Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace českých adaptací reality show Survivor
Dittrichová, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací českých adaptací reality show Survivor, tj. pořady Trosečník (Prima, 2006), Robinsonův ostrov (Nova, 2017) a Survivor Česko & Slovensko (Nova, 2022). V teoretické části je nejprve vymezen žánr reality show - jeho definice, znaky, důvody úspěchu, jsou nastíněny módy reprezentace a rozdíl mezi reality show a realitou, je představena historie formátu, jeho klasifikace na subžánry a v neposlední řadě reality show v českém prostředí. Dále je vymezena globalizace televizních formátů a s tím související proces adaptací licencovaných formátů. V analytické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a ve stručnosti jsou charakterizovány vybrané adaptace a původní globální formát. Následně je provedena samotná komparace tří českých adaptací reality show Survivor, přičemž v případě dvou novějších adaptací jsou do výzkumu zahrnuty pouze první série pořadu. Adaptace jsou srovnávány na základě těchto hledisek: název pořadu, programová strategie (vysílací schéma, počet epizod a jejich stopáž, doprovodné pořady), účinkující (soutěžící a moderátoři), vizuální́ a zvuková složka pořadu, struktura dílu, pravidla soutěže, výběr obsahu a zpětná vazba (sledovanost, kritika).
Komparativní analýza zpravodajských relací v České televizi a TV Nova v době požáru v Českém Švýcarsku
Dumbrovská, Zuzana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na komparaci poledních a večerních zpravodajských šotů v České televizi a TV Nova. Cílem je zjistit, kolik času z celé relace je ve vysílání věnováno požáru v Českém Švýcarsku, který patří mezi největší a nejhorší požáry na území České republiky. Zkoumáme období od vypuknutí požáru po dobu přibližně týdne, kdy se situace na místě nadále vyvíjí (přesněji 24.7. - 31.7.2022). Analyzujeme tyto relace: Události a Televizní noviny, Zprávy ve 12 a Polední Televizní noviny. Využijeme metodu kvantitativní analýzy, která nám poskytne jasné, přesné a zpětně ověřitelné výsledky. Kromě numerické analýzy se také zaměříme na pořadí jednotlivých zpráv ve vysílání a srovnáme události v Českém Švýcarsku s jinými událostmi, které se udály doma i ve světě. Cílem je zjistit, zda média podléhají kampaňovitosti, to znamená, že média favorizují konkrétní téma před jinými bez ohledu na jejich skutečný význam. Výsledky práce by se daly v budoucnu využít k dalším analýzám, které by mohly zahrnovat delší výzkumné období a více typů médií.
Televizní seriálová tvorba v kontextu současné ČR a seriál Devadesátky jako příklad
Hřebejk, Pavel ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu televizní seriálové tvorby v kontextu současné ČR a bere si seriál Devadesátky jako příklad úspěšného seriálu. Teoretická část obecně popisuje televizní seriálovou tvorbu v ČR a stručně nastiňuje jeho obsahové proměny a faktory určující popularitu seriálu. Dále je v teoretické části stručně popsán vývoj žánru českého kriminálního seriálu od roku 1993 po současnost, přičemž je pozornost věnována především seriálu Devadesátky. Praktická část pak v rámci dotazníkového šetření zkoumá návyky seriálových diváků a za pomoci osobních rozhovorů s odbornicí na zkoumanou problematiku scenáristou seriálu Devadesátky pokouší otestovat vytyčené hypotézy a získat vhled do zkoumané problematiky. Klíčová slova: televizní seriály, Česká republika, Devadesátky, 90. léta, kriminální seriály, návyky seriálových diváků, trendy, Česká televize
Dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele
Měska, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele. Klade si za cíl objasnit, jak následky koronavirové pandemie a také vládních opatření a lockdownů, které na dlouhé týdny utlumily společenský život a uzamknuly lidi do jejich domovů, ovlivnily používání streamovacích platforem jejich uživateli. Práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky a druhy streamovacích služeb, základní pojmy, které se k nim vážou, a zabývá se produkcí nových obsahů a také jejich distribučními modely. V následující části je rozebírán koronavirus a jeho dopady na společenské chování a pak především na dopady na filmový průmysl z hlediska produkce, obsahů, provozování kin a filmových festivalů a samozřejmě samotných streamovacích sítí. V závěrečném segmentu práce pak probíhá analýza a interpretace dat získaných v dotazníkovém šetření. Odpovědi respondentů jsou podkladem pro naleznutí řešení na výzkumné otázky, které zjišťují, které streamovací služby uživatelé používají, kolik jich současně používají, kolik času tráví sledováním streamovaných obsahů, jaké kategorie obsahů sledují, nebo jakými způsoby služby používají například z hlediska zařízení nebo v porovnání s jinými typy médií.
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmové a televizní tvorbě
Lacinová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Antické mýty jsou po staletí neutuchajícím zdrojem inspirace pro všechny oblasti lidské tvorby. Nedílnou součástí mýtů jsou jejich hrdinové. Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmu. V úvodu teoretické části jsou vymezeny pojmy mýtus a mytologie. Následuje krátká studie okolností vzniku mýtů, jejich významu pro antickou společnost a úlohy héroů v těchto mýtech. Závěr teoretické části je věnován zkoumání reprezentace ve filmu a dalším relevantním pojmům z oblasti filmové a mediální teorie. V kapitole metodologie jsou stanoveny postupy užité pro vypracování praktické části. Ke zkoumání byly vybrány tři dvojice filmů se stejným mytickým námětem. Praktická část obsahuje provedené analýzy a komparace zkoumaných snímků. Na konci práce jsou prezentovány interpretace analýz a výsledky výzkumu a nastíněny možné příčiny popsaného vývoje v reprezentaci. Práce naplnila svůj cíl a potvrdila stanovenou hypotézu určité korelace mezi proměnami společnosti a vývojem reprezentace antických hrdinů ve filmech.
Analýza product placementu ve filmu - James Bond
Bartalová, Jana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem "Analýza product placementu ve filmu: James Bond" je především kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzou pěti filmů, konkrétně těch, kterých je součástí jako agent 007 Daniel Craig. Vzhledem k jeho oznámení o konci, v této nejdelší a nejúspěšnější filmové sérii v historii, jsem se rozhodla provést souhrnnou analýzu product placementu, jelikož ten je pro tento film velmi zásadním a jedním z nejvýraznějších, pokud se řekne product placement ve filmové tvorbě. Jedná se tedy konkrétně o analýzu filmů Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall, Spectre a Není čas zemřít. První část je věnována product placementu jako takovému, jeho definici, historii, typům, výhodám a nevýhodám či regulaci. Druhá část obsahuje informace o zrození Jamese Bonda, o jeho autorovi Ianu Flemingovi, předchůdcích ve filmové sérii a stylu agenta 007. Třetí část je věnována jednotlivým filmům, obsahuje jména tvůrců a obsazení, obsah filmu, zajímavosti a značky, které se ve filmu objevují. Čtvrtá část je kvantitativní analýzou, která se věnuje zobrazování product placementu v ději filmu, obsahuje informace o tom, která značka či odvětví se objevuje nejčastěji či jaká je celková minutáž, kdy byl k vidění product placement na obrazovce. Pátá část je kvalitativní analýzou, která byla provedena...
Seriál Ulice jako první česká denní soap opera
Boch, Vítězslav ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál Ulice jako první česká denní soap opera" je analýza denního seriálu TV Nova Ulice. V první části práce vymezuje žánr soap opery, historii, vývoj žánru a jeho definici. Vymezuje charakteristické rysy tohoto žánru. Poté se věnuje přímo seriálu Ulice. Popisuje vznik seriálu, produkci, prostředí a postavy, které se v seriálu vyskytují. Prostor věnuje i sociálním tématům, kterými se Ulice během vysílání zabývala. V průběhu práce je Ulice porovnávána s britskými seriály Coronation Street a EastEnders.
Programová diverzita českých celoplošných televizí v letech 1998-2006
Čihák, Marek ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
V diplomové práci s názvem Programová diverzita českých celoplošných televizí v letech 1998 - 2006 se věnujeme normativnímu požadavku společnosti na rozmanitost masových médií a přístupu samotných masových médií k tomuto požadavku: rozlišujeme mediální diverzitu nastolenou tržním modelem médií a modelem veřejné sféry. Zároveň se pokoušíme o vyhledání požadavků mediální diverzity v příslušných právních předpisech České republiky, respektive Evropské unie. Ve výzkumné části diplomové práce se zabýváme jednou z mnoha úrovní diverzity v prostředí masových médií, a to diverzitou televizních programových typů, kterými rozumíme televizní žánry akceptované zainteresovanými skupinami: např. akademickou obcí, televizními stanicemi nebo publikem. Do naší analýzy zařazujeme celoplošné televizní stanice vysílající v letech 1998 až 2006 prostřednictvím pozemních vysílačů v analogovém kódu a zaměřující se na většinového diváka - ČT1, Prima televizi a televizi Nova. Pomocí indexů poměrné entropie a odlišnosti zkoumáme rozmanitost nabídky programových typů na vertikální úrovni (v rámci vybrané televizní stanice) i na horizontální úrovni (napříč sledovanými televizními stanicemi). Při užití výše uvedených indexů vycházíme ze studií Heikkiho Hellmana.
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.