Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie a praxe výchovy dětí do tří let v prostředí německé mateřské školy
Vacková, Veronika ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
ANOTACE: Práce se zabývá institucionální výchovou a vzděláváním dětí do tří let v českém a německém prostředí. Seznamuje se současnou situací výchovy a vzdělávání dětí raného věku s přihlédnutím k historickým souvislostem, legislativnímu uspořádání a výchozím modelům obou zemí. Praktická část je realizována na příkladu následujících institucí: Dětské jesle Jihlava, česko-německá mateřská škola KIDS Company Praha a Kindertagestätte Entdeckerkiste Drážďany. Analyzuje jejich vzdělávací dokumenty, popisuje podmínky výchovy a vzdělávání a zkoumá jejich vliv na děti v těchto institucích. Zhodnocení předností a nedostatků se odráží v návrhu optimálního vzdělávacího plánu pro děti raného věku.
Mateřské školy v Táboře v letech 1948 - 2010
Bonaventurová, Jana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem diplomové práce s názvem Mateřské školy v Táboře v letech 1948 - 2010 je zachytit historický vývoj instituce mateřské školy v Táboře. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhal vývoj táborských mateřských škol. Práce je rozčleněna do deseti kapitol. Jednotlivé kapitoly se zabývají historií a charakteristikou města Tábora, předškolními institucemi a jejich vývojem v Čechách, školstvím v Táboře, mateřskými školami v Táboře do roku 1945 a po roce 1945, historií čtyř nejstarších mateřských škol v Táboře, kritérii významných dní a péče o zdraví dětí ve čtyřech nejstarších mateřských školách v Táboře a komparací na základě kronik. Práce je historickou studií a analýzou vycházející z primárních pramenů. V práci je použita historická metoda, analýza primárních dokumentů a komparativní metoda. Výsledkem je popis vývoje mateřské školy v Táboře v letech 1948-2010.
Výchovné hodnoty očima učitelek mateřské školy
Krausová, Simona ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou hodnoty a jejich role v rámci předškolního vzdělávání. Cílem této práce je najít odpověď na otázku, jaké výchovné hodnoty učitelky mateřských škol považují ze svého pohledu za nejdůležitější s ohledem na kurikulární dokumenty, které jsou pro ně závazné. V teoretické části práce jsou hodnoty představeny z různých perspektiv: filosofické, psychologické, sociologické a pedagogické, přičemž právě pedagogická perspektiva je stěžejní. Hodnoty jsou dále zkoumány z pohledu jejich zakotvení v rámci závazných kurikulárních dokumentů, jako je Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, z pohledu etických principů, kterými se mají řídit pedagogové působící v předškolních institucích, a je popsán vliv, který mají hodnoty na formování chování dětí. V empirické části jsou představeny výzkumné otázky, metody sběru dat, způsoby analýzy dat a výsledky výzkumu. Nejvýznamnější hodnoty z pohledu učitelek můžeme rozdělit do tří skupin: morální hodnoty (např. umět se chovat, být zdvořilý a slušný), hodnoty spojené se vztahy (např. umět navazovat přátelství, umět se domluvit, vyjít s druhými, umět řešit konflikty) a hodnoty spojené s dovednostmi (např. hygienické návyky, základy stolování, dovednost v oblékání, samostatnost, sebeobsluha). Klíčová slova hodnoty, morální hodnoty,...
Vývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravě
Korbelová, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.
Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy
Bartoňková, Dagmar ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
NÁZEV: Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zprostředkovat žákům 1. stupně ZŠ základní informace o myšlenkách a aktivitách Přemysla Pittera. Teoretická část představuje především historické a biografické údaje, umožňující porozumět životním hodnotám Přemysla Pitera a základnímu kontextu jeho života. Praktická část je postavena na projektu, který žákům 5. ročníku 1. stupně ZŠ umožňuje pronikat do Pitterova života a skrze vlastní zážitky pochopit jeho životní postoje, a tím i jeho životní hodnoty. Z reflexe projektu vyplývá, že žáci porozuměli hodnotám Přemysla Pittera i souvisejícím historickým událostem a jeho výjimečnosti a odvaze. Samostatně pak tyto poznatky formulovali ve vlastní knize, která byla výstupem projektu. Cíl práce i projektu byl splněn. KLÍČOVÁ SLOVA: Přemysl Pitter, humanismus, výchova k hodnotám, projekt
Zralost dítěte pro vstup do mateřské školy
Králová, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit zralost dětí starších dvou let a posoudit možnost jejich zařazení do mateřské školy, popřípadě jiné formy veřejné výchovy, před dosažením třetího roku života. V první kapitole teoretické části je popsán názor Evropské rady na předškolní vzdělávání, která prosazuje institucionální péči v souladu s trendem podpory rovnosti žen a mužů. Dále je zmíněna situace v členských státech EU při plnění "barcelonských cílů" z roku 2002. Druhá kapitola se zabývá současnou situací v České republice, oporou v legislativě, především novelou zákona o rodičovském příspěvku, a následně stávající nabídkou forem péče pro děti předškolního věku. Třetí kapitola je věnována samotným dětem. Jejich rodině, faktorům, které děti ovlivňují a dále zejména potřebám dítěte, věkovým a individuálním zvláštnostem. Poslední kapitola teoretické části je věnována zralosti dítěte mladšího tří let z pohledu vývojové psychologie. Praktická část mapuje zralost dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí. Zaznamenává pozorování tří dětí při prvotní adaptaci na mateřskou školu a dále výsledky ověřování zralosti a připravenosti vybraného vzorku dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí v oblastech sociálních dovedností, řeči a samostatnosti a sebeobsluhy. Závěr práce je věnován porovnání...
Vztahy mezi dětmi v mateřské škole
Němcová, Radka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na vývoj potřeby sociálních vztahů u předškolního dítěte. Součástí je získání teoretických znalostí o vztazích k rodině a dospělým, sourozencům, vrstevníkům a rozdíly mezi nimi. Dále se zabývá problematikou vztahů a názory na oblíbené dítě, nevhodná přátelství, chování a dítě bez přátel. Jsou uvedeny charakteristické vztahy vznikajících ve volné hře dětí, kde se spontánně projevuje emocionalita a vznik užších vazeb mezi vrstevníky, které vznikají především v kooperativní hře. Věnuje se také dětské skupině jejich pozitivním i negativním znakům heterogenní a homogenní skupiny a vznikem podskupin. Závěr představuje rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a v oblasti dítě a ten druhý se zaměřením na vzájemné vztahy mezi dětmi. Praktická část se zabývá zjišťováním akčním průzkumem, jaké vztahy mezi dětmi převažují, co se dětem v mateřské škole líbí a nelíbí a jak ji přijímají. Zda převažují vztahy pozitivně laděné a zda se objevují i negativní a jsou dětskou skupinou dlouhodobě negativně přijímány. Dále se zaměřuje na to, jak učitelky mateřské školy vnímají vztahy mez dětmi a realizován pedagogických program podporující vztahy mezi dětmi ve třídě mateřské školy, který je reflektován. Na závěr jsou zodpovězené cíle a zobecněné poznatky o dynamice vztahů v...
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.
Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Pešinová, Martina ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se pokouší zmapovat názory, postoje a hodnoty současných vysokoškoláků. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vysokoškolští studenti nazírají na rodičovství. Teoretická část bakalářské práce se věnuje poznatkům o současné rodině a jejích proměnách po roce 1989. Snaží se postihnout, jak dalece je rodina dnešní společností uznávána a podporována. Dále zkoumá, jak se na rodině odrazily změny v ekonomice státu, jak se vyvinuly mezilidské vztahy mezi členy rodiny a jakou hodnotu má v současné rodině dítě. V další části teorie je rozebíráno téma rodičovství. A to jak z pohledu rodičů, tak z pohledu dítěte. Rodičovství je nahlíženo i z historického hlediska, zmíněn je nástup antikoncepce, která umožnila oddělení sexuálního života od života reprodukčního. Možnost rodičovství plánovat změnila podstatně vztah k němu. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na údaje o vysokoškolských studentech. Jaké obory studují a jak dlouho, jaké jsou jejich životní cíle a jaké postavení pro ně mezi ostatními životními aspiracemi zaujímá rodičovství. Praktická část se pokouší zjistit, jaké postoje současní vysokoškoláci zastávají ve vztahu k rodičovství. Výzkum byl prováděn technikou dotazníkového šetření a srovnáván se zjištěními v teoretické části. Výsledky praktické části nepotvrdily zjištění v...
Předškolní výchova, vzdělávání a péče v německy mluvících kantonech Švýcarska
Loudová Stralczynská, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá institucemi poskytujícími předškolní výchovu, vzdělávání a péči v německých kantonech ve Švýcarsku. Popisuje organizační struktury předškolní pedagogiky. Seznamuje s fungováním Kindergarten zajišťujících vzdělávání dětí od čtyř do šesti let. Představuje projekt EDK-Ost 4bis8 spojující první tři nebo čtyři roky školního obligatoria. Práce sleduje i zajištění péče o dítě mimo rodinu nabízené veřejnými a soukromými organizacemi (Tagesstrukturen) a mapuje reformní snahy posledních let na poli předškolní pedagogiky, odrážející nové potřeby dětské populace i proměňující se společnosti ve Švýcarsku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.