Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Portfolio profesního rozvoje Elišky Petlanové
Petlanová, Eliška ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Portfolio profesního rozvoje Elišky Petlanové obsahuje deset kapitol. První část. Předmluva slouží jako úvodní text, který provádí celou prací. Další část je profesní životopis, který stručně popisuje autorku po stránce odborných znalostí. Následující část Odborná esej se zabývá problematikou enviromentální výchovy na základních školách a důležitostí školních zahrad. Kapitola Konspekt knihy představuje titul s názvem Co děti nejvíce potřebují? Téma této knihy je dobrým průvodcem i pro začínající pedagogy. V další kapitole Seznam literatury, který může být přínosný pro rozšíření znalostí v oboru. Profesiografický rozbor pedagogického pracovníka se zabývá pohledem na vychovatele a slouží pro představu vychovatele po profesní i po lidské stránce. V kapitole Případová studie školy je seznámení se Základní školou Hradištko, kde autorka v době vypracování bakalářské práce pracuje jako vychovatelka a asistentka pedagoga. Písemná příprava je zpracována na uskutečněné odpoledne ve školní družině v týdnu na jaře. V seznamu literatury a v seznamu zdrojů jsou uvedené tituly a odkazy, které sloužily k vypracování Portfolia profesního rozvoje. Závěr zachycuje autorčino zamyšlení nad studiem. Autorka se zde zamýšlí nad přínosem pro její další profesní cestu. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, portfolio,...
Možnosti podpory dětí se speciálními vzdělávacími potřebami při činnostech školní družiny
Kyralová, Kateřina ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Práce měla za úkol prokázat, zda jsou možnosti podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou vymezené ve školském zákoně, dostatečně reflektovány a využívány ve školních družinách. Autorka analyzuje nedostatek podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních družinách a poukazuje na nedostatek informačního předávání mezi relevantními subjekty. Práce zdůrazňuje potřebu optimalizace systému předávání informací pro efektivnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních družinách.
Environmentální výchova ve školní družině
Hrabíková, Adéla ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská s názvem "Environmentální výchova ve školní družině" se zabývá problematikou školní družiny, environmentální výchovy a možnostmi environmentální výchovy v době mimo vyučování. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy v oblasti školní družiny i environmentální výchovy, historie, nabízeny příklady prostředků k realizaci environmentální výchovy ve školní družině. Dále shrnuje možnosti environmentální výchovy v zahradě a důležitosti vytváření postojů k přírodě a prostředí. Praktická část nabízí školní zahradu jako nezastupitelnou ve vzdělávacím procesu a pozitivně ovlivňující postoje a znalosti studentů, ale také jako prostor pro trávení volného času ve školní družině. Nabízí příklady vhodných a nevhodných rostlin do školní zahrady a jednotlivé prvky do zahrady. Praktická část této práce nabízí možný návrh školní zahrady, popis jednotlivých částí i rostlin v zahradě a její využití pro základní školu a družinu. Popis místa a oblasti v okolí v bezprostřední blízkosti zahrady. Klíčová slova: školní družina, environmentální výchova, školní zahrada, živá příroda, ekologie
Subjektivita v hodnocení problémového chování ve školní družině
PÍSECKÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá identifikací problémového chování u dětí navštěvujících školní družinu. V procesu rozlišování problémového chování hraje velkou roli subjekti-vita vychovatele, jako osobnosti s vlastními postoji, znalostmi a zkušenostmi. Práce se proto zaměřuje na sociální percepci, která vstupuje do hodnocení problémového chování. Součástí práce je i seznámení se s vývojovými aspekty období mladšího školního věku, školní družinou, a především osobností vychovatele. V praktické části bakalářské práce, jsem se metodou rozhovoru s jednotlivými vychova-telkami, pokusila zmapovat odlišnosti ve vnímání a popisu projevů charakteristické pro problémové chování dětí ve školní družině
Využití hračky v předškolním věku a první třídě základní školy
URVÁLKOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním nabídky a dostupnosti hraček v mateřské škole a školní družině, a jejich porovnáním. Cílem je zjistit, jaké konkrétní druhy hraček jsou nejoblíbenější u dětí tohoto věku a zda lze prostřednictvím známých hraček pomoci dětem při přechodu z mateřské školy do základní školy. Teoretická část se zaměřuje na hru a hračku v souvislosti s vývojem a vzděláváním, včetně role hraček a her, vlivu prostředí na adaptaci dětí a pedagogického pohledu na hračky. Výzkumná část zahrnuje poznatky z rozhovorů a zkoumá preferované hry a hračky dětí, sociální interakce při hře, vliv prostoru a prostředí, využití her v pedagogické praxi a význam hraček při adaptaci na nové vzdělávací prostředí. Získané poznatky mohou poskytnout užitečné informace pro pedagogy a rodiče, kteří chtějí podpořit děti v tomto důležitém životním mezníku.
Zkušenosti vychovatelů s tématem smrti ve školní družině
NOVÁ, Nikola
V bakalářské práci zaměřené na zkušenosti vychovatelů s tématem smrti se věnuji problematice truchlení, seznámení a pochopení konceptu smrti. Konkrétněji se zabývám vývojem konceptu smrti, prožíváním ztráty blízké osoby a projevy truchlení. Cílem práce je zjistit jaké zkušenosti mají vychovatelé s dětmi prožívající ztrátu blízké osoby a do jaké míry vychovatelé s dětmi mluví o smrti. Jaké jsou jejich osobní zkušenosti a postoje k tomuto tématu. Jelikož je tato práce zaměřena na školní družinu a děti mladšího školního věku, věnuji se jejich vývojové charakteristice a základnímu popisu školní družiny a práce vychovatele.
Duševní zdraví vychovatelek ve školní družině
SICHINGEROVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou duševního zdraví vychovatelek působících ve školních družinách. Cílem této práce je zjistit, jak o své duševní zdraví vychovatelky pečují, co jim pomáhá, jak se vypořádávají se stresem a zda mají osobní zkušenost se syndromem vyhořením. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřuji na základní charakteristiku školní družiny a povolání vychovatelky. Podrobněji pak zkoumám oblast duševního zdraví a duševní hygieny. Dále se věnuji stresu a syndromu vyhoření. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Pro analýzu dat byla použita metoda zakotvené teorie. V závěru práce jsou prezentovány a shrnuty hlavní výsledky získané z kvalitativního šetření.
Projekty ve školní družině
DASTICHOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce je zaměřena na projekty a jejich využití ve školní družině. V první části je popsána charakteristika školní družiny, její funkce, cíle a klíčové kompetence, druhy činností a historie a vznik projektové metody. Také je zpracováno dělení projektů a způsob jejich tvorby a silné a slabé stránky projektové metody. V druhé části jsou uvedeny dva krátkodobé projekty - jejich návrh realizace a hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.