Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy
Repiská, Terezie ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy, je rozdělená do pěti kapitol. V první kapitole se věnuje stručné historii Pivovarského muzea v Plzni, jeho aktuální i plánované expozici a spolupráci muzea s plzeňskými pivovary. Následující kapitola se věnuje muzejní pedagogice, kromě legislativy a důležitých pojmů, se v ní čtenář dočte i užitečné rady pro tvorbu edukačních programů. Další tři kapitoly se věnují tvorbě edukačních programů na zakázku Pivovarského muzea. Třetí a čtvrtá kapitola obsahuje popis prohlídek s edukačními prvky. Jedna nese název "Po stopách dávné Plzně se čtyřnohým přítelem" a kromě nástinu plzeňské historie se během této prohlídky dozví žáci i spoustu informací o životě prostých lidí ve středověkých městech. Druhá nese název "Jak se v Plzni vařil tekutý chléb", a obsahuje aktivity vedoucí k pochopení zákonitostí vaření piva a důležitosti pivovarnictví pro rozvoj města Plzeň. Pátá kapitola popisuje edukační program s názvem "Na den bečvářem" a seznamuje žáky s tradičním řemeslem bednářstvím a jeho odnoží bečvářství.
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Tlučková, Kristýna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ na území ČR hlediska náro dosavadní stav poznání na poli vzdělávání žáků s oboru dějepisu bývám se vyučovací předmět dějepis Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi učiteli dějepisu, které ejich zkušenosti s výukou žáků s Hlavní náplní praktické části je kvalitativní šetření mezi několika učiteli dějepisu a jejich žáky, provedené pomocí ů závěru práce sepsána metodická doporučení pro učitele dějepisu při práci se žáky s Klíčová slova Žáci s vícejazyční žáci výuka dějepisu dějepis žáci metodická doporučení
Tajemství klášterních zdí: Edukační programy pro františkánský klášter v Praze
Jeřábková, Andrea ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Foltýn, Dušan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem a realizací edukačních programů pro 1. stupeň ZŠ na základě zásad a přístupů dobré interpretace v prostředí živého františkánského kláštera při kostele Panny Marie Sněžné v Praze. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o metodice dobré interpretace, sv. Františkovi z Assisi, řádu františkánů a o historii kláštera františkánů, jeho vzniku a stavebním vývoji. Praktická část se zaměřuje na samotné vytvoření tří edukačních programů metodikou dobré interpretace.
Využití písně jako didaktického prostředku v hodinách dějepisu
Reitinger, Tomáš ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Kofránková, Václava (oponent)
Využívání hudby ve výuce dějepisu přináší nové možnosti práce s nezanedbatelnou skupinou hudebních historických pramenů i novodobých písňových zpracování dějinných událostí. Tato diplomová práce popisuje problematiku použití písní jako didaktického prostředku a shrnuje vhodné způsoby a metody. Metodicky práce vychází z výzkumu pomocí komparace, jazykové analýzy a statistiky. Práce si klade za cíl shrnout možnosti použití písní ve výuce dějepisu (jak zvolit vhodné písně) a unést příklady písní, i jak vypadají lekce s použitím hudby. Dalšími cíli je nastínit možnosti vyšší efektivity výuky pomocí moderních přístupů a otevřít českou výuku dějepisu novým metodám ve výuce dějepisu, které již jsou v zahraničí používány. Výsledkem diplomové práce je zjištění, že písně jednoznačně přispívají efektivitě pedagogovy snahy tím, že výuka je pro žáky zábavnější. Zábavnost hodiny se mimo jiné pojí s efektivitou výuky a pedagogovým cílem je, aby vyučování bylo co nejefektivnější. Dalším důležitým přínosem je možnost skrze dobře připravené lekce s písněmi modernizovat výuku a aplikovat aktualizované metody ke snazšímu dosahování klíčových kompetencí a cílů.
Edukační programy pro expozici Archevita ve Středočeském muzeu Roztoky u Prahy
Jindrová, Lucie ; Jareš, Jakub (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukaci v muzejním prostředí. Jejím cílem je vytvořit a vyzkoušet vlastní návrhy edukačních programů ve Středočeském muzeu Roztoky u Prahy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje charakteristice muzejního prostředí a zkoumá komponenty muzejní edukace jako jsou výukové metody a organizační formy výuky. Dále se zabývá vybranými prvky edukace a prezentace archeologického kulturního dědictví a popisuje edukaci ve Středočeském muzeu Roztoky u Prahy. Praktická část se zaměřuje na tvorbu dvou edukačních programů, které navazují na vymezené teoretické principy první části práce. Edukační programy jsou určeny žákům 6. třídy 2. stupně základních škol a realizují se v expozici Archevita - Stopami věků zaměřené na období pravěku. Práce popisuje tvorbu obou programů, vymezení cílové skupiny, popis jednotlivých aktivit, a rovněž zaznamenává a hodnotí jejich průběh. K hodnocení každého programu je použita zpětná vazba od žáků, jejich učitelů a edukátorky muzea Roztoky. Práce na závěr předkládá návrhy na zlepšení programů a jejích jednotlivých aktivit, které si muzeum v rámci své edukace ponechá. KLÍČOVÁ SLOVA muzejní edukace, dějepis, pravěk, Archevita, Středočeské muzeum Roztoky u Prahy
Bedřich Hrozný a Orientální ústav v Praze za pomoci Národního fondu Masarykova
Kopecký, René ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Charvát, Petr (oponent)
Rigorózní práce Bed ich Hrozný a Orientální ústav v Praze za pomoci Národního fondu Masarykova se zabývá životem a dílem staroorientálního filologa a historika, významné postavy eskoslovenského spole enského a odborného života. Práce je p edevším soust ed na k založení a prvním desetiletím existence Orientálního ústavu v Praze. Orientální ústav fungoval de facto minimáln již od roku 1920, a de iure až od roku 1922. Otázkou však z stává, nakolik byla napln na litera zákona, nebo ustavující sch ze, týkající se z ízení Orientálního ústavu, se uskute nila až 1. b ezna 1928. Dále se rigorózní práce soust edí na aktivity spojené s Orientálním ústavem v Praze, nap . Národním fondem Masarykovým, ze kterého byl mj. spolufinancován archeologický výzkum Bed icha Hrozného v Sýrii, na pahorcích Šejch Sa ad a Tell Erfád a v Turecku na pahorku Kültepe. Archeologické nálezy Bed icha Hrozného dovezené do Prahy se nám do sou asné doby nedochovaly v plném po tu. Když se staly sou ástí (s výjimkou kappadockých tabulek) Národní galerie v Praze, byly provizorn uloženy na zámku v Benešov nad Plou nicí, kde nebyla zajišt na jejich maximální bezpe nost. V prosinci 1969 byla ást sbírky Bed icha Hrozného zni ena požárem na zámku v Benešova nad Plou nicí - zasažen byl p edevším dokladový materiál, pocházející z Hrozného p...
Mnoho podob interpretace: Metodika inovativních přístupů k prezentaci a interpretaci historických interiérů a exteriérů
Hudec, Petr ; Jareš, Jakub ; Indrová, Martina ; Dryáková, Kateřina ; Kassl, Nikola ; Havlůjová, Hana ; Hnojská, Vendula ; Sládková, Kateřina ; Jordánová, Květa ; Rezková Přibylová, Naděžda ; Kazlauskas, Vendula ; Bláhová, Lucie ; Staufčíková, Helena ; Kosová, Šárka ; Neprašová, Eva ; Seidler, Tomáš
Metodika je snahou o revitalizaci a inovaci průvodcovské služby v prostředí historických památek ve správě NPÚ. Tato publikace navazuje na I. díl metodiky Rozvíjíme tradici aneb Od výkladu k interpretaci a jejím účelem je poskytnout nápady, inspirace a metodické postupy, jak doplňovat a proměňovat zaběhnuté způsoby prezentace a interpretace památek a to včetně forem, které vytvářejí paralelu či alternativu prohlídkám s průvodcem. Zohledňuje zahraniční zkušenosti a mezioborové vhledy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Klášterem křížem krážem. Edukační programy pro děti předškolního a mladšího školního věku v Anežském klášteře.
Krulichová, Barbora ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje edukaci a edukačním programům určeným nejmladším návštěvníkům kláštera sv. Anežky České tj. dětem předškolního a mladšího školního věku. Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. část stručně představí osobnost Anežky České, její život, skutky a legendy Anežského kláštera a jeho využití jakožto útočiště klarisek, dominikánů a minoritů, pohřebiště významných Přemyslovců a v neposlední řadě jako je bjektů pak tato část práce seznámí s potenciálem edukačních p amů jakožto pomocníků s historických osobností, památkových objektů a uměleckých děl, stručně představí historii Národní galerie a nastíní edukační programy, Anežském klášteře praktické části diplomové práce bude vytvořit edukační program Klášterem křížem krážem a popsat proces tvorby od samotného nápadu přes lizaci až po závěrečnou reflexi Klíčová slova: atá Anežka Česká, Anežský klášter, Národní galerie v Praze, galerijní edukace, edukační , děti, předškolní věk, mladší školní věk,historie, umění, kulturní dědictví
Brněnské vilové kvarteto a potenciál jejich zahrad
Sobotka, Jan ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Jareš, Jakub (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce "Brněnské vilové kvarteto a potenciál jejich zahrad" sleduje čtyři brněnské vilové zahrady, které jsou v současné době přístupné široké veřejnosti. Před- stavuje jednotlivé zahrady a pozoruje jejich změny a využití v průběhu času. Brněnské vi- lové kvarteto označuje čtveřici brněnských vil, které vznikly na přelomu 19. a 20. století. Jedná se o jediné soukromé domy přístupné veřejnosti jako součást kulturního dědictví. Práce si pokládá otázku, do jak velké míry je se zahradami pracováno jako prostorem pro prezentaci vilových objektů, nebo je prostor prezentován jako památka zahradního umění. Jedná se o srovnání jednotlivých zahrad a jejich prezentace kategorii samoobslužné prohlídky, lektorované aktivity, doprovodné sezónní akce a využití moderních technologií. Druhá část práce je více zaměřena na zahradu vily Stiassni. Po charakteristice zahrady je představen návrh průvodcovského textu pro zahradu vily Stiassni. Tento sylabus se stane základem nových komentovaných prohlídek. Za pomoci lektorovaného výkladu je se zahra- dou nakládáno jako památkou zahradního umění. Vila Stiassni pod správou Národního pa- mátkového ústavu tak bude prvním domem v brněnském vilovém kvartetu, který nabídne návštěvníkům komentované prohlídky zaměřené na zahradu. Historické zahrady jsou v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.