumu TIMSS v letech 1995 a 1999 a výsledky výzkumu PISA v této oblasti. Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou z roku 2008, která byla zaměřena na postoje českých žáků k přírodovědným předmětům zjištěné v rámci výzkumu TIMSS 1995 a 1999 a výzkumu PISA.
Fyzika v domácnosti - netradiční soubor experimentů
Kárová, Kateřina ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Netradiční soubor experimentů vytvořený v rámci diplomové práce obsahuje pokusy týkající se mechanických pokusů a vlastností tekutin. Provedení pokusů je přístupné pro všechny budoucí experimentátory, protože se k nim používají pouze jednoduché pomůcky. Text je určen zejména žákům základních a středních škol. Stejně dobře ale poslouží i jejich pedagogům. Diplomová práce také podává stručný pohled na podobné sbírky pokusů, popisuje koncepci souboru experimentů, uvádí návod, jak s ním pracovat, zmiňuje prostředky, pomocí nichž práce byla tvořena a nakonec stručně zhodnocuje dosažené výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prekoncepce žáků v oblasti geometrické optiky
Zedník, Michal ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabýval prekoncepcemi žáků v oblasti geometrické optiky. Provedl jsem průzkum mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Použitý test obsahoval deset otázek. Při výběru otázek jsem většinou vycházel z již provedených výzkumů, zabývajících se miskoncepcemi v optice. Přehled těchto výzkumů též uvádím ve své práci. V další části práce jsem zpracoval přehled učebnic používaných na základních školách a nižších stupních gymnázií se zaměřením na témata obsažená v jednotlivých otázkách testu. Stěžejní část práce tvoří přehled výsledků testování, které jsem provedl jednak před výukou optiky ve škole, tak po ní. Šetření se zúčastnilo 162 žáků z osmi tříd základních škol a víceletých gymnázií. Součástí tohoto přehledu je i tabulka, v níž jsou uvedeny nejčastější miskoncepce, které se při testování žáků objevily. V práci jsem se věnoval též rozdílům ve výsledcích mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií a také rozdílům ve výsledcích chlapců a děvčat.
Sbírka řešených úloh z mechaniky
Šimková, Jana ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
JNa/ev prace: Sbirka fosonych uloh -z niechaniky Autor: Jana Simkova Katedra (ustav): Ka.todra ilida.kt.iky fyziky Veclouei bakalafskc pracc: IlNDr. Dana Mandikova, CSc. c-niail vcdouciho: Dana.Mandikova.:a mff.ciini.cz Abstrakt: V ramci bakalafsko praco byla vytvofonu sbirka fesouych uloh z inechaniky v olektronicke ptxlobC. Pfiklady byly vypracovany na toma hyb- nost, pracc1, vykon a one.i'gie. Cclkem sbirka obsalmje "2li fosonych uloh. Clohy ve sbirce niaji ni/iiou uroven (od st.fedni a/ po vysokou skolu) a ru/.nou oblixnoHt. Ulohy jsoii vybirane / jix c^xiwtujicich sbirck a uCebnic1. VSt'chny ulohy niaji /.axlaiif, Htrukturovanou napovcdii, putlrobna fp.seni a vyslcdck. V uvoflni fasti bakalafskc! praco je vyinczuna problcinat.ika., cil praco, jo uvcdc-na jcji struktura. V dalSi fasU je uvt'dcn pfclilod nciva, kTcrc> sc:/, danoho t.c'inalii probira na xak- ladni, stfodni a vyaokc Skolc. Jsou take popsany nektere sbirky uloh vzt.ahujic'i se k (in.nc:mu U''inat.u. Puslcjclni fast pracc je vonovana charnkteristicc;, tochnickeinu zpracuvani a obsa.hu elekl.ronickr sbirky uloh. \ xavfru jsou shruuty vyslcdky a dalsi perspcktivy jiracp. Pfipojona. jo pfiloha. s uk;izkoii 5 vytvofenych uloh. Ysechny vytvofc-nc'1 ulohy jsou pak v clok- tronickc podobo spolu s l.exteni praco na pnlozenom CD. KliCova slova:...
Řešené úlohy z mechaniky
Soukup, Marek ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
V rámci bakalářské práce byla vytvořena sbírka řešených úloh z mechaniky v elektronické podobě. Příklady byly vypracovány na téma mechanika tuhého tělesa. Celkem sbírka obsahuje 17 řešených úloh. Úlohy ve sbírce jsou určeny pro různé úrovně řešitelů (od střední až po vysokou školu) a různou obtížnost. Úlohy jsou vybírané z již existujících sbírek a publikací. Všechny úlohy obsahují zadání, strukturované nápovědy, podrobné řešení a výsledek. V úvodní části bakalářské práce je vymezena problematika, cíl práce a popsána její struktura. Navazuje přehled učiva, které se v daném tématu probírá na zakladní, střední a vysoké škole. Dále jsou popsány sbírky úloh týkající se daného tématu. Poslední část obsahuje charakteristiku, popis technického zpracování a obsah samotné sbírky úloh. V závěru jsou shrnuy výsledky a další perspektivy práce. Příloha obsahuje ukázku 5 vytvořených úloh. Všechny vytvořené úlohy jsou v elektronické podobě i s textem práce na přiloženém CD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mandíková, Darina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.