Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh křídla soutěžního modelu letadla kategorie F1A
Jurina, Marek ; Pejchar, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem křídla soutěžního kluzáku kategorie F1A. Je proveden rozbor letových režimů. Dále se práce zabývá aerodynamickým návrhem křídla s využitím programu XFLR5. Je definováno maximální zatížení a jeho rozložení po rozpětí křídla. Práce dále obsahuje návrh vnitřního uspořádání s výběrem vhodných materiálů. Analytickými metodami je proveden výpočet bezpečnosti konstrukce.
Aerodynamická analýza poddajného křídla kluzáku
Jurina, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určením vlivu poddajnosti křídla kluzáku na změnu rozložení zatížení. Pro určení vlivu poddajnosti byla provedena FSI analýza využívající modální superpozici. Analýza byla ověřena analytickým výpočtem. Byly určeny rozdíly v rozložení zatížení mezi tuhým a poddajným křídlem pro vybrané letové režimy. Byl zjištěn 3,9 % nárůst ohybového momentu v některých částech křídla. Práce prokazuje důležitost započítání vlivu deformace křídla při návrhu kluzáku.
Design of the nose landing gear for Zlin 40 aircraft
Bednář, Peter ; Jurina, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This master’ thesis deals with the design of the front landing gear for Zlín 40 aircrafts. The main emphasis in the research part of the work is placed on the selection of a new nose landing gear and the subsequent design of the structure. For the structural design was prepared a new mass analysis and load cases. The load-bearing capacity of the structure is verified using analytical and numerical methods of FEM. An important step of the work is the design concept of structure. The aim of the work is to point out the new possibilities of the nose landing gear structure and verify its feasibility for the case of future implementation.
Návrh hlavního podvozku pro letouny řady Zlín 40
Dvořáček, Zdeněk ; Jurina, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modernizací hlavního podvozku letounu Z 143 LSi. Hlavní důraz je kladen na optimalizaci tvaru podvozkové nohy a její deformační charakteristiky. Společně s touto změnou jsou vyšetřeny varianty z různých materiálů. Analyticky je vypočteno zatížení při přistání a únosnost konstrukce je ověřena pomocí numerické metody MKP. Práce přináší možné nahrazení současného podvozku, který je výrobně náročný nejen časově a finančně, ale také z hlediska kooperace ze strany externích firem. Cílem je navrhnout novou podvozkovou nohu a ověřit proveditelnost pro případ budoucí realizace.
Design of the nose landing gear for Zlin 40 aircraft
Bednář, Peter ; Jurina, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This master’ thesis deals with the design of the front landing gear for Zlín 40 aircrafts. The main emphasis in the research part of the work is placed on the selection of a new nose landing gear and the subsequent design of the structure. For the structural design was prepared a new mass analysis and load cases. The load-bearing capacity of the structure is verified using analytical and numerical methods of FEM. An important step of the work is the design concept of structure. The aim of the work is to point out the new possibilities of the nose landing gear structure and verify its feasibility for the case of future implementation.
Návrh hlavního podvozku pro letouny řady Zlín 40
Dvořáček, Zdeněk ; Jurina, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modernizací hlavního podvozku letounu Z 143 LSi. Hlavní důraz je kladen na optimalizaci tvaru podvozkové nohy a její deformační charakteristiky. Společně s touto změnou jsou vyšetřeny varianty z různých materiálů. Analyticky je vypočteno zatížení při přistání a únosnost konstrukce je ověřena pomocí numerické metody MKP. Práce přináší možné nahrazení současného podvozku, který je výrobně náročný nejen časově a finančně, ale také z hlediska kooperace ze strany externích firem. Cílem je navrhnout novou podvozkovou nohu a ověřit proveditelnost pro případ budoucí realizace.
Aerodynamická analýza poddajného křídla kluzáku
Jurina, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určením vlivu poddajnosti křídla kluzáku na změnu rozložení zatížení. Pro určení vlivu poddajnosti byla provedena FSI analýza využívající modální superpozici. Analýza byla ověřena analytickým výpočtem. Byly určeny rozdíly v rozložení zatížení mezi tuhým a poddajným křídlem pro vybrané letové režimy. Byl zjištěn 3,9 % nárůst ohybového momentu v některých částech křídla. Práce prokazuje důležitost započítání vlivu deformace křídla při návrhu kluzáku.
Návrh křídla soutěžního modelu letadla kategorie F1A
Jurina, Marek ; Pejchar, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem křídla soutěžního kluzáku kategorie F1A. Je proveden rozbor letových režimů. Dále se práce zabývá aerodynamickým návrhem křídla s využitím programu XFLR5. Je definováno maximální zatížení a jeho rozložení po rozpětí křídla. Práce dále obsahuje návrh vnitřního uspořádání s výběrem vhodných materiálů. Analytickými metodami je proveden výpočet bezpečnosti konstrukce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.