|
Customer value as an indicator of competitive success
Jenka, Jiří ; Theodor, Michal (advisor) ; Heřman, Jan (referee)
The aim of this work is to quantify the value for the customer in marketing, innovation and universal concepts for specific products. Investigational products are portable computers or laptops. Data for the work I get through questionnaires. Group of respondents are students of the 5th years, the representation of sex is the equivalent. Quantified value for the customer will be confronted with the commercial success of specific products. The aim of this work is to refute or confirm the hypothesis that the value for the customer can be considered as an indicator of commercial success.
|
|
Analysis of Claims in Renault Česká republika, Inc. and Proposals for Improvement
Oravcová, Lenka ; Plášková, Alena (advisor) ; Radoň, Tomáš (referee)
The aim of this diploma work is to analyse and evaluate claims in Renault Česká republika, Inc. by using the recommendations of quality management and by means of Pareto analysis as a quality control tool, and also to propose measures for reduction of causes of their emergence. In this work I review claims in Renault Česká republika, Inc. submitted in the years 2006, 2007 and first half of 2008. As a result and consequence of the analysis I propose solutions, which could help in making an effort to increase the satisfaction of both regular and prospective customers.
|
| |
| |
| |
|
Analysis of the Customers' Shopping Behaviour in the Town of Tábor
Novotná, Jana ; Cimler, Petr (advisor) ; Hommerová, Dita (referee)
The bachelor thesis analyses shopping behaviour of the customers in the town of Tábor and its environs. The first chapter indicates the current shopping behaviour of customers at the present time. The second chapter briefly charakterizes the town of Tábor and focuses in more detail on the retail network in this town and its surroundings. The next chapter describes the way of acquiring the data for the analysis and the last chapter contains the analysis of customers' shopping behaviour itself.
|
|
Vyhodnocení vybraných produktů marketingovým, inovačním a univerzálním pojetím hodnoty pro zákazníka
Švejda, Denis ; Vlček, Radim (advisor) ; Heřman, Jan (referee)
Metodologie výpočtu hodnoty pro zákazníka marketingovým, inovačním a univerzálním přístupem. Zvýraznění jejich předností i nedokonalostí. V praktické části vystoupí do popředí výhody i nevýhody při zjišťování potřebných informací, rozdílných u různých přístupů měření hodnoty pro zákazníka. Bakalářská práce je určena všem, kteří stojí na rozcestí při vnímání hodnoty, při snaze najít konkurenční výhodu a při hledání takového pojetí, které by bylo schopno odpovědět na všechny jejich otázky týkající se hodnoty pro zákazníka.
|
|
The creation of a loyal customer
Malachová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
The paper deals a meaning of a loyal customer concerning a firm. It is focused on the factors, which affect a loyalty of customer and on the difference between winning and keeping a loyal customer. The practical part contains the analysis relating domestic bus service STUDENT AGENCY, s. r. o.
|
|
Spokojenost zákazníků s nákupy přes internet
Holá, Eva ; Plášková, Alena (advisor) ; Meloun, Luboš (referee)
Tématem této bakalářské práce je spokojenost zákazníků s nákupy přes internet. Cílem práce je zhodnotit, jak jsou studenti spokojeni s internetovými nákupy, jak často a co nakupují, jaké jsou výhody a nevýhody těchto nákupů a možná doporučení do budoucnosti pro obchodníky i pro zákazníky. K tomuto účelu jsem sestavila dotazník, který má 11 otázek. Dotazovanými jsou studenti vysokých škol.
|
| |