Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proces volby povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
Tato práce se zaměřuje na konstrukci teorie, popisující proces volby povolání učitele informatiky. Využívá výzkumný design zakotvené teorie a analyzuje data získaná mimo jiné při tvorbě mé bakalářské práce, která zkoumala faktory ovlivňující tuto volbu, a na kterou tato práce navazuje. V práci je provedeno důkladné kódování dat a identifikace klíčových kategorií, které slouží jako nosiče této teorie. Ze zjištění vychází, že klíčovými procesy ovlivňujícími tuto volbu jsou očekávání od studia, volba aprobace, motivace vykonávat učitelské povolání a vnímání vnějších faktorů. Studenti přicházejí do studia s očekáváním na základě zkušeností z nižšího stupně vzdělávání, což mohlo také hrát rozhodující roli při jejich volbě. Zvolení aprobace informatiky, zejména pro ty, kteří přicházejí z informaticky založených škol, se jeví být důležitým faktorem, také se zdá, že na volbu této aprobace mohou mít mimo jiné podstatný vliv učitelé informatiky, kteří studenty vyučovali na základní, případně střední škole. Někteří studenti však na pedagogickou fakultu míří s odlišnými očekáváními, například s cílem získat titul s minimálním úsilím. Negativní vnímání platového ohodnocení, požadavků na znalost matematiky a nízký zájem dívek o studium učitelství informatiky mohou představovat problém, který stojí za nízkým počtem aprobovaných učitelů informatiky.
Sociální bydlení Brno
Krbylová, Alžbeta ; Krupica, Roman (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt sociálneho bývania v Brne – mestskej časti Maloměřice, je predovšetkým zacielený na rómsku komunitu ako aj iné mnohopočetné rodiny. Navrhnuté objekty sú riešené ako nízko podlažná radová zástavba. Objekty sú rozmiestnené okolo hranice parcely, čím sa vytvorí aj polosúkromný priestor pre hry a komunitné akcie v navrhnutom komunitnom centre. Domy sú navrhnuté, aby spĺňali požiadavky majiteľov, čo vytvára rôznorodosť radovej zástavby. Základom každého návrhu je jednotka (odlíšená sedlovou strechou) so vstupnými priestormi, schodiskom, technickým a hygienickým zázemím. Podľa prianí bol navrhnutý počet a umiestnenie obytných miestností (navrhnuté s plochou strechou). V riešenom dome sa preto nachádzajú obytné miestnosti až pre 10 ľudí s priestrannou kuchyňou s obývacím priestorom. V rámci začleňovania sa menšinovej komunity do spoločnosti a zlepšenia ich štartovacej pozície na trhu práce sa uvažuje s realizáciou príbytkov samotnými obyvateľmi pod dohľadom skúsených remeselníkov. Pre svoju jednoduchosť a dostupnosť boli vybrané ako materiál pre konštrukciu pórobetonové tvárnice YTONG. Fasáda je prevedená prevažne v základnej bielej farbe omietky s možnosťou voľby farby na časti so sedlovou strechou.
Demokratická architektura – Ostrava
Rodová, Eva ; Chovanec, Libor (oponent) ; Palaščak, Michal (vedoucí práce)
Projekt se zabývá návrhem bytového domu v kulturním centru Ostravy, který se zabývá vytvořením konceptu ekonomického a přesto kvalitního a příjemného demokratického bydlení. Koncept je proto zaměřen na demokratickou možnost navolení vlastních bytů, která by odpovídala konkrétním potřebám jejich obyvatelům a zároveň by představovala ideální bilanci mezi minimalistickým a komfortním bydlením.
Faktory ovlivňující volbu povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
Práce se zabývá procesem volby povolání učitele informatiky a faktory, které mají na tuto volbu vliv. V práci jsou zmíněny již provedené výzkumy na po-dobná témata a problematiku volby učitelského zaměstnání. Pro získání po-třebných dat je použit kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se studenty prvního ročníku učitelství informatiky pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Získaná data jsou následně zpra-covávána metodami kvalitativní analýzy. Cílem práce je zjistit hlavní po-hnutky a důvody nových studentů pedagogické fakulty, přesněji pak stu-dentů oboru informační technologie, k volbě studia učitelství informatiky, a zdůvodnit dlouhodobý nedostatek učitelů s aprobací informační technolo-gie. Z výsledků je patrné, že nejvýznamnějšími faktory, které vedou k volbě povolání učitele informatiky jsou, celkový náhled na učitelskou profesi, dří-vější vliv učitelů ze základních a středních škol na studenty, dále dobré zku-šenosti s informatikou v předchozím vzdělání, ať už při základní, nebo poz-ději při střední škole, a určitě i případy, kdy studenti zvolí pedagogickou fakultu až po zanechání jiné vysoké školy, kterou ukončují ať už z důvodu obtížnosti, nebo nenaplnění představ.
Demokratická architektura – Ostrava
Rodová, Eva ; Chovanec, Libor (oponent) ; Palaščak, Michal (vedoucí práce)
Projekt se zabývá návrhem bytového domu v kulturním centru Ostravy, který se zabývá vytvořením konceptu ekonomického a přesto kvalitního a příjemného demokratického bydlení. Koncept je proto zaměřen na demokratickou možnost navolení vlastních bytů, která by odpovídala konkrétním potřebám jejich obyvatelům a zároveň by představovala ideální bilanci mezi minimalistickým a komfortním bydlením.
Vyvrcholení klasicistní tragédie v díle Jeana Racina
Procházková, Laura ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Práce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sophie's Choice - Trauma of the Holocaust Survivor
Dombrovská, Lucia ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o traumatu holocaustu a jeho popisu v románu Williama Styrona Sofiina volba. Mnoho spisovatelů se pokoušelo vylíčit tento fenomén ve svých uměleckých dílech, avšak většina z nich byla konfrontována s velkou výzvou - popsat příběh, který sami neprožili, příběh přeživších holocaust. Jedním z těchto autorů je také William Styron, a proto je důležité zvážit, nakolik popis, který nabízí svým čtenářům, odpovídá skutečnosti. Cílem této práce je tedy analyzovat Sofiinu volbu a posoudit, zda obsahuje autentický popis traumatu přeživšího holocaust. První kapitola se zaměřuje na trauma. Jejím cílem je definovat trauma a prozkoumat jej v širším kontextu. V psychologii se setkáváme s mnoha teoriemi traumatu a jeho léčby. Pro účely této práce byl zvolen jungiánský psychoanalytický přístup. C. G. Jung a jeho pokračovatelé podrobně prozkoumali vnitřní svět pacientů trpících traumatem. Psychoanalýza také vynaložila velkou snahu popsat, jak se trauma projevuje prostřednictvím archetypálních obrazů a symbolů přítomných ve snech a fantaziích pacientů. Tato teorie je proto zvláště vhodná, chceme-li zkoumat popis traumatu v uměleckém díle. Nejvíce rozšířenou psychologickou diagnózou lidí, kteří prožili traumatický zážitek, je Posttraumatická stresová porucha (PTSD). Tato práce se proto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.