Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 313 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení v hodinách Výchovy k občanství
Kubrová, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Cílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování a dále interpretovaná metodou "vyložení karet". Výsledkem je pohled na hodnocení z hlediska učitele i žáků v porovnání s pozorováním konkrétních vyučovacích hodin. Výsledky této studie byly vyhodnoceny a dále diskutovány z pohledu specifik občanského vzdělávání a byly navržené další potenciální možnosti využití metod, nástrojů a technik hodnocení s ohledem na možnosti a cíle daného učitele. Tuto práci lze považovat za přínosnou pro další učitele, protože přispívá k lepšímu porozumění problematice hodnocení ve výuce občanské výchovy a poskytuje konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení této oblasti. Tím přispívá k posílení kvality výuky a podpoře dalšího profesního rozvoje nejen autorce, ale i dalším učitelům. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, Výchova k občanství, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, specifika hodnocení OV, nástroje hodnocení, metody hodnocení, případová studie
Finanční produkty ve výuce na středních školách
Grausgruberová, Romana ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozborem výuky finančních produktů na různých typech středních bkol a gymnázií se zvlábtním zřetelem na porovnávání výuky této problematiky. V teoretické části se zaměřuje na teoretickou znalost finančních produktů, jejich klasifikaci a terminologii. Vysvětluje jednotlivé typy finančních produktů, jako jsou spořicí a investiční produkty, úvěry a různé formy pojibtění. U každého finančního produktu jsou zdůrazněny jeho výhody i nevýhody s důrazem na kritické myblení při výběru nejvhodnějbího produktu. Praktická část se opírá o obsahovou analýzu RVP a aVP jako o rámcová východiska pro výuku finančních produktů na středních bkolách a gymnáziích. Výzkum se následně snaží odpovědět na otázku, jak vypadá výuka finančních produktů v praxi. Reálnou situaci ve výuce nastiňují učitelé formou hloubkových rozhovorů. Ten se zaměřuje na různé přístupy a metody ve výuce, využívané materiály, zapojení praktického porozumění studentů, ale i na samotný přístup k tématu výuky finanční gramotnosti, jíž jsou finanční produkty neoddělitelnou součástí. Během výzkumu byly zjibtěny mnohé rozdílnosti, ale i podobnosti. V zásadě vbichni účastníci rozhovorů považují výuku finančních produktů za velice důležitou a směřují k neustálému zlepbování své výuky. Různí se vbak přístupy k jednotlivým metodám...
Gender ve škole se zaměřením na občanské vzdělávání
Volejníková, Lucie ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Ondráček, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce "Gender ve škole se zaměřením na občanské vzdělávání" se zabývá problematikou genderu ve školním prostředí. Teoretická část práce se zaměřuje na genderovou identitu, genderové stereotypy, genderovou rovnost a reprodukci genderových rolí ve školách. Zvláštní pozornost je také věnována osobnosti učitelů a učitelek a jejich roli v reprodukci genderu. Význam jejich postojů je analyzován v kapitole subjektivní teorie. Hlavní výzkumné otázky, které jsem si při psaní kladla byly: Jaký je postoj konkrétního učitele občanské výchovy k tématu genderu? Jak se postoj učitele občanské výchovy k genderovým tématům projevuje ve výuce občanské výchovy a jaký to má vliv na žáky a žákyně? Empirická část diplomové práce byla proto zaměřená na případovou studii začínajícího učitele občanské výchovy, kterou jsem zjišťovala prostřednictvím výzkumné sondy. Pro hlubší porozumění výzkumného problému jsem využila kombinaci tří metod, a to konkrétně polostrukturovaný rozhovor, zúčastněné pozorování a focus group. Klíčová slova: gender, genderový stereotyp, škola, subjektivní teorie, výchova k občanství
Návrh metodiky měření pro hodnocení účinnosti filtrace přenosných čističek vzduchu
Dvořáková, Michaela ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem a porovnáním různých typů čističek vzduchu. Objasňuje principy filtrace a popisuje základní typy čističek vzduchu. Součástí práce je navržená metodika pro porovnání čističek vzduchu vzhledem k rychlosti a účinnosti filtrace. V experimentální části této práce je provedeno měření pro dva druhy čističek a jejich vzájemné porovnání. Vybrané čističky byly De’Longhi AC230 s mechanickými filtry a ionizační čistička Ionic-CARE Triton X6. V rámci této práce byla sestavena měřicí trať v domácím prostředí pro simulaci reálných podmínek pro funkci čističek vzduchu. Výsledky měření poskytují informace o průběhu početních koncentrací aerosolu v měřeném prostředí a účinnosti filtrace čističek vzduchu.
Levné přístroje pro měření čistoty ovzduší
Dvořáková, Michaela ; Pokorný, Jan (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem a porovnáním různých typů levných přístrojů pro měření kvality ovzduší. Objasňuje principy měření aerosolových částic a přibližuje důvody použití levných čítačů. Poskytuje základní informace o dopadu aerosolů na lidské zdraví. V experimentální části této práce je provedeno porovnání kvality výsledků naměřených těmito přístroji vzhledem k jejich ceně.
Studium chování betonu při působení vysokých teplot
Dvořáková, Michaela ; Bruckner,, Dipl Heinrich (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na odolnost betonu exponovaného vysokým teplotám se zaměřením na problematiku explosivního odprýskávání a objasnění účinku polypropylenových vláken. Teoretická část je úvodem do problematiky explosivního odprýskávání, jeho mechanismu a majoritním vlivům podílejícím se na jeho vzniku. Popis procesů probíhajících ve struktuře betonu pod extrémním teplotním zatížením, velikost a distribuce pórů v betonu, tepelné zátěže, teplotní křivky a jejich aplikace, metody eliminace negativního chování betonu exponovaného tepelnému zatížení (pasivní a aktivní metody) a mechanismus účinku polypropylenových vláken (dále jen PP- vláken) je také zahrnuto v teoretické části. Cílem experimentální části je ověření účinku polypropylenových vláken o různém indexu toku taveniny (MFI) a dávkování vláken. Primárně byly porovnány zkušební vzorky s obsahem PP-vláken s referenčním vzorkem bez vláken. Sekundárně, vzorky se standardními PP-vlákny (s MFI 25) o dávkování 2,0 kg/m3 byly porovnány se vzorky s modifikovanými PP-vlákny (s MFI 2500) o dávkování 0,9 kg/m3. Fotogrammetrické snímky byly provedeny pro hodnocení a porovnání odprýskaného povrchu, hloubky odprýsknutí a vzniku trhlin. Teploty měknutí a tání modifikovaných a standardních PP-vláken byly stanoveny za použití vysokoteplotní mikroskopie. V druhé části experimentální práce byla stanovena permeability betonu za různých teplot a tlaků. Propustnost byla měřena při teplotě 20°C, 90°C, 150°C, 175°C, 200°C, 225°C a 250°C a součastně při tlaku 0,2; 0,4 a 0,6 MPa.
Kabeltechnik Mikulov - stavebně technologická příprava
Dvořáková, Michaela ; Novotný, Michal (oponent) ; Biely, Boris (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je technologie provádění ocelové výrobní haly a zděné administrativní budovy v areálu firmy Kabeltechnik Mikulov. Práce se zabývá návrhem zařízení staveniště, pracováním stavebně technologické studie výstavby ocelové výrobní haly, položkového rozpočtu dle projektové dokumentace, zpracování finančního a časového plánu, návrhem vhodné strojní sestavy včetně zvedacích mechanismů, bezpečnosti práce, environmentálního plánu a kontrolního zkušebního plánu.
Bezdomovectví jako téma občanské výchovy
Hobzová, Adéla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím tématu bezdomovectví v předmětu občanská výchova. Obsahuje vybraná data, která zdůvodňují oprávněnost výuky tohoto tématu v občanské výchově. Východiskem didaktické části diplomové práce je analýza vzdělávacích programů a dostupných výukových materiálů. Poslední část práce obsahuje navržení cílů a konkrétních didaktických aktivit, které umožňují uchopení bezdomovectví v občanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA bezdomovectví, občanská výchova, didaktika, aktivní občanství, společnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 313 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
56 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.