Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací potřeby seniorů a jejich motivace k dalšímu vzdělávání
Kůnová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávací potřeby seniorů a jejich motivace k dalšímu vzdělávání si klade za cíl analyzovat aktuální potřeby, zájem a motivaci v oblasti vzdělávání seniorů a přiblížit tak tuto problematiku širší veřejnosti. Teoretická část práce shrnuje základní pojmy a poznatky vztahující se k tématu edukace seniorů. Popisuje, jaké jsou možnosti, specifika a aspekty této oblasti, stejně jako existující a potenciální bariéry. Mimo jiné také poukazuje na celospolečenský význam vzdělávání seniorů, a to zejména v souvislosti se současným demografickým vývojem. Práce nastiňuje, jaké jsou budoucí výzvy, úskalí a možná východiska týkající se edukace této konkrétní skupiny populace. Dále se teoretická část soustředí na fenomén motivace. Shrnuje doposud získané základní poznatky dané problematiky, definuje druhy motivace, její funkci a roli jakou sehrává v účasti na dalším vzdělávání dospělých, zejména pak tedy u starších jedinců. Závěrečná praktická část práce se zabývá vzdělávacími potřebami a motivací seniorů z empirického hlediska. Průzkum zjišťuje, jaké jsou jejich důvody a pohnutky vedoucí k účasti na dalším vzdělávání a snaží se vyhodnotit vhodné způsoby či metody motivování. Veškeré empirické poznatky byly získány a analyzovány na základě uskutečněného online dotazníkového šetření mezi...
Edukace a aktivizace seniorů v sociálních zařízeních
Volfová, Alena ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce na téma Edukace a aktivizace senior v sociálních za ízeních si klade za cíl zmapovat možnosti vzd lávání starších lidí. Teoretická ást se dotýká aktuálního tématu stárnutí obyvatel, postoj spole nosti k senior m a také p edstavuje nabídku institucionálního vzd lávání senior . Dále poukazuje na skute nost, že ztrátou sob sta nosti a umíst ním do pobytového sociálního za ízení nemusí být násiln ukon eny sociální aktivity lov ka. Autorka popisuje možná úskalí umíst ní seniora do ústavního za ízení, fáze jeho adaptace i edukace. V praktické ásti jsou porovnány kvalitativní podmínky vzd lávání, rysy eduka ní práce a spokojenost senior s nabídkou aktiviza n vzd lávacích program v r zných typech pobytových za ízení. K d ležitým zjišt ním pat í, že úm rn v tší kapacit za ízení roste pest ejší nabídka vzd lávacích program , kvalita edukace a spokojenost edukátor s pracovními podmínkami i tv r í prací. V tšina dotazovaných senior je s nabídkou vzd lávacích program spokojená, vítá p edevším spole nou formu edukace, zam enou na posilování kognitivních funkcí.
Historie, přítomnost a perspektivy univerzit třetího věku v České republice
Kuželová, Monika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů, které je ukotveno do širšího psychosociálního a ekonomického rámce. Práce vymezuje a charakterizuje stárnutí, stáří a seniory. Prezentuje stárnutí populace demografickými daty. Popisuje negativní sociální jevy, zejména ageismus a snahu společnosti tyto negativní jevy omezovat, např. proseniorskou edukací. Zmiňuje ekonomické dopady stárnutí na společnost. Práce uvádí některé dokumenty, národní i mezinárodní, na podporu seniorů. Tyto dokumenty deklarují důležitost sociální, zdravotní a ekonomické péče o seniorskou skupinu. Jejich součástí je důraz na aktivní stáří, které zaručuje do určité míry lepší kvalitu života v seniu. Jednou z možných seniorských aktivit je vzdělávání. Seniorskému vzdělávání se přikládá takový význam, že vznikla nová pedagogická disciplína, která se zabývá specifiky seniorského vzdělávání, gerontopedagogika. Vzdělávání seniorů je součástí celoživotního učení a většinou má zájmový charakter. Vzdělávání na nejvyšší možné úrovni nabízí univerzity třetího věku, které jsou rozšířené po celém světě. Nabízí velké množství programů, které seniorům pomáhají orientovat se v současném proměnlivém světě, uspokojovat jejich touhu po nových poznatcích a navazovat nové sociální kontakty. U3V organizují všechny veřejné vysoké školy v ČR. Vzdělávací...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.