Název:
Využití hračky v předškolním věku a první třídě základní školy
Překlad názvu:
The usage of toys in preschool age and the first grade
Autoři:
URVÁLKOVÁ, Pavla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním nabídky a dostupnosti hraček v mateřské škole a školní družině, a jejich porovnáním. Cílem je zjistit, jaké konkrétní druhy hraček jsou nejoblíbenější u dětí tohoto věku a zda lze prostřednictvím známých hraček pomoci dětem při přechodu z mateřské školy do základní školy. Teoretická část se zaměřuje na hru a hračku v souvislosti s vývojem a vzděláváním, včetně role hraček a her, vlivu prostředí na adaptaci dětí a pedagogického pohledu na hračky. Výzkumná část zahrnuje poznatky z rozhovorů a zkoumá preferované hry a hračky dětí, sociální interakce při hře, vliv prostoru a prostředí, využití her v pedagogické praxi a význam hraček při adaptaci na nové vzdělávací prostředí. Získané poznatky mohou poskytnout užitečné informace pro pedagogy a rodiče, kteří chtějí podpořit děti v tomto důležitém životním mezníku. This bachelor's thesis focuses on research on the offer and availability of toys in kindergarten and after-school clubs and their comparison. This research hopes to discover which specific types of toys are the favourite of this particular age group and if it's possible to help children manage the transition from kindergarten to primary school via toys. The theoretical part focuses on toys and games in the context of development and education, including the role of toys and games and the impact of the environment on the adaptation of children and toys through the lens of pedagogy. The research part includes conclusions made from the interviews. It examines games and toys preferred by children, social interactions during games, the influence of space and environment, usage of games in practical pedagogy and the importance of toys in adaptation to the new learning environment. Obtained information can be convenient for educators and parents trying to support the children during this important milestone in their lives.
Klíčová slova:
hra; hračka; přechodové období; školní družina; after school club; game; toy; young school age Citace: URVÁLKOVÁ, Pavla. Využití hračky v předškolním věku a první třídě základní školy. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/73075