Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka organické chemie na SŠ - problémové úseky učiva
Tvarohová, Eliška ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Učitelé se v rámci výuky organické chemie setkávají s úseky učiva, které činí žákům větší problém při pochopení i osvojování daného učiva. Tato diplomová práce se v prvé řadě zabývá právě problémovými úseky učiva organické chemie v rámci výuky na gymnáziích. K přesnému vytipování konkrétních témat byl zvolen pedagogický výzkum. Na základě zjištěných informací byly navrženy a vytvořeny nové výukové materiály, jejichž prostřednictvím by se měla zvýšit efektivita výuky problémových úseků učiva v organické chemii, a tak i proces edukace žáků. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodikou pedagogického výzkumu, kurikulárními dokumenty, didaktickými prostředky a literární rešerší již definovaných problémových úseků učiva z učebnic organické chemie pro SŠ. Praktická část pak odhaluje výsledky realizovaného pedagogického výzkumu a analýzy učebnic. Hlavním výstupem práce je, kromě zjištěných skutečností, především soubor navržených výukových materiálů na konkrétní problémové úseky učiva organické chemie, jež témata zpracovávají odlišným způsobem a jinou metodou, než jsou běžně ve výuce vyučována. Nově vzniklé materiály, které okomentovalo několik SŠ učitelů chemie, nabízejí další alternativu, jak pojmout výuku vybraných témat z organické chemie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učebnice organické chemie pro SŠ
Hurný, David ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá tvorbou nové učebnice organické chemie pro střední školy a gymnázia. Kladen je důraz především na obecné principy a zákonitosti v chemii. Značná pozornost je proto věnována části struktura atomu, chemická vazba, elektronové vlivy, teorie rezonance, indukční a mezomerní efekt. Základní učivo, vycházející z RVP (Rámcově vzdělávací programy), je doplněno rozšiřujícími částmi pro práci s nadanými žáky. Každá kapitola je doplněna řadou úloh, které mají sloužit k osvojení nového učiva. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Alkaloidy - výukové materiály pro SŠ.
Fantová, Adéla ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Alkaloidy jsou významné přírodní látky, které sice nejsou výslovně zmiňovány ve vzdělávacím oboru chemie v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia, jsou však tématem, které spojuje více oborů, umožňuje výuku v širších souvislostech a napříč předměty (chemie, biologie, zdravověda). Jistě jsou důležitým tématem v rámci drogové prevence a Výchovy ke zdraví. Předmětem diplomové práce je tvorba nových výukových materiálů na téma Alkaloidy určených pro učitele a žáky gymnázií. Teoretická část obsahuje literární rešerši, kterou tvoří analýza kurikulárních dokumentů, vybraných středoškolských učebnic chemie, analýza vybraných elektronických učebních materiálů a návrh zařazení tématu do výuky na gymnáziích. Dále obsahuje kapitolu týkající se drogové problematiky a protidrogové prevence. V praktické části byl proveden průzkum výuky tématu Alkaloidy na gymnáziích v ČR, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním výstupem této diplomové práce je soubor učebních materiálů k danému tématu (PowerPointové prezentace, učební text, projekty, pracovní list, návod pro laboratorní cvičení a didaktický test).
Názvosloví organických sloučenin
Sezemská, Karolína ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Veselý, Jan (oponent)
Jedním z očekávaných výstupů organické chemie v RVP G je aplikace pravidel systematického názvosloví organické chemie při popisu sloučenin s možností využití triviálních názvů. Na českém trhu je několik příruček zaměřených na názvosloví organických sloučenin, objevují se zde však neustále se opakující nedostatky jako nerespektování hybridizace na atomech uhlíku, uvádění stále stejných jednoznačných příkladů či zjednodušení pravidel vedoucích k aplikaci chybných názvoslovných principů apod. Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou názvosloví organických sloučenin. Výsledkem práce je vytvořený výukový materiál ve formě příručky organického názvosloví doplněný o příklady k procvičení. Přínosem diplomové práce je komplexní pohled na tuto tématiku a soubor učebních materiálů určených především učitelům středních škol, ale i žákům středních škol a studentům základních kurzů chemie na vysokých školách.
Experimentální výuka organické chemie se zaměřením na vzdělávání
Karlínová, Markéta ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Experiment je pro žáky beze sporu nejoblíbenější částí hodin chemie. Pokud je experiment prováděn s materiálem běžně známým, jako jsou například potraviny, pak zájem studentů ještě vzroste. Tato bakalářská práce představuje experimenty s lentilkami dvou výrobců a to Nestle a Mars. Inc. Zájem je soustředěn na barviva, což je téma organické chemie přímo zmiňované v základních kurikulárních dokumentech RVP G. Experimenty ukazují citlivost barviv z lentilek a přírodních extraktů na změny pH prostředí, pomocí barviv je vysvětlena závislost retenčního faktoru látek na podmínkách, za kterých je chromatografie prováděna a také absorbanci světla barvivy. Práce také ukazuje novou možnost jak badatelsky pojmout výuku tématu barviv. Téma bakalářské práce také poukazuje na fakt, jak je důležité sledovat složení výrobků. Může se stát, že výrobci změní složení svých produktů a popsané experimenty pak nemusí vycházet. Což byl i případ experimentů s lentilkami výrobce Nestle, který změnil barviva používaná k barvení této čokoládové cukrovinky. Ač původní barviva byla také přírodního původu (např. směs karotenů, anthokyany), pro širokou veřejnost je zřejmější rostlinný původ z údaje na obaku o použitých rostlinných koncentrátech (např. mrkve, světlice barvířské apod).
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.
Vybrané laboratorní úlohy z toxikologie pro výuku na SŠ
Sezemská, Karolína ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Hybelbauerová, Simona (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou laboratorních úloh z toxikologie pro střední školy. Teoretická část obsahuje úvod k jednotlivým tématům, praktickou část tvoří zpracované návody k laboratorním úlohám provázené obrázky či fotografiemi a doplňujícími otázkami. V příloze je pak přiloženo řešení k těmto otázkám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.