Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83,276 záznamů.  začátekpředchozí83149 - 83158dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Světová produkce a světový trh kávy, čaje a kakaa
Stritzková, Petra ; Hitzgerová, Gabriela (vedoucí práce) ; Konečný, Čestmír (oponent)
Práce podává ucelený obraz o vývoji světové produkce a světového trhu s kávou, čajem a kakaem. Práce se skládá ze tří hlavních částí a to ze základních charakteristik uvedených komodit jako je historie objevení a způsob pracování, jejich produkce a charakteristiky spotřebitelského trhu a poptávky. Text je doplněn tabulkami a grafy a v závěru práce se nachází příloha.
Světové zemědělství: současné trendy
Dvořáková, Tereza ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Tato práce si klade za cíl seznámit se stavem zemědělství v současném světě. Nejprve je rozebírán význam zěmědělství a jsou analyzovány podmínky nezbytné pro zemědělskou výrobu. Podrobně se práce věnuje rostlinné výrobě, živočišné výrobě a rybolovu a statisticky popisuje jednotlivé komodity. Důraz je kladen na vývoj a trendy ve zmíněných oblastech.
Možnosti využití ITIL v prostředí malých a středních firem
Matějka, Marek ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavelka, Jan (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití nejlepších praktik ITIL v prostředí malých a středních podniků (SMB). Hlavním smyslem je pak zhodnocení ITIL z pohledu SMB sektoru a nalezení styčných ploch, které jsou pro tyto firmy aplikovatelné. Jednotlivé kapitoly se pak věnují konkrétním cílům. První obsahová kapitola definuje pojmy a uvádí čtenáře do problematiky. Text se postupně zaměřuje na problematiku malých a středních firem, jejich ekonomické situace a manažerského přístupu. Další část je věnována stručnému popisu knihovny ITIL. Poslední část této kapitoly se zaměřuje na význam vyspělosti procesů pro firmy i ITIL. Druhá kapitola popisuje stav ITSM a IT governance v malých a středních firmách, nastiňuje problémy, kterým tato oblast čelí. Jsou zde také vybrány některé IT procesy, které by mohly být podporovány ITIL. Poslední obsahová kapitola se věnuje popisu vybraných ITIL procesů, způsobu jejich zavedení v SMB firmách a některým omezením. Na konci je okrajově zmíněn software pro podporu ITIL procesů. Největší autorův přínos lze spatřovat ve faktu, že se dané problematice vůbec věnoval. K dané problematice existuje jen velmi málo relevantních zdrojů. Autor ve své práci využívá nejen je, ale i zdroje z oblasti managementu či ekonomiky. Autorovy závěry jsou kromě literatury postaveny i na jeho zkušenostech z praxe.
Irsko a proces oddělování od Británie
Andrýsová, Lenka ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Ve práci se zabývám oddělením Irska od Británie. Zmiňuji problémy, které vedly k rozpadu anglo-irské unie. Uvádím spektrum důvodů, proč k rozdělení došlo. Neopomíjím náboženské rozpory, ekonomickou či politickou perspektivu, ale i vliv médií. Výčet problémů je dobarven historickým přehledem klíčových událostí, jako je například Velikonoční povstání či velký hladomor. Irskou otázku jsem navíc aplikovala na Hrochovu teorii o nacionalismu a teorii styčných linií Lipseta a Rokkana.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí francouzského regionu Languedoc- Roussillon
Tůmová, Monika ; Mišovská, Soňa (vedoucí práce) ; Mertlíková, Františka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s francouzským regionem Languedoc-Roussillon, přinést souhrnné informace o teritoriu, jeho ekonomickém a podnikatelském prostředí, zahraničním obchodě a poukázat na možnou spolupráci České republiky s tímto regionem. Práce podává informace o základních ekonomických ukazatelích - HDP, zaměstnanosti, průmyslu, zemědělství, turistickém ruchu, dopravě, zahraničním obchodu.Pojednává o podnikatelském prostředí v regionu a programech na podporu podnikání. Konec práce je věnován obchodním příležitostem českých výrobců v tomto regionu a obchodnímu jednání
Outsourcing v zahraničním obchodě (vybrané problémy)
Břenková, Andrea ; Jelínková, Eva (vedoucí práce)
Předmětem častých diskusí posledních několika desetiletí se stal pojem outsourcing, tedy využití externí firmy pro zpracování vedlejších či podpůrných firemních činností. Outsourcing může být aplikován v celém spektru činností firmy, od zajištění služeb až po zajišťování téměř celého procesu výroby. V této práci přiblížím právě tu oblast, která se týká outsourcingu služeb. V českém jazyce dosud neexistuje žádná publikace, která by čtenáře komplexně informovala o problematice outsourcingu. Snaha vyplnit nebo alespoň zmenšit tuto mezeru, tedy vytvořit o tomto tématu ucelený text, je hlavním cílem této práce. V její úvodní části se budu soustřeďovat na vymezení pojmu outsourcingu, na jeho stručnou historii a rozdělení podle v současnosti nejčastěji vyčleňovaných činností. Dále se zaměřím na důvody, na základě kterých se společnosti rozhodují vyčleňovat svoje podnikové procesy, stejně tak jako na rizika s tím spojená. V další části práce popíšu jednotlivé fáze celého outsourcingového procesu a jejich význam pro úspěšné fungování spolupráce zadavatele a poskytovale outsourcingových služeb. Předposlední část obsahuje srovnání a názory představitelů amerických a evropských společností na předmět, efektivitu a intenzitu outsourcingových služeb. Pro téma outsourcingu jsem se nerozhodla náhodou. Před časem jsem získala zaměstnání ve velké mezinárodní společnosti poskytující outsourcingové služby. To byl okamžik, kdy jsem se o tuto oblast začala aktivně zajímat. Zkušenosti, které jsem v tomto zaměstnání získala, se odrážejí v poslední části práce ? konkrétním příkladu fungování outsourcingového projektu z pohledu poskytovatele. Problematika outsourcingu je velmi rozsáhlá, a proto v této práci nemohou být obsaženy všechny aspekty, které zahrnuje. Obsahuje kromě komplexního pohledu na toto téma pouze některé problémy, vybrané s přihlédnutím k jejich aktuálnosti a frekvenci výskytu.
Obchodní využití internetu a intranetu na příkladu konkrétní firmy
Kašpar, Ondřej ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Práce se zabývá analýzou situace vybrané firmy z oboru servisu výpočetní techniky. Rozebírá možnosti, které firma má v oblasti marketingu zejména při jeho plánování a tvorbě komunikačního mixu. Věnuje se přínosům plynoucím z využití intranetu s tím spojenými náklady a v neposlední řadě hodnotí možnosti využití internetu k podpoře obchodních aktivit.
Analýza investičního postředí Ruska
Gorokhova, Ekaterina ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Mišovská, Soňa (oponent)
prace zahrnuje popis konkurenčních výhod ruska jako státu přitahujíci zahraniční investice, včetně zakonodárního a administrativního regulování. poskytování daňových úlev. makroekonomická analýza za rok 2005 2006, podle hlavních makroekonomických ukazatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83,276 záznamů.   začátekpředchozí83149 - 83158dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.