Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace žáků ve výuce geografie
Holečková, Martina ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce obsahuje část teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě rozboru odborné relevantní literatury odpovídá na to, jak obsahově vymezit pojem motivace. Dále pak, které faktory ve výuce motivují či demotivují žáky základní školy pro studium zeměpisu jako celku a na způsob jakým může být sebereflexe učitele přínosná pro motivaci ve výuce zeměpisu. Výsledky empirické části dotazníkového šetření vypovídají o preferencích a s tím související motivaci žáků ve výuce zeměpisu, které by měly vést k zamyšlení se a vlastní autoregulaci učitelů zeměpisu, aby mohli poskytnout žákům kladnou motivaci pro učení. Součástí práce je také vytvořený dotazník vypovídající o preferenci, faktorů, činností a témat při výuce zeměpisu, využitelný pro běžnou školní praxi, sloužící k diagnostice žáků a autoregulaci učitele zeměpisu.
Možnosti školy ovlivňovat výchovu a vzdělávání dětí s diabetem mellitus
Kučerová, Ráchel ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětmi s diabetem mellitus a jejich potřebami při vyučování. V teoretické části jsou uvedeny obecné informace o diabetu. Lze zde nalézt témata jako historie diabetu, možnosti léčby, řešení akutních komplikací diabetu a doporučení pro učitele, kteří mají ve třídě diabetické dítě. Praktická část je založena na výzkumu - dotazníkovém šetření, které probíhalo s učiteli a rodiči diabetických dětí. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakými znalostmi o diabetu dětí disponují učitelé prvního stupně a jak aktivně se zapojují do péče o tyto děti. Dotazník pro rodiče zkoumal především fungování spolupráce rodičů diabetického dítěte a dítěte samotného se školou. Taková spolupráce je nutná pro bezproblémové vzdělávání diabetických dětí a jejich zapojení do dalších i mimoškolních aktivit.
Krajská administrativní hranice jako problém rozvoje periferií na jihozápadní Moravě
Střížová, Aneta ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
9 ABSTRACT This study deals with the problems of the development of periphery in Southwestern Moravia. We work with a concrete pattern region through which the administrative border is passed. We suppose that the presence of the regional border can have negative impacts on the development of this region. This is the structure of the study: In the first part we discuss the problems of peripheries, borders. We explain the used terms. In the second part we describe basic features of the region, we evaluate this region in term of chosen development documents. In the third part we analyse the measure of the periphery of the region. There is the evalution of the measure of the influence of the regional administrative border on the development of the region and the cooperation there in the fourth chapter. The whole study is closed with the themes of the measures maked for the development of the region. We finish with a summary of the obtained informations and we confirme/disprove the initial premises.
Hodnocení potenciálu pro formování regionální identity Frýdlantska
Šifta, Miroslav ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Předkládaná práce se zabývá tématem regionální identity na Frýdlantsku. Hlavním cílem je zhodnocení potenciálu pro její formování ve smyslu teorie institucionalizace regionu finského geografa A. Paasiho (1986). Práce diskutuje podmínky vytváření tvaru regionu, sleduje současný hraniční i symbolický tvar regionu, polarizaci prostoru (perifernost regionu), hodnotí míru institucionalizace regionu a současný potenciál formování regionální identity v zájmovém území. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část podává přehled o obecných východiscích studia územních identit, se zaměřením na dále sledované jevy (identita, regionální identita, potenciál regionální identity). Ve druhé kapitole je vymezen zájmový region a provedena situační analýza Frýdlantska se zaměřením na demografické a hospodářské ukazatele, resp. zhodnocení podmínek pro formování regionální identity. Další kapitola je věnována potenciálu pro formování regionální identity s přihlédnutím k jednotlivým fázím procesu institucionalizace regionu. Podle nich je rozdělena do podkapitol věnovaných prostorovému tvaru regionu (hranicím, přírodnímu a krajinnému potenciálu), symbolickému tvaru (jména, znaky a symboly, historický odkaz) a regionálním organizacím a institucím. Poslední kapitola analyzuje výsledky anketárního šetření zaměřeného na...
Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání
Kučerová, Renáta ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zpracování tématu "Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání", hodnocení jejich významu pro rozvoj jemné motoriky dětí a návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány praktické zkušenosti učitelek MŠ s využitím činností s papírem při práci s dětmi a současný stav materiálního vybavení MŠ pro tyto činnosti. V praktické části DP jsou shrnuty zkušenosti z realizace ročního projektu "Tvoříme s papírem" ve věkově smíšené třídě dětí v MŠ.
Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích
Posejpal, Jan ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Název: Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích Cíl práce: Shrnutí dosavadních poznatků z oblasti integrace zeměpisu a tělesné výchovy. Nástin dalších možných bodů průniku. Zjištění současného stupně integrace na českých středních školách. Metoda: Rešerše dostupné české a zahraniční literatury, dotazníkové šetření. Výsledky: Byly zjištěny a zanalyzovány dosavadní poznatky z integrace geografie a tělesné výchovy. Současně byl zjištěn aktuální stav a názory pedagogů na integraci v reálné školní praxi. Klíčová slova: geografie, tělesná výchova, integrace
Rozvoj mapových dovedností v dějepisu, matematice a biologii
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem mapových dovedností ve výuce dějepisu, matematiky a biologie na druhém stupni základních škol a na středních školách. Mapové dovednosti bývají vnímány především jako dílčí část geografických dovedností, a tak problematika jejich rozvoje mimo zeměpis nebyla dosud dostatečně zkoumána. Úvodní část práce se tak věnuje uplatnění těchto dovedností v každodenním životě a shrnuje poznatky prokazující jejich důležitost ve výuce rozličných předmětů. Následně jsou na základě rešerše pro konkrétně zvolené předměty (dějepis, matematika, biologie) navrženy možnosti rozvoje mapových dovedností. Cílem praktické části práce, která zkoumá rozvoj mapových dovedností v rovině projektového a realizovaného kurikula, je zhodnocení jejich postavení ve výuce na českých školách a taktéž reflexe teoreticky zaměřených kapitol. Jako výzkumné metody jsou využity analýza učebnic a dotazníkové šetření. Klíčová slova: mapa, rozvoj mapových dovedností, dějepis, matematika, biologie, analýza učebnic, dotazníkové šetření

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 KUČEROVÁ, Radka
9 KUČEROVÁ, Renata
9 KUČEROVÁ, Renáta
8 Kučerová, Radka
1 Kučerová, Rebecca
9 Kučerová, Renata
9 Kučerová, Renáta
2 Kučerová, Ráchel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.