|
Příručka pro novináře: Jak pracovat s dezinformacemi
Novotná, Barbora ; Poljakov, Nikita (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dezinformace a jak se s nimi vypořádat. V teoretické části jsou v úvodu uvedeny definice základních pojmů, jako jsou dezinformace, misinformace, malinformace a fake news, a jejichž znalost a správné užívání je stěžejní při práci s tímto tématem. Dále popíše českou dezinformační scénu a v kontrastu s ní analyzuje etické kodexy českých mainstreamových online médií, které porovná s kodexem britské veřejnoprávní stanice BBC. Teoretická část se věnuje také tématům stěžejním pro její praktickou část. Jsou jimi znalosti českých novinářů ohledně dezinformací a kognitivní funkce lidského mozku, které mají znatelný vliv na sdílení falešných informací. Praktickou částí je příručka pro začínající novináře, která, kromě teoretické části, vychází z rozhovorů s více než deseti finskými novináři a odborníky na dezinformace a mediální výchovu. Příručka je rozdělena do deseti kapitol, alias desatera, ve kterých žurnalistům přináší teoretické poznatky, ale i praktické tipy k práci s dezinformacemi. Součástí praktické části je také pracovní list pro střední školy, který mohou využít v rámci mediální výchovy, doplněný pomocným listem pro učitele, a videa finských odborníků s radami pro běžné občany, jak se chovat v prostředí, kde dezinformace můžou čekat na každém online kroku.
|
| |
| |
|
Trestněprávní odpovědnost v ochraně životního prostředí
Novotná, Barbora ; Sobotka, Michal (oponent) ; Humlíčková, Petra (oponent)
140 Abstrakt Tématem této diplomové práce je trestn právní odpov dnost v ochran životního prost edí. Úvodní kapitoly jsou v novány vymezení základních pojm celé problematiky (životní prost edí, ochrana životního prost edí, trestní odpov dnost aj.) a druh právní odpov dnosti na úseku ochrany životního prost edí. Další kapitola se zabývá mezinárodními a unijními aspekty ešené problematiky. Následn je v práci rozebrána úprava trestní odpov dnosti v ochran životního prost edí v ýR, a to nejprve u fyzických a následn i u právnických osob, jejichž trestní odpov dnost je u nás zakotvena relativn krátkou dobu. Záv rečná kapitola je v nována srovnání české a francouzské právní úpravy trestn právní odpov dnosti právnických osob ve vztahu k životnímu prost edí.
|
|
Trestněprávní odpovědnost v ochraně životního prostředí
Novotná, Barbora ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Snopková, Tereza (oponent)
140 Abstrakt Tématem této diplomové práce je trestn právní odpov dnost v ochran životního prost edí. Úvodní kapitoly jsou v novány vymezení základních pojm celé problematiky (životní prost edí, ochrana životního prost edí, trestní odpov dnost aj.) a druh právní odpov dnosti na úseku ochrany životního prost edí. Další kapitola se zabývá mezinárodními a unijními aspekty ešené problematiky. Následn je v práci rozebrána úprava trestní odpov dnosti v ochran životního prost edí v ýR, a to nejprve u fyzických a následn i u právnických osob, jejichž trestní odpov dnost je u nás zakotvena relativn krátkou dobu. Záv rečná kapitola je v nována srovnání české a francouzské právní úpravy trestn právní odpov dnosti právnických osob ve vztahu k životnímu prost edí.
|
| |
|
Genderově stereotypní optika ve výchově několika pražských rodin
Novotná, Barbora ; Maříková, Hana (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou genderových stereotypů v souvislosti s rodičovskou výchovou. Práce je založena na kvalitativním výzkumu a analýze jedenácti polo-strukturovaných rozhovorů s rodiči, kteří vychovávají nejméně dvě děti různého pohlaví. Zaměřuji se na vztah mezi identifikovanými genderovými stereotypy ve výchově a výchovným stylem rodičů. Dále se zaměřuji na genderově stereotypní postoje otců a matek v rámci jednotlivých rodin. Na základě analýzy rozhovorů docházím k závěru, že genderové stereotypy ve výchově a celkově genderově stereotypní optika náhledu na svět je pozorovatelná u všech rodin, bez ohledu na výchovný styl. Rozdíly mezi rodinami s různými způsoby výchovy nalézám především v míře uvědomování si těchto genderově stereotypních postojů a míře aktivního předávání těchto postojů svým dětem.
|
|
Masky v současném umění
Novotná, Barbora ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent)
Balalářská práce se zabývá maskami ve vztahu k identitě a jejímu zobrazování v současném umění. V první části předkládá stručnou teorii masky, zahrnující definice, vývoj pojmu maska a teorie, které byly doposud vzneseny ve vztahu masky a identity. Větší část práce se zabývá projevy masky ve výtvarném umění. Na několika dílech moderního umění poukazuje na vstup masky do umění moderní doby a vysvětluje pojetí identity, které naše společnost od doby moderní postupně zaujímá. Práce rozděluje masky v současném umění do několika typů či funkcí a poukazuje na různé způsoby, jakými si současní umělci zahrávají s identitou. Klíčová slova Maska Tvář Umění Identita Současné umění
|
|
České a francouzské kurikulární dokumenty se zaměřením na matematiku
Novotná, Barbora ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce)
Práce představuje podrobnou srovnávací studii českých a francouzských kurikulárních dokumentů. V první části se autorka věnuje mapování širších historických souvislostí ve vyučování matematice v obou zemích, upozorňuje na společné prvky i odlišnosti a zaměřuje se na obecnou charakteristiku aktuálních kurikulárních dokumentů České republiky a Francie. Těžiště práce leží v detailním srovnání kurikulárních dokumentů na základě podrobné analýzy vybraných okruhů problémů. Orientaci v celé práci usnadňuje podrobně vysvětlený a přehledně zpracovaný francouzský školský systém. Sledováním odlišných a shodných tendencí v obou vzdělávacích systémech otevírá autorka prostor zamyšlení nad teoretickými i praktickými otázkami vyučování matematiky na současných školách. Kriticky hodnotí výhody i slabiny obou systémů a využívá detailních poznatků pro formulaci konkrétních návrhů pro zlepšení a doplnění současných českých kurikulárních dokumentů i obecných trendů ve vyučování matematice.
|
| |