Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Karlín v proměnách času
Svobodová, Zuzana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Práce pojednává o velmi dynamicky se rozvíjející pražské čtvrti Karlín. Je koncipována jako cesta tímto místem se zastaveními u zajímavých staveb. Zahájena je po obecném úvodu k historii čtvrti. Začíná u Muzea hlavního města Prahy. Odtud kroky směřují k dalším významným historickým a industriálním stavbám. Z těch hlavních můžeme jmenovat Hudební divadlo, Negrelliho viadukt, kapli sv. Karla Boromejského, kostel sv. Cyrila a Metoděje, bývalou karlínskou radnici, bývalé továrny v Křižíkově, Pernerově, Thámově a Sokolovské ulici, základní školu na Lyčkově náměstí, Národní dům, Invalidovnu, nové administrativní budovy na Rohanském ostrově či hotel Hilton. Velkou inspirací při psaní práce byl cyklus České televize s názvem Šumná města. Právě po vzoru tohoto pořadu se text snaží nepůsobit pouze jako nezáživný výčet historických fakt. Má podobu organizované procházky, která sleduje vybrané objekty v proměnách času. Každá kapitola je uvozena verši, které se snaží vystihnout podstatu toho, co bude popisováno. Celá práce se pokouší představit Karlín a jeho vývoj od časů vzniku do současnosti. Poznatky zde shromážděné mohou být využity jako informační zdroj pro zájemce o danou tematiku. Nabízí se však rovněž didaktické využití. Může to být realizace procházky, rozšíření a dopracování některých menších úseků cesty či...
Historie středního vzdělávání na Kladně (1883 - 1953)
Rusnáková, Eliška ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zajícová, Jana (oponent)
Hlavním cílem mé práce je seznámit čtenáře s historií kladenského středního vzdělávání. V teoretické části jsem zpracovávala historii vzdělávání na našem území od středověkého vzdělávání až po změny ve školském systému uskutečněné v období komunismu. V praktické části představuji "střední" školy vzniklé na Kladně a jejich následné osudy během let válečných a poválečných. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozhodovací proces rodičů o odkladu povinné školní docházky
Svobodová, Zuzana ; Greger, David (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Rašková, Miluše (oponent)
Disertační práce popisuje rozhodovací proces rodičů o odložení povinné školní docházky nebo jejím zahájení v termínu. Kvalitativní výzkum je založený na celkem 41 polostrukturovaných rozhovorech s rodiči a dvou ohniskových skupinách doplněných o pozorování a následné rozhovory s rodiči a učiteli. Výzkumným cílem práce bylo osvětlit pozadí vysokého počtu odkladů v České republice, kde každoročně nastupuje do první třídy cca 20 % dětí o rok později. Práce přináší rovněž pohled na toto téma v komparativní perspektivě a analyzuje zahajování povinné školní docházky ve vybraných evropských zemích. Výsledky výzkumu prezentované ve formě zakotvené teorie dokládají, že rozhodnutí rodičů vychází především z potřeb rodiny a to zejména z potřeby být dobrý rodičem. Rozhodování je ovlivňováno také postojem, jaký rodiče k odkladu zastávají a který má také vliv na to, jakou váhu přikládají další faktorům rozhodovacího procesu jako je například školní zralost a jednotlivé oblasti školní připravenosti či měsíc narození dítěte. V průběhu rozhodovacího procesu hraje důležitou roli i zkušenost rodičů u zápisu do první třídy. Z realizovaného šetření vyplynulo, že rozhodovací proces rodičů v mnohém neodpovídá teorii racionální volby, což je tématem závěrečné diskuze disertační práce. KLÍČOVÁ SLOVA odklad povinné školní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.