Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidský faktor v leteckém provozu
Dostál, Tomáš ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nehodami způsobenými typickým selháním lidského faktoru. Z vybraných leteckých nehod jsou vyzdviženy chyby způsobené letovou posádkou, jejich návaznost, vzrůst, hlavní příčina a vznik letecké nehody. Analýza lidských chyb a vliv fáze letu jsou zobrazeny pomocí statistik. V závěrečné části jsou možná řešení snížení chyb a zlepšení bezpečnosti v letovém provozu.
Konstrukce řízení ultralehkých letounů
Marek, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá soustavou řízení ultralehkého kluzáku D-14. Na základě rešerše používaných konstrukčních řešení na ULL je navrženo vlastní konstrukční provedení jednotlivých prvků a uzlů. Dále je v souladu s předpisem UL-2 určeno zatížení tras hlavního řízení. Součástí je i 3D model trupu letounu s prvky jednotlivých soustav.
Koncepce jednotlivých kategorií letounů
Havránek, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zablatzký, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kategoriemi letounů a jejich koncepcemi. Hledá typické koncepce v jednotlivých kategoriích a vysvětluje důvody použití těchto koncepcí. Uvádí výhody a nevýhody jednotlivých koncepčních řešení z hlediska aerodynamického, konstrukčního, technologického a provozního.
Konstrukce křídla
Kaňák, Ondřej ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o konstrukci křídel malých letounů. Postupně se seznamujeme s rozličnými typy konstrukcí, jejich možností využití v leteckém průmyslu. Sledujeme charakteristické znaky a to jak tvarové, geometrické, ale i druhy zatížení na křídla působící. V práci jsou pak také rozebírány výhody a nevýhody použití daných konstrukcí.
Historie civilního letectví od počátků do konce roku 1918
Soukop, Robin ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří ucelený přehled historie civilního letectví od prvních kroků a raných pokusů o let až po rok 1918, kdy se létání stalo téměř běžnou součástí života a zároveň i demonstrací lidské a technické vyspělosti. Pozornost je věnována všem významným událostem v historii letectví od prvních létajících draků až po let bratrů Wrightů. Stejně tak jsou v práci zmíněni lidé, jejich život a dílo ve vztahu k létání, kteří měli na letectví značný, ba dokonce největší vliv.
Tendence vývoje dopravních letadel
Vaščák, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámení se s vývojem letadlové techniky, zhodnotit provozní charakteristiky vybraných typů dopravních letounů a vytvořit krátkodobý odhad vývoje dopravních letadel.
Nový transportní letoun pro AČR
Mácha, Petr ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je výběr nového transportního letounu pro Armádu České republiky. V úvodu je charakterizován současný stav flotily transportních letounů a příčiny její obnovy. Součástí práce je výčet požadavků, které jsou určující pro výběr tohoto nového letounu. V dalších částech je vymezena úzká skupina letounů, spadajících do zmíněné kategorie, jejich stručná charakteristika a srovnání parametrů důležitých pro samotný výběr. Závěrečná část práce je věnována určení nejvhodnějšího kandidáta z dané skupiny letounů, který nejlépe splňuje vybrané požadavky.
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.
Zhodnocení výroby ultralehkých letadel v České republice
Zvolánek, Jiří ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce rozebírá postavení českých výrobců ultralehkých letadel na zahraničním trhu a hodnotí jejich výrobu. Popisuje historii a vznik ultralehkého letectví v České republice a také zrod Letecké amatérské asociace, která ultralehké letouny spravuje. V práci jsou uvedeny definice lehkých letadel jak u nás, tak v USA a v Evropě, dále obsahuje katalog ultralehkých letadel z nabídky českých výrobců. Jsou zde uvedeny příklady vývoje největších českých výrobců ultralehkých letadel a také jejich srovnání se zahraniční konkurencí na americkém trhu lehkých sportovních letadel LSA.
Civilní letecký trh ve 21.století se zaměřením na Airbus a Boeing
Brožek, Jiří ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Kukliš, Igor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá předpovědí letecké dopravy do budoucna. Detailněji se přitom věnuje dvěma největším výrobcům na trhu, Airbusu a Boeingu. Práce analyzuje, které modely dopravních letounů uvedených výrobců zřejmě budou v budoucnu úspěšné. Zaměřuje se především na nové, či teprve vyvíjené letouny. V závěrečné části také zkoumá, které faktory ovlivní budoucí poptávku a jak se mohou objednávky regionálně lišit. Z bakalářské práce vyplývá, že v budoucnu bude největší zájem o jednouličkové letouny pro krátké tratě. Co se týče středních a dlouhých tratí, poptávány budou zejména dvoumotorové, širokotrupé stroje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.