Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Impact of Motion Activities to Changes in the Curvature of Spine in Pregnancy
Verešová, Anna ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Názov práce: Vplyv pohybových aktivít na zmeny zakrivenia chrbtice v tehotenstve Cieľ práce:. Cieľom práce bolo overiť vplyv vybraných pohybových aktivít na zmenu zakrivenia chrbtice a sklonu panvy, ktoré vznikajú v priebehu gravidity. Metodika: Pre štúdiu som použila metódu jednohladinového, jednofaktorového experimentu. Do výskumu, ktorí trval v čase od októbra 2009 do decembra 2009 som cielene zaradila skupinu desiatich vybraných tehotných žien prvorodičiek vo veku 27-28 rokov, nachádzajúcich sa v II. trimestri tehotenstva. Výsledky: Zmeny zakrivení v cervikálnej a lumbálnej lordóze u cvičiacich boli veľmi malé, oproti necvičiacim. U jednej cvičiacej klientky sa hodnoty zlepšili, čo pripisujem k spevneniu svalového korzetu a využívaniu vhodných pohybových aktivít, ktoré pomáhajú zmeny kompenzovať. Hodnoty sklonu panvy sa menili len minimálne. U necvičiacich mamičiek narastali zmeny v zakrivení chrbtice a sklonu panvy výraznejšie. Kľúčové slová: Tehotenstvo, pohybová aktivita, krčná lordóza, drieková lordóza, sklon panvy.
Současný stav školské integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol na Českobudějovicku
Starczewská, Martina ; Soudná, Kateřina (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent)
Název práce: Současný stav školské integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol na Českobudějovicku Cíle práce: Zmapovat současný stav integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou (dále DMO) do základních škol na Českobudějovicku. Zjistit problémy, se kterými se setkávají ředitelé škol při procesu integrace žáků s DMO. Metoda: Bylo provedeno dotazníkové šetření na všech základních školách na území správního úřadu České Budějovice obce III. typu. Dotazováni byli ředitelé těchto škol. Dále byla použita metoda sběru dat pomocí rozhovoru s vedoucím odboru školství a tělovýchovy Magistrátu města České Budějovice a s pracovnicí Krajského úřadu Jihočeského kraje. Provedena byla také analýza dat opírající se o výzkumy, které byly realizovány v oblasti školské integrace na území České republiky. Výsledky: Z výsledků šetření bylo zjištěno, že z celkového počtu 41 základních škol, integruje žáky se středním a těžkým zdravotním postižením v roce 2007/2008 14 škol, tj. 34%. Celkový počet žáků integrovaných v roce 2007/2008 na Českobudějovicku je 30. Jako největší překážky v procesu integrace hodnotí ředitelé základních škol bariérovost škol, nedostatek finančních prostředků a nedostatečné vzdělání pedagogů v oblasti speciální pedagogiky pro potřeby integrace. Klíčová slova: dětská mozková obrna,...
Rozdíly ve využítí tělesné výchovy a sportu u dětí s různým stupněm mentálního postižení / v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./.
Jancyková, Kamila ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent)
Název práce: Rozdíly ve využití tělesné výchovy a sportu u dětí s růmým stupněm mentálního postižení /v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./. Title of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap /at the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, jak se liší obsah tělesné výchovy a využití sportů u žáků s růmým stupněm mentálního postižení na základní a střední škole Pomněnka o.p.s. Práce je zaměřena kromě školní tělesné výchovy také na mimoškolní aktivity. Metoda: Průzkum byl proveden ve všech třídách základní a speciální školy Pomněnka o.p.s. Základní metodou bylo dotazníkové šetření. První část je určena pro rodiče a slouží ke zmapovárú přístupu a zájmu respondentů o tělesné aktivity jejich dětí. Druhá část se dotazuje třídních učitelů mentálně postižených dětí a je zaměřena na zjišťovárú rozdílů v obsahu hodin tělesné výchovy jednotlivých tříd. Výsledky: Výsledky první části dotazníkového šetření nám ukázaly, že u lehké a středně těžké formy mentální retardace je rozdíl v přístupu rodičů k tělesným aktivitám dětí minimální, děti se nejen účastní rekondičních pobytů a sportovních kroužků v rámci školy, ale často také provozují sport a pohybové aktivity...
Školní družina ve speciální škole (jako nedílná součást ucelené rehabilitace dětí se zdravotním postižením)
Holá, Olga ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent)
Název : Školní družina ve speciální škole (jako nedílná součást ucelené rehabilitace dětí se zdravotním postižením) Cíl práce : Hlavním cílem práce je získání poznatků o současném stavu práce s dětmi ve školní družině ve speciálních školách a analyzovat determinanty ovlivňující výchovnou činnost. Dalším důležitým cílem je zařadit tuto část výchovného působení na základě potvrzení oprávněnosti do ucelené rehabilitace dětí s handicapem. Metody: Téma diplomové práce je zpracováno ve třech základních rovinách - teoretické, empirické zahrnující výzkumné šetření a zhodnocení praktického provedení. Vlastnímu empirickému výzkumu předcházela teoretická analýza problematiky ucelených služeb pro děti se zdravotním postižením a pedagogiky volného času. Ve výzkumné části byly použity explorativní metody. Základní sběr dat byl proveden pomoci anonymního dotazníkového šetření. Kvantitativní výsledky uvedeného empirického výzkumného šetření byly zpracovány graficky. K doplnění potřebných informací byla dále využita metoda nestandardizovaného rozhovoru. Kvalitativní výsledky získané provedením rozhovorů byly zpracovány textovou analýzou. Část zahrnující zhodnocení praktického provedení, byla rovněž zpracována textovou analýzou. Výsledky: teoretická analýza a rešerše literatury vztahující se k tématu zhodnocení...
Analýza programu FUNFitness u osob s mentální retardací-účastníků Speciální olympiády
Franěk, Josef ; Levitová, Andrea (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent)
Název diplomové práce: Analýza programu FUNFitness u osob s mentální retardací − účastníků Speciální olympiády Cíl práce: Porovnat soubor testů v programu FUNFitness u skupin sportovní populace mentálně retardovaných osob s Downovým syndromem, skupinou osob s dětskou mozkovou obrnou a skupinou osob s mentální retardací prostou. Metoda: evaluace, empirický výzkum, komparace proměnné mezi jednotlivými druhy zdravotních diagnóz, deskriptivně asociační vztahy Výsledky: Analyzovaný soubor se skládal z účastníků Evropských her Speciální olympiády, která proběhla v roce 2005 v Olomouci. Změřený soubor byl rozdělen do skupin podle zdravotní diagnózy: osoby mentálně retardované (MR) s dětskou mozkovou obrnou (n = 32), osoby MR s Downovým syndromem (n = 18) a osoby s prostou MR (n = 35). Pomocí souboru testů v programu FUNFitness jsme srovnávali flexibilitu, sílu a rovnováhu mezi vybranými skupinami. Nejvíce statisticky významných rozdílu (p < 0,05) bylo zjištěno mezi skupinami osob s Downovým syndromem a osob s prostou MR. Skupina DS dosahovala nejhorších výsledků u silových a rovnovážných testů, při kterých byla zjištěna špatné silové schopnosti v oblasti dolních končetin a špatné rovnovážné schopnosti u testu stoj na jedné noze se zavřenýma očima. Klíčová slova: mentální retardace, Speciální olympiáda,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Flemrová, Magda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.