Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové aspekty českého skautingu. Proč chodí holky do skauta?
Žárská, Magdaléna ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje informace získané během kvalitativního výzkumu, který se konal v Praze v roce 2009. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ze skautských oddílů analyzuje genderové aspekty českého skautingu. Ve své diplomové práci představuji krátkou historii skautského hnutí ve světě i v České republice se zaměřením na formování dívčího skautského hnutí. Mým předpokladem je, že český skauting nabízí unikátní prostředí pro genderově senzitivní vzdělávání. Domnívám se, že nekoedukované skautské oddíly jsou v tomto procesu klíčovým prvkem, protože dětem nabízejí možnost vyzkoušet si různé věci a aktivity bez genderově motivovaných společenských předsudků. Tento předpoklad se snažím ověřit skrze analýzu zkušeností mých respondentů a respondentek.
Problémové děti ve skautském středisku. Návrh kurzu doplňující vzdělávací systém Junáka - svazu skautů a skautek
Kubíčková, Michaela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na příčiny problémového chování dětí, se kterými se setkávají skautští vedoucí v Libereckém kraji a jejich dovednost problémy řešit. Na teoretickou část navazuje kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V teoretické části jsem popsala organizaci Junák - svaz skautů a skautek, její vzdělávací systém, dále jsem se zaměřila na příčiny problémového chování dětí, kompetence vedoucího, ohrožení dítěte v případě, že kompetence chybí a metodiku práce s dětmi v Junáku. V empirické části bylo mým cílem porozumět tomu, s jakými problémy se skautští vedoucí setkávají, zda je dokáží řešit a jak by si představovali vzdělávací seminář, který by jim při práci s problémovými dětmi pomohl. Metodou dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami jsem získala data od 68 vedoucích v Libereckém kraji. Poté jsem metodou polostrukturovaného rozhovoru získala informace od deseti vedoucích střediska Řetěz Česká Lípa. V rozhovorech jsem sledovala: problémy, se kterými se vedoucí setkali, jak je řešili, zda bylo toto řešení úspěšné a konkrétní představy o podobě kurzu. Výstupem tohoto výzkumu je návrh obsahu a příslušných náležitostí (harmonogram, délka, forma, metody, cíle apod.) kurzu pro vedoucí pracující s problémovými dětmi. Klíčová slova skauting, metodika práce s dětmi v...
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...
Skupinová konformita a vedení sociální skupiny
Pelikánová, Kristýna ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Práce se zabývá problematikou skupinové konformity a vedení sociální skupiny. Teore-tická část práce je zaměřena na vymezení sociální skupiny a stylů jejího vedení, na cha-rakteristiku konformity a skautingu. Praktická část se věnuje analýze vybrané skupiny ze skautského prostředí z hlediska konformity jejích členek a stylů vedení skupiny. Je zde popsána vybraná skupina a metody zkoumaní. Výstupem práce je analýza a inter-pretace dat získaných výzkumem a doporučení, jak s vybranou skupinou dále pracovat.
100 let skautingu na Klatovsku
VÁCLAVÍČKOVÁ, Dana
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj skautingu na Klatovsku. V úvodní části seznamuje s teorií skautingu, s jeho základními ideovými pilíři jako jsou základní principy skautingu, skautský slib a zákon. Dále se věnuje historii jak světového, tak i českého skautingu. Rozsáhleji je popsán vývoj skautského hnutí na Klatovsku s ohledem na všechna období, kdy byla tato organizace zakázána. V závěru práce se pokouší na základě rozhovorů, uskutečněných se skautskými klatovskými činovníky, zjistit zda skautské ideály a hodnoty, které nám zanechali naši předci, mají svou aktuálnost pro děti a mládež i v dnešní době. Zdali skautská výchova na Klatovsku prošla nějakou zásadní proměnou od doby založení skautského hnutí po dnešní dobu.
Skautský dům
Došlík, Ondřej ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší studii a návrh novostavby skautského domu - volnočasového cen-tra s názvem K15 v Olomouci, městské části Nové sady. Budova bude stát na pozem-cích s parcelními čísly 408/1, 408/2, 408/3 a 112/7. Vlastníky pozemků jsou investor a přilehlá základní škola. Budova bude sloužit převážně jako základna 7. skautského střediska „Žlutý Kvítek“ Olomouc, které má v současné době kolem 90 aktivních členů ve třech hlavním věko-vých kategoriích – světlušky a vlčata (7-11 let), skauti a skautky (11-15 let), roveři a rangers (15-99 let). Skautské oddíly, které sdružují děti stejného věku se schází dvakrát týdně ve svých klu-bovnách, pod vedením vůdců, kteří organizují a řídí činnost a to zcela dobrovolně a bez nároku na honorář.
Ideály zakladatelů skautingu a dnešní realita v ČR (Praze)
KINCLOVÁ, Alena
Práce se zabývá skautingem, a to především v českých zemích. V teoretické části seznamuje s historickým pozadím vzniku skautského hnutí a s jeho vývojem v českých zemích od počátků po současnost. Předkládá také výčet skautských výchovných metod a ideových pilířů hnutí jako jsou skautský slib, zákon a denní povinnost dobrého skutku. V praktické části se práce pokouší pomocí dotazníkového šetření mezi skauty ve věku 11-15 let zjistit současnou náplň činnosti skautských oddílů v Praze a porovnat současnou skautskou praxi s teoretickým diskursem počátku 20. století. Zároveň zjišťuje míru povědomí současných skautů o skautském slibu, zákoně a dalších pilířích skautingu a začleňování těchto prvků do praxe současných oddílů a života skautů.
Sociální vztahy ve skautských oddílech
KUDLÁČEK, Jiří
Tato práce pojednává o sociálních vztazích v malé skupině, se zaměřením na skautské skupiny, s ohledem na jejich tradice. Byl proveden kvalitativní výzkum s cílem zjistit sociální vztahy uvnitř konkrétní skupiny a posouzení vztahu jejích členů k tradičním hodnotám skautingu.
Vliv stylu vedení skupiny na utváření sociálního klimatu ve skautských oddílech
KREJČOVÁ, Zdislava
Skauting je životní styl. Skauting jsou kamarádi, přátelé a společenství lidí, kteří sdílejí podobné hodnoty. Vyrůstat ve skautském oddíle znamená chopit se šance žít naplno, být aktivní a najít vlastní místo ve světě. Skauting je nabídnutá příležitost rozvíjet nejen sebe, ale i své okolí. Skauti se snaží tvořit lepší svět tím, že berou vlastní život do svých rukou. Skauting všestranně působí na rozvoj osobnosti dětí a mladých lidí, a to prostřednictvím her, zážitků, aktivit a dalších činností. Cílem této práce je zmapovat problematiku utváření sociálního klimatu ve skautských oddílech ve vztahu ke stylu vedení skupiny. Teoretická část nabízí obecné informace o skautingu, pedagogicko - psychologické aspekty problematiky sociálních skupin, stylů vedení skupiny a vlivů na utváření sociálního klimatu ve skupině s ohledem na specifičnost skautských oddílů. Empirická část vykazuje styly vedení skupiny ve skautských družinách ve středisku Kalich Tábor a jaký je jejich vztah k sociálnímu klimatu v daných skautských družinách.
Participace v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá participací v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže. Konkrétně je zaměřena na možnosti a uplatňování participace ve dvou největších občanských sdruženích v České republice - v Junáku a Pionýru. V první části práce je vysvětlen pojem participace, objasněna její východiska, ze kterých čerpá a o která se opírá. Je zde uvedeno základní dělení participace a zmíněna potřeba výchovy jedince ke každodenní participaci. Součástí zkoumané problematiky je neziskový sektor, a proto se druhá část práce zabývá charakteristikou nestátních neziskových organizací a nastiňuje možnosti využití participace v této oblasti. O možnostech a realizaci participace v Junáku a Pionýru pojednává třetí část práce. Na základě analýzy vybraných dokumentů obou organizací je zkoumání zaměřeno na fenomén participace v základních jednotkách těchto organizací a jejich participace na životě společnosti. Zjištěné poznatky jsou vyhodnoceny a vzájemně porovnány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.