Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh změn marketingového mixu kavárny
Mlčková, Adéla ; Mráček, Pavel (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem kavárny Jamai Cafe Dvanáctka. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. V teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy. Analytická část obsahuje představení podniku a analýzu aktuálního stavu. V návrhové části jsou navrženy změny pro zlepšení marketingového mixu kavárny.
Design horkovzdušné pražičky kávových zrn
Shemetova, Anna ; Paliatka, Peter (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Výběrová káva se každý rok stává stále populárnější díky svým výrazným chuťovým vlastnostem, které ji odlišují od běžné kávy. Chuťový profil nápoje je ovlivněn řadou faktorů, včetně pražení. Výběrová kávová zrna se praží v menších množstvích pro lepší kontrolu procesu, často v kavárnách nebo menších pražírnách. Během pražení prochází zelená kávová zrna několika fázemi, každá z nich je klíčová pro dosažení požadované chuti a vůně kávy. Existují různé technologické metody pražení kávy, jednou z nejmodernějších je pražení horkým vzduchem. Tato metoda se technologicky neustále vyvíjí, ale design strojů často kopíruje jiné typy pražicích strojů, což zanechává nevyužitý potenciál ve tvaru a vzhledu horkovzdušných pražicích strojů. Umístění pražičky v prostorách kavárny také přináší určité příležitosti, které budou řešeny v diplomové práci. Práce se zaměřuje na vytvoření designu horkovzdušné pražičky kávových zrn s kapacitou 1 až 2 kg, která by mohla být umístěna v malé až středně velké kavárně či pražírně.
Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny
Skýbová, Tereza
Skýbová, T. Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro kavárny, která povedou k rozšíření povědomí a prodejnosti udržitelné kávy. Literární rešerše představí kávu jako komoditu, udržitelnou produkci kávy a jednotlivé organizace, které udržitelný přístup ke kávě podporují. Zjištěné informace budou následně využity ve výsledkové části. V té bude nejprve zanalyzované kavárenské odvětví. Hlavní výzkum práce se skládá z polostrukturovaných rozhovorů, které jsou doplněny dotazníkovým šetřením. Na závěr budou navržena různá doporučení, které podpoří povědomí udržitelné kávy a její prodejnost. Tyto doporučení budou finančně podložená.
Analýza produkce, obchodu a možností uplatnění kávy v podmínkách ČR
Toufarová, Marie
Diplomová práce se zabývá charakteristikou rodu Coffea, jednotlivých druhů kávovníků a botanickému popisu dílčích částí kávového zrna. Práce vede k bližšímu poznání způsobu pěstování kávovníků a dále přibližuje problematiku sklizně a metod zpracování získaných kávovníkových třešní jako je suchý, polopromytý a mokrý způsob zpracování. Také je klasifikováno zpracování kávy pražením a následné rozdělení kávového sortimentu dle jeho kvalitativních faktorů na komoditní kávu, výběrovou kávu a kávoviny. Část práce je věnována deskripci světových kávových oblastí s charakteristikou vybraných produkčních zemí. Práce identifikuje světovou komoditní vertikálu kávy a ukazuje na největší světové hráče v obchodu s kávou a poukazuje na faktory ovlivňující cenu kávy. Dále předkládá statistické údaje a data světových producentů s popisem vývoje globálního exportu a importu kávy od roku 2004. Znatelná část diplomové práce vystihuje světovou spotřebu kávy a blíže se zabývá spotřebou na území České republiky. Je zde také konkrétně rozebrán dovoz a re-export kávy vázaný na ČR. Deskripce spotřeby kávy v ČR je podložena dotazníkovým šetřením, které ukazuje spotřebitelské tendence a současně nahlíží na úroveň znalostí široké veřejnosti na problematiku v oblasti kávy. V návaznosti na dotazníkové šetření je uvedena česká kávová scéna v oblasti Moravskoslezského kraje s popisem tamních pražíren a kaváren specializující se na výběrovou kávu.
The Impact of Coffee Demand on its Production
Nossek, Tomáš
Produkce kávy, jednoho z nejpopulárnějších nápojů na světě, zažívá velké změny díky rozvíjející se spotřebě tohoto nápoje. Konzumenti získávají více znalostí ohledně původu kávy a producenti začínají lépe chápat potřeby současné poptávky. Cílem práce je analýza vlivu moderních trendů v konzumaci kávy na její pěstování a zpracování. Dále má práce objasnit fungování trhu s výběrovou a komoditní kávou a také popsat vztah mezi pěstiteli výběrové kávy a jejími odběrateli. Práce stručně popisuje cestu kávy od farmáře ke spotřebiteli, a to jak ze zemědělského, tak i z ekonomického pohledu. Materiál použitý pro psaní práce pochází ze spolehlivých literárních zdrojů, zpráv statistických úřadů, internetových vědeckých článků a z autorovy osobní zkušenosti z kávového průmyslu. V praktické části práce bylo k získání informací využito dotazníkové šetření a rozhovory.
Využití certifikace Fair trade a Direct trade v marketingové strategii českých pražíren kávy a kaváren
Bočková, Petra ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Daňková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová se věnuje stavu na trhu výběrové kávy v České republice, přičemž se zaměřuje na postavení největších pražíren kávy a kaváren na tomto trhu a jejich marketingové strategie. Součástí práce je analýza těchto marketingových strategií se zaměřením na přístup těchto subjektů k Fair trade a Direct trade obchodním praktikám. Teoretická i praktická část práce přináší poznatky z českého trhu výběrové kávy, vysvětluje také pozadí jeho současného rychlého rozvoje a význam alternativních obchodních praktik. Na základě výstupů z dotazníkového šetření je vyvozen přístup konzumentů kávy k hodnotám, které výběrová káva představuje, což jsou jednak samotné certifikace a jejich etický význam, ale také lokálnost pražení a tím pádem dostupnost čerstvého a kvalitního produktu.
Zásady grafického designu a jejich aplikace na příkladu balení výběrové kávy
Tsitova, Darya ; Dědic, Filip (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na studii hlavních zásad při tvorbě obalového designu. V teoretické části se věnuji pojmu obalový design v segmentu výběrové kávy a grafickým principům, které se na obal dají aplikovat. V praktické části tyto principy následné uplatňuji při redesignu grafické identity pro balení značky výběrové kávy. Součástí praktické části je také analýza stavu konkrétních obalů na pražském trhu v daném odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.