Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitelé primární školy v Sedlčanech v období 1948-1989
Oubrechtová, Kamila ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce "Učitelé primární školy v Sedlčanech v období 1948-1989" se zabývá problematikou učitelské profese v období totality na konkrétním území České republiky. Zabývá se danou dobou z pohledu učitelů a školského systému. Teoretická část poskytne vhled do školské struktury, legislativy, managementu a pozice učitele primárních škol v daném období, v kontextu Sedlčan. Výzkumná část se opírá o výpovědi učitelů - svědků doby. Metody získání dat se opírají o charakteristické nástroje orální historie. KLÍČOVÁ SLOVA Učitelská profese, učitel, primární vzdělávání, totalitní režim, školství, Sedlčany, jednotné školství.
Faktory ovlivňující rozhodnutí studentů nastoupit do programu učitelství chemie
Špísová, Klára ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zjištěním motivačních faktorů, které vedou studenty k rozhodnutí stát se učitelem chemie. Teoretická část se nejprve věnuje výběru povolání vědce, zaměřuje se na faktory ovlivňující kariérové rozhodování u žáků a na výběr povolání v přírodních vědách. Dále představuje české i zahraniční výzkumy a publikace, které se zabývají tématikou motivace k učitelství (chemie). Výzkumná část se věnuje sběru a analýze dat, ke kterému byl použit dotazník FIT-Choice Scale. Ten byl nejprve přeložen do českého jazyka. Výzkumu se zúčastnilo celkem 98 studentů učitelství chemie z 8 vysokých škol. Výsledky ukazují, že mezi nejdůležitější faktory ovlivňující rozhodnutí studovat učitelství chemie je práce s dětmi a žáky (adolescenty) a zároveň formování jejich budoucnosti. Mezi další důležité faktory patří vnímání vlastních schopností týkající se vyučování, osobní zaujetí o povolání, představa stability práce, snaha přispět společnosti a předchozí zkušenosti s učením a vyučováním. Naopak nejmenší vliv na volbu učitelského povolání je možnost záložní kariéry. Závěr práce je věnován návrhu, jak zvýšit zájem uchazečů o studium.
Komparace českého a slovenského kariérního systému pedagogických pracovníků
Valent, Marián ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cieľom práce je zistiť rozdiely a zhodné riešenia v oblasti profesijného rozvoja v českom a slovenskom kariérnom poriadku. Základnou metódou je obsahová analýza a komparácia slovenského zákona s návrhom českého zákona a ich súvisiacich noriem. V prvých dvoch kapitolách sú spracované teoretické východiská pre základné pojmy: učiteľ a jeho profesijný rozvoj, kariérny systém a jeho zložky. V tretej kapitole sú spracované výsledky komparácie oboch zákonov a ďalších vykonávacích predpisov, či iných relevantných dokumentov. V podkapitole 3.7 sú zistenia z komparácie zhrnuté v odpovediach na položené výskumné otázky. Zo zistení vyplýva, že kariérne systémy oboch krajín sa v mnohých oblastiach zhodujú, čo môže byť spôsobené aj spoločnými historickými východiskami v danej oblasti. Medzi najdôležitejšie zhody patria - zavedenie viacúrovňovej kariérnej štruktúry, vnímanie profesijného rozvoja ako cesty k dosiahnutiu kompetencií a vykonávanie atestácie ako spôsobu ich overenia pre vyšší kariérny stupeň. Ako najpodstatnejšie rozdiely boli v rámci zistení identifikované tieto: v cieľových skupinách pedagogických zamestnancov, ktoré môžu vykonať atestáciu, v možnostiach, ktoré vedú k získaniu funkčného vzdelania a v povinnosti špecialistu pred výkonom špecializovanej činnosti absolvovať špecializačné vzdelávanie....
Kompetence v profesi učitele
ŠPAČEK, Vladimír
Formulace kompetencí v profesi učitele je zatím problémem, který není vyřešen. Zatím není dosaženo ani jednotného vymezení pojmu kompetencí jako takových. Je mnoho propracovaných studií o tom, co vše profesní kompetence učitele zahrnují, na základě čeho se dají rozvíjet, jak s nimi dále pracovat a prohlubovat je. Cílem práce je zjištění vlastností učitele, kompetencí očekávaných žáky u učitele, a prestižnost učitelské profese v očích žáků. V teoretické části práce je popsána profese učitele, její etapy, feminizace, prestiž, potřebnost a celkově české školství současnosti. Dále osobnost, její určování, rysy osobnosti, schopnosti a tvořivost a vlastnosti učitele. V poslední kapitole teoretické části jsou následně popsány kompetence učitele obecně, uvedeny nejčastěji zmiňovaná dělení profesních kompetencí v profesi učitele. Praktická část je zpracována pomocí dotazníkového šetření u žáků střední školy a vyšší školy. Dotazník bude zaměřen na zjištění prestiže učitelské profese z pohledu žáků, na vlastnosti, které by učitel měl/neměl mít. Dále jsou popsány upřednostňované kompetence učitele, které žáci preferují a které nikoliv.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.