Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vize uspořádání střední Evropy v koncepcích T.G. Masaryka a M. Hodži: Studie č. 5.315
Valenta, Petr
Složité národnostní a politické poměry střední Evropy inspirovaly politiky a intelektuály k promýšlení nejrůznějších vizí, které by tuto oblast pomohly stabilizovat. Práce se zabývá koncepcemi T. G. Masaryka a Milana Hodži, které prošly dynamickým vývojem. Do vypuknutí 1. světové války byla jejich představa uspořádání obdobná. Vycházeli z přesvědčení o vhodnosti zachování habsburské monarchie při její prohlubující se demokratizaci, která měla být i odpovědí na řešení národnostních sporů a emancipaci slovanských národů. V meziválečném období Masaryk spoléhal na versailleské uspořádání, které bylo otázkou celoevropskou, nikoli středoevropskou. Případnou federalizaci celé Evropy viděl Masaryk jako vzdálenější bod, do kterého mají národy Evropy dospět přirozeně z vlastní iniciativy. Hodžův akcent středoevropské spolupráce vycházel z realistického přesvědčení, že spoleh na versailleský systém není dostatečnou zárukou pro klid ve střední Evropě. Konkrétní spolupráci se snažil vést na hospodářském poli. Hodža své teze rozpracoval podrobně za 2. světové války v návrhu středoevropské federace. Spolupráce měla podle Hodži umožnit, aby se střední Evropa vymanila ze závislosti na turbulentním vývoji v Německu či Sovětském svazu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Strategie podniku obchodujícího s prostředky pro zubní hygienu
PÍCHOVÁ, Romana
Cílem diplomové práce byla analýza podnikatelského prostředí a podniku obchodujícího s předměty a přípravky pro zubní hygienu. Cíle bylo posoudit rozvojové možnosti podnikání v tomto oboru se zaměřením na krátkodobou i dlouhodobou prosperitu podnikání a případně upravit dosavadní strategii podniku. Při vypracování analýz bylo zjištěno, že společnost neměla vypracovanou strategii, ale pracuje pouze s vizemi, a to jak v oblasti trhu, majetku, ekonomiky i lidských zdrojů. Navrhovaná nová strategie je kombinací trzně orientované strategie a strategie orientované na zákazníky.
Politické vize Václava Klause
Láznička, Viktor ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Základním úkolem diplomové práce je analyzovat politické vize Václava Klause s časovým vymezením od Klausova vstupu do vysoké politiky v roce 1989 do období jeho prezidentství. V úvodní části je krátce pojednáno o Klausově profesionální dráze před rokem 1989. Následující kapitola pojednává o vstupu Václava Klause do vysoké politiky, o jeho úloze při rozdělení Československa a následně o jeho pozici po vzniku samostatné České republiky (pozice premiéra české vlády a od roku 1997 šéfa hlavní opoziční strany). Další část práce se pak zabývá pozicí prezidenta ve vztahu k vládě, k zákonodárné moci a k soudní moci; prezidentovy pravomoci jsou vymezeny z pohledu jak ústavní teorie, tak v souvislosti s tím, jak se pravomoci vyvíjejí ve spojitosti s praxí. Jsou zde např. uvedeny příklady prezidentských vet. Práce dále rozebírá Klausovy postoje vůči vybraným klíčovým problematikám, např. vnitřní politika a prezidentské pravomoci v jejím rámci, vztah k Evropské unii, vztah k Rusku, vztah k environmentální problematice, názory na občanskou společnost a NGOismus). Cílem práce je odpovědět na otázku, jak se po sledovanou dobu vyvíjely Klausovy politické vize, a analyzovat jejich konzistenci. Práce se nezaobírá hodnocením či analyzováním Klausových názorů jako takových, nýbrž zkoumá výhradně zdroje těchto názorů, jejich vývoj a jejich integritu.
Strategie rozvoje podniku potravinářské výroby
SCHÁNILCOVÁ, Kamila
V diplomové práci bylo hlavním tématem zpracování vnitřní a vnější analýzy podniku a na základě provedené strategické analýzy, sestavit novou rozvojovou strategii podniku. Nová rozvojová strategie je zaměřená na záchranu podniku před likvidací a na rozšíření výroby při udržení kontinuity podnikání. Pomocí vnější analýzy byl zjištěn vývoj vnějšího okolí podniku. Analýza vnitřního prostředí umožnila specifikovat vnitřní zdroje podniku a jejich využívání podnikem. Návrh nové rozvojové strategie obsahuje scénář budoucího vývoje vnějšího okolí, novou vizi a poslání podniku. Dále byly stanoveny strategické cíle, které budou dosaženy novou strategií podniku. Nová rozvojová strategie je zacílena na získávání nových trhů a zákazníků, zařazením nových lahůdek do výrobního portfolia pro spotřebitele preferující zdravý životní styl. Konkurenční výhoda je v tradici, poctivosti výroby lahůdek a osobním přístupu k zákazníkovi.Podnik se nachází v těžké finanční situaci, a tak je pro něj nezbytné zavést jisté změny, které ho zachránily před likvidací
Strategická analýza společnosti Unicorn a.s.
Duchoňová, Veronika ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Budinská, Zuzana (oponent)
Cílem této diplomové práce je strategická analýza společnosti Unicorn Systems a.s. V první části je popsán teoretický postup strategické analýzy, který je následně rozpracován v části praktické. Konkrétně jde o externí analýzu -- analýzu makrookolí a mikrookolí, o interní analýzu a o konkurenční strategie. Závěr práce pak obsahuje zhodnocení strategie podniku a případná doporučení, která z analýzy vycházejí.
Podnikatelský plán
Maťátková, Miroslava ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Štekrt, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou podnikatelského plánu společnosti ICV -- Institut certifikovaného vzdělávání s.r.o. Cílem práce je zamyslet se ve strukturované formě nad jednotlivými aspekty podnikatelské myšlenky, analyzovat externí a interní prostředí a na základě stávajících a predikovaných ekonomických dat navrhnout vhodnou cestu k docílení stanovených cílů, ke zlepšení výkonnosti a efektivnosti společnosti. První část přibližuje teoretické základy zpracovávání podnikatelských plánů. Druhá praktická část práce obsahuje analýzu vnějšího okolí, popis produktů, marketing a obchodní plán. Pojednává také o managementu a přináší základní ekonomická vyhodnocení. Závěr pak shrnuje jednotlivé cíle projektu a navrhuje nejlepší postup k jejich splnění.
Strategická analýza Rehabilitačního ústavu v Kladrubech
Musilová, Petra ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Jankůj, Miroslav (oponent)
Svou diplomovou práci jsem zacílila na problematiku vytvoření komplexní strategické analýzy Rehabilitačního ústavu v Kladrubech. Ve své práci se pokusím zhodnotit celkovou situaci, která v ústavu panuje a soustředím se na rozbor pomocí analýz vnitřního a vnějšího prostředí. Výraznou měrou do mé práce vstupuje i fakt, že se naše ekonomika nachází v době ekonomické krize, která se odráží výrazně i ve zdravotnictví. Na závěr se pokusím shrnout a zhodnotit vysledované skutečnosti.
Strategická analýza podniku
Dudincová, Jana ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Tučková, Zuzana (oponent)
V diplomové práci jsem zpracovala strategickou analýzu společnosti Pacovské strojírny, a.s., ve které jsem využila různé metody interní a externí strategické analýzy. V případě interní strategické analýzy se jednalo o analýzu zdrojů podniku, portfolio analýzu a SWOT analýzu. Externí strategická analýza zahrnovala Porterův model pěti sil, PEST analýzu a analýzu konkurentů. Na základě uvedených analýz jsem doporučila vhodnou strategii pro budoucí vývoj podniku.
Strategická analýza společnosti KOH-I-NOOR GRAFIT, s.r.o.
Hejduková, Markéta ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Soroka, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat interní a externí analýzu společnosti KOH-I-NOOR Grafit s.r.o. a na jejím základě stanovit vizi společnosti a vypracovat návrh strategie. Stěžejními metodami vnější strategické analýzy jsou PEST analýza a Porterův model 5 sil, pro vnitřní strategickou analýzu je použita analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza. Další zpracovanou metodou je SWOT analýza, která shrnuje a propojuje nejdůležitější poznatky z předchozích analýz; na jejím základě je stanovena strategie vybrané společnosti a navržena vize.
Analýza firmy, jejího okolí a návrh byznys strategie
Píša, Ondřej ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na oblast strategického řízení podniku. V teoretické části práce je proces strategického řízení analyzován, jsou stanoveny principy, na kterých je založen, a fáze, ze kterých se proces skládá. Dále jsou specifikovány konkrétní analytické metody sloužící k získání relevantních informací v jednotlivých krocích procesu tvorby strategie. Vybraný koncept procesu tvorby strategie je dále porovnán s jinou variantou metodiky strategického řízení. Hlavní přínos diplomové práce spočívá v použití metodiky tvorby strategie a aplikaci analytických nástrojů na reálný fungující podnik. Cílem je vymezení subjektu na trhu, provedení analýzy za účelem získání informací, ze kterých je vytvořena množina strategií, přičemž jedna z nich je dále zpracována na úroveň možných sledovaných cílů. Tento souhrn informací tvoří základ pro možnou implementaci strategie ve firmě. Práce si neklade za cíl poskytnout obecný návod, jak řešit strategické řízení ve společnosti. Stejně tak je nerelevantní pro vybranou firmu zpracovat strategii až na úroveň konkrétních činností. Hlavním smyslem je poukázat na komplexnost problematiky strategického řízení, poskytnout základní informace a odkázat na zdroje s podrobnějším výkladem, a prezentovat praktickou ukázku celého procesu, jehož výsledek může zvolená společnost použít jako počáteční informační zdroj při zpracování vlastní strategie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.