Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Blender Add-on For Conversion of Nodes to Vector Graphics
Dráber, Filip ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
This project proposes and implements a Blender add-on which lets the user export on-demand vector representations of the Node graphs they have created within the editor. The technical report delves into the technical aspects of both Blender's internal representation as well as features of the Scalable Vector Graphics format (SVG) which are used to produce the vector representation. It showcases how the add-on describes various Node types and streamlines their representation. Finally, it evaluates the usability and performance of the add-on, which has already been used in an academic environment at time of writing.
Návrh univerzálního digitálního dvojčete pro robotickou buňku EDUset ONE
Hrubý, Tomáš ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem tvorby digitálního dvojčete pro robotickou buňku EDUSet ONE, která je součástí výzkumného centra Intemac. Teoretická část seznamuje s problematikou konceptu Průmyslu 4.0 a popisuje jeho dílčí prvky. Dále se věnuje digitálnímu dvojčeti, jeho historii, definici a druhům. Součástí je také uvedení příkladů využití v několika odlišných odvětvích lidské činnosti. Další kapitola zkoumá dostupná vizualizační prostředí pro tvorbu robotických aplikací. Poslední teoretická část práce se věnuje robotické buňce a jejím součástem, které tvoří zejména kolaborativní robotické rameno UR10e a 5-osá CNC frézka. Vlastní řešení obsahuje tvorbu dvojčete, kterou tvoří úprava CAD modelů a vývoj v programu Unity. Nedílnou součástí praktické realizace digitálního dvojčete je návrh scény robotické buňky, implementace široké škály dílčích programů, uživatelsky přívětivého rozhraní a řešení OPC UA klienta pro systémovou integraci s programovatelným logickým automatem (PLC) od společnosti Siemens.
Strojové učení ze syntetické datové sady pro počítání přepravek v obraze
Koďousek, Ondřej ; Juránek, Roman (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit proces, který spočítá kolik je ve videozáznamu či statickém snímku přepravek. Toho se dosáhne pomocí modelu, který je natrénován na syntetické datové sadě, a následně jsou výsledky upraveny na úrovni individuálních snímků a dále na úrovni souvislého videozáznamu. Tahle syntetická datový sada je vygenerována pomocí skriptu v programu Blender s využitím Octane Render, pro vyšší úroveň fotorealismu. Přínos úspěšného trénování na syntetické datové sadě je rychlejší a především automatické vytváření anotací. Jelikož se anotace generují se samotným snímkem, není problém vygenerovat velké množství snímku bez jediné manuální anotace. Dalším přínosem je náskok při vytváření modelu na detekci objektů, které jsou na trhu nové a nemají dostatek dat, případně jsou teprve ve výrobě. Detekoval jsem na statických snímkcích i ve videozáznamu, u obou případů jsem s modelem natrénovaným na syntetických datech dosahoval úspěšnosti nad 90%.
Interaktivní manuál v rozšířené realitě
Přichystal, Filip ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace s interaktivními manuály v rozšířené realitě. Uživatelé mohou manuály vytvářet díky umístění interaktivních objektů do prostoru. Ty mohou dále posouvat, otáčet a editovat jejich informace. Takto vytvořený manuál je uložen a uživatel je schopen si ho v aplikaci zobrazit. Aplikace byla implementovaná v herním enginu Unity. Práce obsahuje popis návrhu aplikace, postup implementace a její testování. Na základě testování byl vyhodnocen možný směr budoucího vývoje.
Virtuální prostředí pro simulaci v mobilní robotice
Chytrý, Josef ; Horeličan, Tomáš (oponent) ; Gábrlík, Petr (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je seznámení se s nástroji ROS2 a Gazebo, využívanými na operačním systému Ubuntu. Dále je v rámci této práce podrobně popsán postup vytváření referenčního modelu kostky a modelu prostředí pro simulační platformu Gazebo. Následně je zde rovněž popsán proces vytvoření pracoviště UAMT. Dále jsou v práci popsány možnosti optimalizace simulace. Nakonec je v práci specifikován postup propojení softwaru Gazebo s frameworkem ROS.
Blender Plugin for Generating Traditional Korean Furniture
Wandrol, Vít ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to create an add-on for the Blender platform that will enable procedural generation of traditional Korean furniture. This work is intended to address the lack of freely available solutions. The furniture models are implemented as Geometry Node modifiers. Furniture can have many variations of it's parts, resulting in a large number of unique models. The plugin includes several procedural wood materials for the furniture. The add-on can also generate ornaments using a formal grammar and the Blender API. The resulting extension has been published and is available for free.
Virtuální model postapokalyptického přežití
DŽUGANOVÁ, Marie
Diplomová práce se soustředí na vývoj 3D desktopové hry. Práce detailně popisuje tvorbu 3D modelů a design herního světa až po implementaci herní logiky a interakce v Unity enginu. Modelování v Blenderu je provedeno v souladu s principy Low-Poly stylu s důrazem na minimalizaci nároků na výpočetní výkon. Skripty jsou realizovány v jazyce C#, který je nedílnou součástí Unity prostředí. Hra má za cíl hráči poskytnout zážitek ze sběru předmětů nutných k odemknutí cílové lokace na herní mapě a překonání různých výzev, včetně setkání s NPC postavami. Cílem práce je poskytnout ucelený pohled na proces vývoje her s důrazem na aktuální trendy a technologické možnosti v oboru.
Presentations Making Blender add-on
Telmanik, Ronald ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create a tool that allows Blender users to create slide-based presentations. This process can be time-consuming caused by the complexity of Blender. Hence, to eliminate this issue an add-on is proposed. This add-on implements a set of tools to support the creation and later rendering the presentation in real-time. The final source code for the add-on is publicly available on GitHub.
3D Autoškola
Kapoun, Petr ; Veigend, Petr (oponent) ; Šátek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací simulátoru 3D autoškoly. Po analýze existujících řešení a návrhu simulátoru se práce zabývá problematikou kontroly pravidel silničního provozu a možností jejich implementace v simulátoru. Pro implementaci byl vybrán herní engine Unity 3D. Modely byly vytvořeny v programu Blender.
Tvorba 3D elektronických katalogů
Spousta, Martin ; Dvořák,, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice tvorby 3D elektronických katalogů v obecné rovině praktického využití. Obsahuje popis současného stavu elektronických katalogů, teoretické řešení problému s popisem výhod, nevýhod a zdůvodnění nového řešení. V neposlední řadě obsahuje i jeho praktické provedení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.