Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Společenská odpovědnost malých firem v ČR
Chytil, Václav ; MBA, Jiří Pudich, (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Tato DP přináší srovnání v CSR v malých firmách v ČR.
Fenomén minipivovarů: Sémantická analýza reklamních strategií a pivní kultura v jižních Čechách
PETROVIČOVÁ, Vanda
Bakalářská práce se zabývá fenoménem minipivovarů a sémantickou analýzou jejich reklamních strategií se zaměřením na oblast jižních Čech. V první části rozebere pro komplexní obsáhnutí tématu reklamy její historii, definici, komunikační model, média a teoretické poznatky ohledně reklamní psychologie. Dále pak představí minipivovary v kontextu malých firem, současnou situaci v oblasti českého pivovarství a porovná jejich možnosti, výhody a nevýhody a také marketingovou strategii s velkými pivovary. Přiblíží též dějiny českého pivovarství, koncept pivní kultury, prostředí hospod a jejich roli ve vývoji české společnosti. V závěru se práce zaměří na analýzu prezentace minipivovarů v jihočeském kraji. Věnuje se výrobě piva a jeho typickým i nevšedním druhům v rámci České republiky, představí druhy pivních obalů a význam pivního skla, rozebere funkci vizuální identity a působení malých pivovarů v internetovém prostředí a seznámí se současnými kulturními událostmi a turismem v rámci pivovarství. To vše předvede na konkrétních příkladech jihočeských minipivovarů.
Komunikační bariéry u personálu v malé firmě
Do, Daniel ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat pracovní prostředí dvou malých firem zabývajících se rozvozem jídel, u kterých se budou zkoumat komunikační dovednosti personálu s nižším a středním vzděláním. Výzkum je zaměřen na zaměstnance i manažery, aby zhodnotili své pohledy na možné neefektivní sdělování informací vyskytující se na pracovištích. Pro získání dat bude využita metoda pozorování a dotazování za pomocí dotazníku pro podřízené pracovníky a polostrukturovaný rozhovor pro vedení. Na závěr se vyhodnotí obě pracovní prostředí a navrhnou se opatření pro optimalizaci vnitropodnikové komunikace.
Management of small business: domestic and foreign experience
Ponomareva, Alla ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Chebotar, Yury (oponent)
V první kapitole (úvod) odhalil význam, účel, cíle, předmět, objekt, informační databáze a metody výzkumu. V druhé kapitole se zabývá teoretickými aspekty studia praxi v řízení malého podniku, včetně historie rozvoje malých podniků v Rusku, obecné vlastnosti a základní principy řízení malé firmy, současný stav rozvoje malých podniků v Rusku a zahraničí. Třetí kapitola zkoumá aktuální stav a problémy řízení rozvoje malých podniků ve velké metropoli. Provádí analýzu a hodnocení řízení rozvoje malých podniků ve velké metropoli. Jsou vyvíjeny hlavní oblasti zlepšení řízení rozvoje malých podniků v současných podmínkách, včetně využití zahraničních zkušeností pro rozvoj malých podniků v Rusku a vypracování strategie státní podpory a rozvoje malých a středních podniků ve velké metropoli. Tato strategie může zahrnovat: integrovaný přístup k rozvoji drobného podnikání, vytvoření stabilního systému infrastruktury pro podporu malých podniků, zvyšování úrovně podnikatelské gramotnosti, zapojení mládeže v podnikatelské aktivity a řadu dalších směrů státní podpory malých a středních podniků ve velké metropoli.
Sociální sítě jako marketingový nástroj
Studnička, Jan ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem práce je analyzovat marketingové nástroje Facebooku, Instagramu a YouTube a navrhnout doporučený postup práce se sociálními sítěmi pro malé firmy, které chtějí začít působit na sociálních sítích. Cíle je dosaženo pomocí získaných znalostí z teoretické části, která se věnuje marketingu, jeho podobám na internetu a sociálním sítím. Dále je využita analýza marketingových nástrojů sociálních sítí, konkrétně Facebooku, Instagramu a Youtube, jejich aplikací na letní tábor Gandalf a rozhovoru s odborníkem z této oblasti, které jsou součástí praktické části. Na základě provedené analýzy byla jako základní prvek pro úspěch na Facebooku vyhodnocena firemní stránka, která nabízí dostatek možností pro komunikaci se zákazníky a kvalitní analytické a marketingové nástroje. Instagramový profil je vhodným místem pro prezentaci firmy pomocí fotek díky jednoduchosti, přehlednosti a rostoucímu počtu uživatelů, jako výhodné se ukázalo jeho propojení s Facebookem. YouTube je poté ideálním místem pro sdílení videí díky jeho popularitě a spolupráci s Googlem, který umožňuje YouTube videa nalézt v jeho vyhledávači. Návrh marketingové strategie pro malé firmy se pak odvíjí od typu firmy a účelu, který od sociálních sítí očekávají. Důležité ale je vytvořit si dobrý vztah se zákazníky pomocí pravidelného sdílení kvalitního obsahu. Přínosem práce je kritické zhodnocení marketingových nástrojů na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube a jejich využitelnosti pro malé firmy. Jako příklad aplikace těchto nástrojů je využit Letní tábor Gandalf. V práci je také navržen doporučený postup pro malé firmy, které s působením v oblasti sociálních sítí začínají.
Analýza faktorů ovlivňujících míru podnikání ve státě
Palas, Michal ; Bobková, Božena (vedoucí práce) ; Brechler, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem makroekonomických a institucionálních charakteristik na rozdílnost v míře nově vznikající podnikatelské aktivity mezi jednotlivými státy. Někteří autoři, hledající klíčové determinanty podnikatelské aktivity, argumentují, že makroekonomické a institucionální okolnosti hrají podstatnou roli, a shledávají významný vliv makroekonomických i institucionálních proměnných ve svých modelech. V této práci byla využita data pro 56 zemí z celého světa, zapojených do projektu Global Entrepreneurship Monitor. Údaje z let 2006-2012 jsme analyzovali pomocí panelových ekonometrických modelů. Výsledky naší práce nepotvrdily vliv většiny zařazených proměnných. Jako významný jsme shledali pozitivní efekt míry zavedené podnikatelské aktivity na míru nově vznikající podnikatelské aktivity a slabý negativní efekt minimální výše povinného základního vkladu při založení firmy. Některé naše odhady naznačují také negativní vliv délky trvání insolvencí a negativní efekt výše vládních výdajů v ekonomice. Otestovali jsme také hypotézu, že vztah mezi mírou nové podnikatelské aktivity a hospodářským vývojem charakterizuje U-závislost. Tuto hypotézu jsme potvrdili pouze v modelu bez dalších kontrolních proměnných. V modelu s kontrolními proměnnými jsme tuto hypotézu zamítli. Vliv hospodářského vývoje,...
Společenská odpovědnost malých firem v ČR
Chytil, Václav ; MBA, Jiří Pudich, (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Tato DP přináší srovnání v CSR v malých firmách v ČR.
Analýza a porovnání personálního řízení v drobné a malé firmě
Bareš, Marek ; Quigley, Martin John David (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent)
Tématem této bakalářské práce je problematika personálního řízení v podmínkách drobných a malých firem. Hlavním cílem je kromě prohloubení odborných znalostí z tohoto oboru především popsání personálního řízení ve dvou menších českých firmách (ETC spol. s r.o. a Vyšehradský restaurant Kandelábr) a následné porovnání zjištěných skutečností s výzkumem provedeným akademickými pracovníky VŠE v roce 2006 v rámci projektu zkoumání specifik řízení lidských zdrojů v malých podnicích. Samotná práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. V teoretické je vymezen základní pojmový aparát odpovídající analyzovaným společnostem, dále je nastíněn význam personalistiky a následně detailněji charakterizovány nejdůležitější personální činnosti. V praktické části nalezneme nejdříve samotný popis personálního řízení s příklady personální práce prováděné ve zmíněných firmách a posléze je věnován prostor zhodnocení shody zjištěných specifik s uvedeným výzkumem.
Podpora řízení softwarové kvality v malé firmě
Vávra, Pavel ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jonáš, Zdeněk (oponent)
Cílem této práce je vytvoření návrhu frameworku vhodného pro podporu řízení kvality softwaru v malé vývojářské firmě. Framework zahrnuje procesy, metodiky a nástroje, které mají dohromady sloužit ke zlepšení kvality softwarových produktů firmy. Konkrétní implementace frameworku je ukázána formou případové studie. Podklady pro případovou studii byly sbírány ve firmě Cleverbee, v které autor po dobu tvorby studie pracoval. Přínosem autora práce je tedy v první řadě vytvoření návrhu frameworku na základě autorových zkušeností a okomentovaný soupis konkrétních výsledků jeho implementace. Podrobnější vytýčení cílů a účelu této práce a určení cílového čtenáře lze nalézt v kapitole 1. Úvod. Pojmy používané v práci jsou popsány v kapitole 2. Vymezení pojmů. Kapitola 3. Softwarová kvalita a její definice se zabývá definicí pojmu "softwarová kvalita" a popisuje specifika malých firem. Kapitola 4. Podpora řízení softwarové kvality představuje teoretický základ práce. Je v ní popsáno, jak na oblast softwarové kvality a testování nahlíží metodiky RUP a CMMI. V kapitole 5. Návrh frameworku už se pak nachází konkrétní návrh frameworku pro řízení softwarové kvality. Framework byl vytvořen jak na základě relevantních zdrojů, tak na základě autorových zkušeností. Kapitola 6. Případová studie pak popisuje příklad implementace navrženého frameworku v malé firmě. Součástí případové studie jsou i popisy použitých nástrojů. V kapitole 7. Závěr se pak nachází stručné shrnutí výsledků práce
Možnosti aplikace prvků manažerského účetnictví v segmentu malého podnikání (na příkladu konkrétní firmy)
Elis, David ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Bírová, Katarína (oponent)
Diplomová práce "Možnosti aplikace prvků manažerského účetnictví v segmentu malého podnikání (na příkladu konkrétní firmy)" se zabývá otázkou, zda je možné identifikovat prvky manažerského účetnictví, které by byly využitelné pro firmy ze segmentu malého podnikání. První část je věnována představení firmy samotné, trhu, na kterém firma působí, a obecným charakteristikám firem ze segmentu malého a středního podnikání. Zabývá se informacemi o výkonnosti, které byly v době tvorby diplomové práce ve firmě dostupné, vymezuje potřebu zavedení akruálního principu do účetnictví firmy. Další část se podrobněji věnuje jednotlivým vlastnostem navrhovaného systému řízení hodnotových parametrů. Klade si otázku, zda systém koncipovat primárně jako výkonový nebo jako systém odpovědnostní, zabývá se volbou vhodného kalkulačního systému a také základním systémem plánů a rozpočtů. Dále se již věnuje odpovědnostnímu prvku účetnictví, stávající organizační struktuře a definování vhodné struktury odpovědnostních středisek a způsobu jejich řízení. V poslední části se tato diplomová práce věnuje manažerským výsledovkám jako základním výkazům umožňujícím hodnotit dílčí i celkovou účinnost podnikatelského procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.