|
Unmanned Aerial System design competition
Malinowski, Matěj ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with a design process of small unmanned aerial vehicle intended for Air Cargo Challenge 2015 competition. The thesis is organized according to the development process. The initial conceptual design is followed by the choice of appropriate shape of the airplane and its airfoils. Calculation of flight performance, maximum takeoff weight and aircraft balance follows. The final part of the thesis describes structure of the aircraft and prediction of the payload dependence on the air density.
|
|
Návrh křídla soutěžního modelu letadla kategorie F1A
Jurina, Marek ; Pejchar, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem křídla soutěžního kluzáku kategorie F1A. Je proveden rozbor letových režimů. Dále se práce zabývá aerodynamickým návrhem křídla s využitím programu XFLR5. Je definováno maximální zatížení a jeho rozložení po rozpětí křídla. Práce dále obsahuje návrh vnitřního uspořádání s výběrem vhodných materiálů. Analytickými metodami je proveden výpočet bezpečnosti konstrukce.
|
|
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
|
|
Analýza aerodynamiky vozidla Formule Student
Koňařík, Josef ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navržení karoserie vzhledem k stávajícímu modelu v prostředí 3D software ProEngineer a vzhledem současným pravidlům soutěže Formule Student. Následně bude vytvořen model pro účely CFD výpočtového softwaru pro získání analýzy aerodynamiky. Na základě této analýzy budou získány potřebné simulace s hodnotami koeficientu vzduchu a zastižením náprav.
|
| |
| |
|
Optimalizace zadního křídla závodního vozu
Feldová, Petra ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci zadního přítlačného křídla sportovního vozu s využitím open-source softwarů. Práce je věnována optimalizaci 2D profilu zadního křídla vozu. Jako prostředí pro optimalizaci byl zvolen programovací jazyk Python a jako optimalizační funkce algoritmus diferenciální evoluce. Tento algoritmus je dále propojen se softwarem Xfoil, který počítá aerodynamické charakteristiky. Jako parametr posuzující aerodynamickou účinnost byl zvolen poměr vztlakového a odporového koeficientu (C_L/C_D). Druhá část práce se zabývá CFD výpočtem proudění kolem celého vozu a je provedena v open-source softwaru OpenFOAM. Optimalizací profilu křídla bylo dosaženo přibližně 7.9 % zlepšení parametru C_L/C_D, při zachování stability křídla. Přínosem této práce je možnost využití open-source softwarů pro optimalizaci i CFD analýzu, což může do budoucna ušetřit firmám náklady spojené s nákupem licencí komerčních softwarů.
|
|
Fyzikální simulace látky (textilu)
Řehánek, Martin ; Juránek, Roman (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací látky v reálném čase. Látkou se myslí textilie. Nejdříve vysvětluje princip simulace textilu, který používá pro svou práci systém pružin. Poté vysvětluje matematické a fyzikální základy potřebné pro simulaci a následně popíše samotnou implementaci simulace. V závěrečné části se zhodnotí dosažené výsledky.
|
|
Optimalizace zadního křídla závodního vozu
Feldová, Petra ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci zadního přítlačného křídla sportovního vozu s využitím open-source softwarů. Práce je věnována optimalizaci 2D profilu zadního křídla vozu. Jako prostředí pro optimalizaci byl zvolen programovací jazyk Python a jako optimalizační funkce algoritmus diferenciální evoluce. Tento algoritmus je dále propojen se softwarem Xfoil, který počítá aerodynamické charakteristiky. Jako parametr posuzující aerodynamickou účinnost byl zvolen poměr vztlakového a odporového koeficientu (C_L/C_D). Druhá část práce se zabývá CFD výpočtem proudění kolem celého vozu a je provedena v open-source softwaru OpenFOAM. Optimalizací profilu křídla bylo dosaženo přibližně 7.9 % zlepšení parametru C_L/C_D, při zachování stability křídla. Přínosem této práce je možnost využití open-source softwarů pro optimalizaci i CFD analýzu, což může do budoucna ušetřit firmám náklady spojené s nákupem licencí komerčních softwarů.
|
|
Návrh křídla soutěžního modelu letadla kategorie F1A
Jurina, Marek ; Pejchar, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem křídla soutěžního kluzáku kategorie F1A. Je proveden rozbor letových režimů. Dále se práce zabývá aerodynamickým návrhem křídla s využitím programu XFLR5. Je definováno maximální zatížení a jeho rozložení po rozpětí křídla. Práce dále obsahuje návrh vnitřního uspořádání s výběrem vhodných materiálů. Analytickými metodami je proveden výpočet bezpečnosti konstrukce.
|