Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie a současnost letní a zimní školy žurnalistiky na FSV UK (rozhlasový dokument)
Jiřík, Kryštof ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Skalický, Matěj (oponent)
Ve své praktické bakalářské práci, pro kterou jsem zvolil formát rozhlasového dokumentu, se zabývám programem celoživotního vzdělávání na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy - letní a zimní školou žurnalistiky. V rozhlasovém dokumentu zkoumám její historií a současností, čili od jejího vzniku až do zatím posledního ročníku v létě 2023. Vzhledem k formátu dokumentu jsem se rozhodl zvolit zprostředkování tohoto tématu především prostřednictvím zkoumání archivních materiálů. Kromě vývoje se snažím zobrazit i atmosféru Letní a zimní školy žurnalistiky v daném časovém období. Délka rozhlasového dokumentu je 26 minut, 55 vteřin. V teoretické části se budu věnovat formátu rozhlasového dokumentu jako takovému. Rozeberu tento formát, jeho historii a současnost, jaké jsou jeho specifika, kdo jsou významní čeští rozhlasoví dokumentaristé a jak je celkově tento žánr u nás reprezentován. Ve druhé části se pak budu věnovat konkrétním prostředkům a postupům, které jsem při tvorbě rozhlasového dokumentu použil. Zároveň zde přiložím i kompletní textový přepis celého dokumentu v podobě scénáře. Celkový počet stran teoretické části je 31, včetně příloh.
Cesta k profesionálnímu hokeji: Dřina, trpělivost a štěstí (televizní dokument o Ondřeji Rohlíkovi)
Cimburek, Jakub ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato bakalářská práce je složena ze dvou částí. Praktickou částí je televizní dokument s názvem Cesta k profesionálnímu hokeji: Dřina, trpělivost a štěstí, který představuje cestu hokejisty od útlých začátků až k profesionálnímu hokeji na příběhu Ondřeje Rohlíka, útočníka HC Dynamo Pardubice. Dokument ukazuje náročnost tohoto vývoje z hlediska hráče, jeho věnovaného času a vynaloženého úsilí, stejně jako důležitou pozici rodičů, kteří hráčské kariéře svého dítěte musí hodně obětovat. Teoretická část podkládá televizní dokument, vymezuje jeho základní žánry a historii, popisuje také základní postupy audiovizuální tvorby. Zabývá se rovněž postavením ledního hokeje v České republice z hlediska popularity jak pasivní, tedy divácké, tak aktivní v podobě počtu aktivních hráčů. Dále představuje kariéru hlavního aktéra dokumentu Ondřeje Rohlíka a také jeho klub HC Dynamo Pardubice.
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Environmentálně estetická analýza vybraných dokumentárních snímků
Kubena, Martin ; Mašek, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V této diplomové práci jsou analyzovány a porovnány vybrané dokumentární filmy, "Samsara" a "Po nás přijde potopa?", které se liší zejména ve způsobu tematizace a konstruování přírody. Analýza je činěna pomocí dominantních environmentálně estetických konceptů - estetiky zapojení a kognitivní estetiky. Za pomoci hloubkové sémiotické analýzy je zkoumáno, jak jsou motivy přírody prezentovány v těchto odlišných žánrech dokumentárního filmu, jaké filmové postupy a techniky jsou k tomu využity a jak tento výběr ovlivňuje vnímání a hodnocení zobrazované přírody. Co činí tuto práci ojedinělou, je spojení mezi filmovým uměním a environmentální estetikou. Porozumění tomu, jakým způsobem určité žánrově konvenční filmy zobrazují přírodu, může v konečném důsledku přispět k lepšímu pochopení vztahu člověka k přírodě. Analýza ukázala, že vyobrazení estetické hodnoty přírody je v obou dokumentech odlišné, přičemž "Samsara" prezentuje přírodu v souladu s estetikou zapojení, zatímco film "Po nás přijde potopa?" je spíše indiferentní k vytyčeným environmentálně estetickým teoriím. Veškerá další zjištění se nacházejí v Analytické části dokumentu. Klíčová slova Film, dokument, estetika, oceňování, environment, příroda, kultura, umění, citlivost, znalost, zapojení, Samsara, Before the Flood
Recyklace
Mrázek, Mikuláš ; Morys, Oldřich (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Záměrem bakalářské práce je především poukázání na přebytek materiálu a zahlcování planety odpady, možnosti recyklace pevných materiálů, jako je například kov, a přetavení do jiných předmětů. Zásadní je nejen práce s materiálem, ale i s lidmi uvnitř kovošrotu. Vytvoření sociálního kontaktu s pracovníky a spolupráce na přetvoření odpadu do podoby sochařských děl a vytvoření videa je pro bakalářskou práci zásadní.
Dokument o Du Du
Willertová, Aneta ; Bačíková, Alžběta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává z procesuálního autoportrtu formou videodokumentu s výrazními autoreferenčními strategiemi. Du Du si nalévá čaj.
Kryptidy
Dvořáková, Dana ; Turek, Filip (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Kryptidy, video, které zkoumá zvířata, jejich tvary, pohyby a prostředí, ve kterých se objevují. Na všechny entity se dívá rovnocenně a nerozdílně, dokumentuje bujarý život tak stejně, jako nahlíží na přicházející smrt nebo již rozklad. Mluví také o spolupráci a mikrosvětě, který vytváří společný dokonalý celek. Jsou to tiché vzájemné rozhovory.
Zaklenutí
Willertová, Aneta ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je tvorba tzv. "osobních mytologií" - subjektivních konstruktů reality, které vznikají samovolně a přirozeně, jako důsledek potřeby výkladu vnějšího i vnitřního světa. Tyto konstrukty staví na základech zkušeností, dojmů a vzpomínek, organicky se spojujících a vytvářejících jedinečné vazby. Práce si klade za cíl toto téma zpracovat do podoby environmentu, který divákovi tyto vazby, pozadí jejich vzniku a výsledné mytologie předloží v autoportrétním celku.
Dokumentární přístupy v pohyblivém obraze v současné umělecké praxi
Bačíková, Alžběta ; PhDr. BcA. Andrea Slováková, Ph.D., MBA (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Disertační práce se zastřešujícím názvem Dokumentární přístupy v pohyblivém obraze v současné umělecké praxi se zaměřuje na praktický a teoretický průzkum dokumentárních přístupů ve videích a filmech a na poli umění. Všímá si především sebereflexivních strategií vyvolaných kritickým postojem vůči médiu a nedůvěrou v jeho schopnost zprostředkovat skutečnost či pravdu. Pokusy o zprostředkování skutečnosti audiovizuálními prostředky jsou doprovázeny reflexí způsobu, jak k tomu dochází. Práce si všímá rovněž nejistého vztahu dokumentu a pravdy, jak byl v umění artikulován umělkyní a teoretičkou Hito Steyerl. Zkoumaná díla jsou časově vymezena zejména obdobím od počátku nultých let, kdy začala intenzivní reflexe takzvaného dokumentárního obratu, a současností. Výběr příkladů je silně ovlivněn lokální studií izraelského umění ve Videoarchivu CCA v Tel Avivu. Studie videí a filmů, v nichž rezonují témata konfliktu, násilí a traumatu, předurčilo tematické okruhy pro analýzu dokumentárních metod autorů z odlišných kontextů. Ve vybraných dílech si všímám zejména různých podob zcizení a sebereflexivních postupů, jimiž autoři upozorňují na konstruovanost díla nebo na vlastní postupy práce s audiovizuálním materiálem. Jsou stanoveny opakující se formální principy, které dokazují znejistění vztahu dokumentárních formátů a skutečnosti: inscenování reálných událostí nebo záměrné odhalování produkčního aparátu či pozice autora v rámci produkce díla. U popsaných tendencí dochází také k přehodnocení observačních dokumentárních strategií jako zdánlivého protikladu k sebereflexivním formám. Teoretické výstupy jsou doprovázeny autorčinými vlastními uměleckými projekty soustředěnými hlavně na formát dokumentárního portrétu a jeho formální (de)konstrukci. S formálními principy analyzovanými na teoretické rovině je průběžně experimentováno v autorských videích.
Unbreakable Nightrunners
Tomanova, Karolina ; Šprincl, Petr (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Video dokument Unbreakable Nightrunners se zabývá lidmi v okolí umělce, který dokumentuje dění ve skupině amatérských nadšenců automobilových závodů a tuningu. Hlavní aktéři bydlí v okolí a znají se ze základní školy. Polovinu členů tvoří studenti, druhou pracující jedinci z různých odvětví. Věk členů Nightrunners je do 30. let. Prezentují se jako lidé nepochopeni společností, někdy i blízkým okolím. Skupina lidí, kterou autorka dokumentuje, nechtěla být jako ostatní lidé v jejich okolí. Nechtěli se poflakovat a chodit na párty, místo toho našli svou společnou zálibu v autech a tuningu. Lidé s odlišnými názory a stylem života, kteří vždy najdou téma ke konverzaci a prostor pro společné aktivity mají také jinou filozofii života, což by se dalo shrnout do teze, že „život je svébytný jev, který nelze redukovat na mechanické děje“. Pomáhají si navzájem když se něco pokazí a jsou spolu v dobrém i zlém. Autorka dokumentuje všechny události, které skupina vytváří, a to i obyčejné srazy nebo rozhovory či místo setkávání skupiny, kterým je benzínová pumpa. Název Nightrunners je odvozen podle chatovací skupiny na Facebooku, kde spolu členi různě debatují, domlouvají se na akce, posílají si vtipné videa a fotky a kde mezi sebou šíří nové fotografie aut a věci, které viděli, nebo jich byli součástí.
Audiovizuální instalace
Kachtík, Petr ; Hrůza, Tomáš (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá vztahem mezi zvukem a obrazem, jejich manipulací v reálném čase. Nosným tématem práce je prostupování se těchto dvou elementů do jednotné kompozice. Pracuji se záběry dokumentárního tipu, které komponuji podle principů VJingu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.