| |
|
Srovnání simulátorů komunikačních sítí
Vaculín, Lukáš ; Skořepa, Michal (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá srovnáním simulátorů počítačových sítí. Práce je rozdělena na několik částí. Úvodní část obsahuje krátký popis jednotlivých síťových simulátorů. V další části je provedeno jejich testování a srovnání z několika kritérií. V poslední části je vytvořena laboratorní úloha a její vyhotovení v Packet Traceru.
|
| |
|
Decision - making of judges of constitutional courts in the Czech and Slovaka Republic in the context of non - legal aspects
Habová, Patrícia ; Reschová, Jana (vedoucí práce) ; Uhl, Pavel (oponent)
61 Rozhodovanie sudcov ústavných súdov v Českej a Slovenskej republike v kontexte mimoprávnych súvislostí ABSTRAKT Diplomová práca približuje na základe existujúcej literatúry, významných rozhodnutí ústavných súdov Slovenskej a Českej republiky a na základe empirických výskumov, aké sú relevantné mimoprávne vplyvy na rozhodovanie sudcov ústavných súdov v Českej a Slovenskej republike a aký je ich reálny význam v procese rozhodovania. Ďalej sa práca zaoberať tým, ako mimoprávne vplyvy na rozhodovanie sudcov ústavného súdu zohľadňujú jednotliví aktéri v procese výberu sudcov ústavného súdu. Ďalším dôležitým bodom práce bude zistiť, či v týchto krajinách je dbané na to, aby ústavné súdy mali reprezentatívne obsadený ústavný súd, ktorí by mohol viesť nielen k lepšiemu rozhodovaniu ale aj k zvýšeniu dôveryhodnosti v súdnictvo Kľúčové slová: ústavné súdnictvo, sudca ústavného súdu, rozmanitosť
|
|
Postoje rodičů k občanské společnosti a ke konceptu inkluzivního vzdělávání
Heryšerová, Martina ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
V rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodiče
|
|
Rozmanitost ve složení dozorčí rady
Vrbíková, Barbora ; Josková, Lucie (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
v českém jazyce Rozmanitost ve složení dozorčí rady Tato práce je zaměřena jednak na analyzování stávající situace na poli rozmanitosti v orgánech obchodních společností s těžištěm na dozorčí rady a na nevýkonné členy správních rad akciových společností. Jednak se v této práci pokusím o posouzení "obchodního případu" (angl. business case) za rozmanitost tak, jak jej prezentují jeho zastánci, mezi něž patří i Evropská komise a některé evropské vlády, jakož i zhodnocení protiargumentů pocházejících z úst odpůrců. Do třetice zhodnotím přístupy, které je možné k této problematice přijmout, tedy různé nástroje, kterými lze vyššího stupně rozmanitosti dosáhnout. Na začátek vymezuji krátce povahu a funkci dozorčí rady a dále samotný pojem diverzity a jeho rozměr. Zaměřuji se na to, co vše je považováno za součást politiky diverzity napříč státy Evropy i ve Spojených státech. Dále zhodnocuji studie zaměřené na hodnocení relevantnosti této politiky jakožto jedné z oblastí corporate governance. Shrnuji různé pohledy na přínosnost či naopak nákladnost této politiky. Poté se zaměřuji na konkrétní výhody a nevýhody, kterými zastánci na jedné straně a odpůrci na straně druhé argumentují na podporu svých postojů. Tato analýza je důležitá zejména z hlediska rozhodování obchodních společností, zda k podpoře...
|
| |
|
Rozmanitost ve složení dozorčí rady
Vrbíková, Barbora ; Josková, Lucie (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
v českém jazyce Rozmanitost ve složení dozorčí rady Tato práce je zaměřena jednak na analyzování stávající situace na poli rozmanitosti v orgánech obchodních společností s těžištěm na dozorčí rady a na nevýkonné členy správních rad akciových společností. Jednak se v této práci pokusím o posouzení "obchodního případu" (angl. business case) za rozmanitost tak, jak jej prezentují jeho zastánci, mezi něž patří i Evropská komise a některé evropské vlády, jakož i zhodnocení protiargumentů pocházejících z úst odpůrců. Do třetice zhodnotím přístupy, které je možné k této problematice přijmout, tedy různé nástroje, kterými lze vyššího stupně rozmanitosti dosáhnout. Na začátek vymezuji krátce povahu a funkci dozorčí rady a dále samotný pojem diverzity a jeho rozměr. Zaměřuji se na to, co vše je považováno za součást politiky diverzity napříč státy Evropy i ve Spojených státech. Dále zhodnocuji studie zaměřené na hodnocení relevantnosti této politiky jakožto jedné z oblastí corporate governance. Shrnuji různé pohledy na přínosnost či naopak nákladnost této politiky. Poté se zaměřuji na konkrétní výhody a nevýhody, kterými zastánci na jedné straně a odpůrci na straně druhé argumentují na podporu svých postojů. Tato analýza je důležitá zejména z hlediska rozhodování obchodních společností, zda k podpoře...
|
| |
|
Postoje rodičů k občanské společnosti a ke konceptu inkluzivního vzdělávání
Heryšerová, Martina ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
V rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodiče
|