Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prekoncept vedlejší věty přívlastkové u žáků základních škol
Černá, Daniela ; Wildová, Zuzana (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na prekoncept vedlejší věty přívlastkové u žáků základní školy. Cílem práce je analyzovat a interpretovat prekoncept vedlejší věty přívlastkové u žáků 4. až 8. ročníku základní školy. Teoretická část nejprve představuje pedagogický směr konstruktivismus, který klade důraz na aktivní účast žáka při procesu učení a na využívání žákovských prekonceptů při konstrukci nových znalostí. Dále se práce zabývá lingvistickým pojetím přívlastku a jeho větným vyjádřením a posléze také didaktickým pojetím přívlastku a přívlastkové věty vedlejší. Empirická část diplomové práce představuje výzkumné šetření, jež probíhalo formou polostrukturovaných rozhovorů s žáky 4. až 8. ročníku nad úlohami vytvořenými speciálně pro účel tohoto šetření. Tato část se nejprve zabývá metodologií a cíli výzkumného šetření, poté představuje popis průběhu a analýzu výsledků šetření. Výzkum dokazuje, že žáci disponují prekonceptem vedlejším věty přívlastkové, ale dokáží ho uplatnit pouze v určitých situacích. Také z výzkumu vyplývá, že většina žáků vnímá přívlastek a přívlastkovou větu vedlejší jako ekvivalentní. Výzkum dále upozorňuje na interferenci školních znalostí s přirozenými jazykovými schopnostmi žáků. Navrhuje rozšíření výzkumu o kvantitativní analýzu. Interpretace a analýza žákovských prekonceptů...
Městská knihovna v Přerově
Černá, Daniela ; Mrva, Kamil (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této práce je dokázat vhodnost zvolené lokality, lokality Na Marku, pro výstavbu nového objektu Městské knihovny v Přerově. Návrh ukazuje jedno z možných řešení, které počítá se zachováním části archeologických nálezů v této lokalitě a s jejich zpřístupněním veřejnosti. Vzhledem k umístění objektu na nábřeží řeky Bečvy, je jeho hmota navržena jako organická s návazností na řeku a město.
Srážko-odtokový model povodí Kotojedky
Černá, Daniela ; Starý, Miloš (oponent) ; Marton, Daniel (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá modelováním srážko-odtokového procesu v povodí řeky Kotojedky. V povodí neprobíhá žádné kontinuální hydrologické pozorování, proto bylo hlavním úkolem sestavení hydrologického modelu v softwaru HEC-HMS a jeho následná validace použitím doplňujícího výpočtu návrhového hydrogramu povodně podle A. Čerkašina. Dále byly odvozeny N-leté hydrogramy povodně, které mohou potenciálně sloužit jako podklad pro návrh protipovodňových opatření v povodí a přilehlém katastrálním území města Kroměříž. Sestavení a simulace hydrologického modelu bylo provedeno pro více nastavení modelu, resp. byly testovány různé metody výpočtu hydrologické a hydraulické transformace průtoku vody říční sítí, které byly následně mezi sebou porovnány.
Veřejné prostory Starého Brna
Černá, Daniela
Práce se zabývá tématem Veřejné prostory Starého Brna. K tématu byly prostudovány potřebné prameny. V teoretické části byl definován pojem veřejný prostor a zpracován přehled vývoje území Starého Brna od jeho vzniku po současnost. V praktické části práce byly zpracovány analýzy území Starého Brna. Na základě analýz byly zpracovány mapy zobrazující současné rozložení a charakter veřejných prostor Starého Brna ve vztahu k minulosti. Analýzy Starého Brna vedly k stanovení charakteru území, genia loci a problémů v území, které byly dále řešeny v návrhu citlivě tak, aby byl respektován genius loci místa. Městská čtvrť Staré Brno byla řešena do fáze ideového konceptu, ulice Křídlovická do fáze konceptu a dva prostory na ulici Křídlovické do fáze studie - prostor okolo DRFG Aréna a dopravní náměstí Křídlovická/Václavská/Křížová. Závěrem jsou formulována inspirativní východiska pro navrhování veřejných prostorů městské části Starého Brna.
Motiv snu a snění ve výtvarně-projektové výuce na 1. stupni ZŠ
ČERNÁ, Daniela
Diplomová práce Sen a snění ve výtvarně projektové výuce na 1. stupni ZŠ se věnuje tematice spojené s běžně zakoušenými změněnými stavy vědomí a jejich využitím ve výtvarných činnostech s žáky mladšího a středního školního věku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a projektovou. Teoretická část práce se zabývá snem z hlediska psychologie. S využitím odborných zdrojů se pokusíme nahlédnout na význam snění a vysledovat cesty vzniku tohoto specifického stavu vědomí. Představíme si, jakým způsobem se sny a snovými procesy pracovali nejznámější psychologové a jakými způsoby se je snažili interpretovat. Zároveň si vymezíme jednotlivé typy snů, se kterými se nejčastěji můžeme setkat. Druhá kapitola je věnována využitím snové obraznosti ve výtvarném umění. Zabývá se tvorbou vybraných autorů, českých i zahraničních, kteří byli tématem snu natolik inspirováni, že se jej rozhodli do své tvorby zařadit. Další část práce rozvíjí didaktický pohled na problematiku a naznačuje směry a způsoby, kterými je možné s tématem snu a snění pracovat na 1. stupni základních škol. Projektová část pak čtenáře provede praktickou aplikací vybrané tematiky - šesti lekcemi výtvarné řady s názvem O snech a snění, které reflektují práci s různými náměty souvisejícími se snem a sněním ve výtvarné výchově na malotřídní škole na 1. stupni základní školy.
Polovětné konstrukce (l'infinitif, le gérondif, le participe présent) a mluvený projev
Černá, Daniela ; Müllerová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce "Polovětné konstrukce (l'infinitif, le gérondif, le participe présent) a mluvený projev" je popsat výskyt a využití polovětných konstrukcí v mluvené francouzštině. Situace polovětných konstrukcí v mluveném projevu je prokázána na základě analýzy studie "Usages du gérondif et du participe présent en français parlé et écrit : étude comparée basée sur corpus" a dotazníkového šetření. Dalším cílem je předložit různé způsoby vyjádření, které nahradí použití polovětných konstrukcí. Tyto jiné formulace vyplývají z vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo předloženo rodilým mluvčím. Snažíme se také potvrdit či vyvrátit vliv různých aspektů (věková kategorie, povolání, národnost) na použití polovětných konstrukcí v praxi. Závěry této diplomové práce by měly poukázat na situaci polovětných konstrukcí l'infinitif, le gérondif a le participe présent ve spontánním mluveném projevu a mohly by také sloužit učitelům francouzského jazyka jako přehled o současném stavu této problematiky v mluvené francouzštině. KLÍČOVÁ SLOVA polovětná konstrukce, l'infinitif, le gérondif, le participe présent, mluvený projev

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 ČERNÁ, Dana
21 ČERNÁ, Daniela
4 Černá, Dagmar
10 Černá, Dana
21 Černá, Daniela
2 Černá, Denisa
3 Černá, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.