Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností
Formanová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika teoretické báze a praktické báze pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje pojem pomůcka. Charakteristika postupuje od obecného pojmu ke speciálnímu vymezení v kontextu narušené komunikační schopnosti. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na tuto problematiku, mj. funkce, zásady, vymezení, klasifikaci. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky průzkumu (na náhodném vzorku pomůcek) zaměřeného na zmapování trhu s pomůckami pro děti s narušenou komunikační schopností. Informace představené v bakalářské práci by měly přispět k ucelenému pohledu na problematiku teoretické základny s ohledem na důležitost užívání a výrobu pomůcek pro děti s narušenou komunikační schopností. Klíčová slova: pomůcka, logopedická pomůcka, narušená komunikační schopnost, hračka, výrobek, technické prostředky.
Znalosti a postoje k problematice HIV/AIDS u dospívajících ve vybraném regionu
Sajdlová, Magdalena ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Znalosti a postoje k problematice HIV/AIDS u dospívajících ve vybraném regionu AUTOR: Bc. Magdalena Sajdlová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky, oddělení výchovy ke zdraví VEDOUCÍ PRÁCE: Peadr. Eva Marádová, Csc. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou uvedeny základní informace týkající se problematiky HIV a AIDS - podstata onemocnění, přenos onemocnění, způsob šíření, principy diagnostiky, možnosti terapie. Dále jsou popsány základní principy prevence pro široké vrstvy obyvatelstva a základní principy výuky, vzdělávání a prevence na základní škole. Ve výzkumném šetření je uvedeno, jakým způsobem je problematika HIV a AIDS vyučována ve třech osmých ročnících základních škol a tercii víceletého gymnázia. Informace byly získány studiem a hodnocením ŠVP jednotlivých škol, metodou dotazníkového šetření, strukturovaným rozhovorem s pedagogem, který problematiku HIV a AIDS vyučuje a školním metodikem prevence. Výsledky škol jsou pak vzájemně porovnány. Na základě vyhodnocení výsledků je zpracováno doporučení pro jednotlivé školy. KLÍČOVÁ SLOVA: HIV/AIDS, charakteristika onemocnění, prevence onemocnění
Inovativní metoda prevence HIV/AIDS na středních školách
Peterková, Julie ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Španielová, Hana (oponent)
A B S T R A K T Takřka denně se může každý z nás dočíst nebo slyšet z médií plno zkreslených informací, které se týkají HIV, či onemocnění AIDS. Proto je potřeba mít znalosti o možném nebezpečí HIV a o všech přenosových cestách. Tyto postoje a preventivní opatření je třeba rozvíjet u středoškolských studentů, u kterých dochází k velmi rychlému fyzickému a psychosociálnímu růstu. Dostatek dostupných informací u problémové skupiny 15-24 let má pozitivní dopad na jejich sexuální chování a tedy i na prevenci. Jako metody zjišťování znalostí o HIV, u studentů kvinty (24 studentů) osmiletého a 1. ročníku (24 studentů) čtyřletého gymnázia, jsem používala průřezový pre-test a post-test. Studenti kvinty byli zavedeni do problematiky hlouběji a to formou tvorby posterů na problémová témata spjatá s HIV. Cílem mého výzkumu je vytvoření návrhů vědecké konference, kterou žáci povedou sami, a která bude provázena jejich vytvořenými postery. Jedná se o nenásilné zopakování tématu prevence HIV. Vytvoření pre-testu a post-testu, který určí rozsah získaných znalostí po absolvování vědecké konference. Jako další cíl jsem si zvolila vytvoření informačních a motivačních textů, které mohou žáci využít při samostatné tvorbě posterů. A celý tento proces porovnat se třídou, která tento proces nepodstoupila a prevence HIV u ní byla...
Postoj adolescentů k homosexualitě
Bílková, Karolina ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce "Postoj adolescentů k homosexualitě" se skládá ze dvou částí. První je část teoretická a druhá praktická. V teoretické části se zabývám homosexualitou, jak z pohledu historického, tak i současného. Cílem této části je seznámit se blíže s problematikou homosexuality. V praktické části provádím dotazníkové šetření na středních školách a rozhovory s homosexuály. Zde bylo cílem zjistit, zda vyšší vzdělání má vliv na názory dospívajících na tuto problematiku. V rozhovorech s homosexuály chci poukázat na to, jak osoby s touto sexuální orientací vnímají postoje společnosti k této problematice.
Současná česká sexuologie a homosexualita
Mašková, Johana ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
6 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměří na textovou obsahovou analýzu odborných článků z oblasti sexuologie, které vyšly v České republice po roce 1989. Bude zkoumat metodou kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy, jak v článcích autoři a autorky definují pojem homosexualita a pracují s ním, a také jak se jeho pojetí mění v závislosti na kontextech. Autorka si bude klást otázky, zda se změnil sexuologický diskurz o homosexualitě po pádu komunistického režimu, a pokud ano, tak jakým způsobem. Klíčová slova: AIDS/HIV, biologizace, coming out, diskurz, esencializace, gay, gender, heteronormativita, homosexualita, lesba, medikalizace, registrované partnerství, sexualizace, sexuologie, stereotyp, stigmatizace, tabuizace, viktimizace
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Šafránková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
1 RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Vývoj dítěte se zrakovým postižením" se zaměřila v rámci této kategorie na slabozraké děti. Konkrétně pak v teoretické části seznámila čtenáře s pojmem slabozrakosti z obecného hlediska (diagnostické nástroje, etiologie, projevy), s rozvojem slabozrakého dítěte, možnými komplikacemi, ale zároveň i s možnostmi podpory. Takto získané poznatky byly poté v praktické části porovnány s konkrétními případy dvou slabozrakých dětí. Teoretická část práce vycházela z poznatků obsažených v odborné literatuře a v dalších materiálech. U praktické části byla možnost nahlédnout do osobních dokumentů vybraných žáků, pozorovat je při vyučování a realizovat s nimi rozhovor. Po vyhodnocení získaných informací lze uvést tyto závěry. Autoři, zabývající se tématem zrakového postižení, se převážně zaměřují na děti nevidomé či se zbytky zraku. Proto bylo mým záměrem soustředit se hlavní mezníky ve vývoji slabozrakých dětí a případné obtíže. Cose týče dostupných pomůcek pro slabozraké děti, je jejich škála opravdu široká a toto téma je popsáno velkým počtem autorů. U hraček a her určených slabozrakým dětem se znovu setkáme s malým množstvím dostupné literatury a prostor je věnován spíše dětem s vážnějším postižením zraku. V souvislosti s hrami se podařilo shromáždit dostatek informací pro...
Aspekty homosexuality v indické společnosti
Beranová, Petra Nina ; Bendíková, Soňa (vedoucí práce) ; Hons, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Aspekty homosexuality v indické společnosti pojednává o vybraných aspektech homosexuality v indické společnosti. Zachycuje aspekty indické homosexuality ve filmu, televizi, tradičním přátelství, rodině, manželství a sebevraždách. V jedné části se věnuje také zdravotní otázce, která s tímto tématem souvisí. První část stručně popisuje historii a terminologii vztahující se k homosexualitě v Indii s praktickými ukázkami z urdské poezie a jejího žánru rekhti. V samotné práci je pak největší důraz kladen na přiblížení vybraných aspektů gayů a leseb. Opomenuti nejsou ani lidé, jejichž jména se vztahují k homosexualitě v Indii. Bakalářská práce se také snaží čtenářům přiblížit nejdůležitější organizace věnující se právům homosexuálů v Indii.
Selma Brandl: Die Moderne Reitschule, Der richtige Weg zur Harmonie im Sattel (kap. Dressur) - komentovaný překlad
Bártová, Hana ; Svoboda, Tomáš (vedoucí práce) ; Kloudová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komentovaným překladem textu s jezdeckou tematikou. Jejím cílem je vytvořit takový překlad, který by mohl být bez větších úprav publikován v časopise Jezdectví nebo na internetovém serveru Equichannel. Při překladu jsem se řídila překladatelským postupem tak, jak jej definoval Jiří Levý ve své knize Umění překladu. Výchozí text jsem nejprve analyzovala podle Christiane Nordové, poté jsem hledala místa, která by mohla být překladatelským oříškem. Obtížná místa jsem zkoumala v jejich širší souvislosti a hledala k nim vhodné české ekvivalenty. Při překladu terminologie jsem vycházela z pravidel České jezdecké federace a další odborné literatury. Jelikož existuje málo česky psané či do češtiny přeložené literatury o jezdectví (konkrétně o drezuře), chtěla bych tímto překladem rozšířit literární základnu tohoto sportu. Drezura a jezdecký sport všeobecně se u nás netěší takovému zájmu jako např. v Německu, a proto se snažím příjemce cílového textu silněji oslovit, aby si text získal jeho zájem. První část své práce věnuji samotnému překladu, neopomínám přitom překlady popisku k obrázkům, analýzou výchozího textu se zabývám v části druhé a v poslední části práce popisuji překladatelské problémy, se kterými jsem se setkala, a konfrontuji přitom text originálu s textem překladu.
NOVÉ PREVENTIVNÍ METODY V BOJI PROTI HIV
Buriánková, Lucie ; Španielová, Hana (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá novými preventivními metodami v boji proti HIV (Virus lidské imunodeficience). V první kapitole se zaměřuje na popis viru HIV. Další kapitoly se zabývají preventivními metodami, ať už se jedná o metody ABC (abstinence, být si věrný, kondom), které patří do staré preventivní strategie v boji proti HIV, nebo o inovativní metody jako jsou mužská obřízka, poševní pesar, mikrobicidy a HIV vakcíny. Poslední kapitola se věnuje situaci v České republice a různým způsobům osvěty v českých školách.
Život s HIV/AIDS: strategie zvládání rizik a narušené identity
Miott, Jana ; Morávek, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
HIV/AIDS je onemocnění, které je více než jakékoli jiné provázeno vysokou mírou stigmatizace a diskriminace. Lidé diagnostikovaní s tímto onemocněním se proto musejí vyrovnávat s novou nepříjemnou situací a stigmatizovanou identitou. Běžné sociální interakce a zdravotní komplikace se stávají potenciálním zdrojem konfrontace a mohou ohrozit sociální vztahy, nebo znehodnotit a narušit identitu osob žijících s HIV/AIDS. Tato práce spojuje koncept sociálních a zdravotních rizik, stigmatizace a identity a je zaměřena na: 1) proces vyrovnávání se s diagnózou a jejím dopadem na identitu a každodenní život osob s HIV/AIDS; 2) roli dostupných sociálních sítí v procesu vyrovnávání se s onemocněním a stigmatizací a 3) strategie zvládání zdravotních a sociálních rizik, která s tímto onemocněním souvisejí. V procesu vyrovnávání se s diagnózou a překonávání prvotního šoku hraje rozhodující roli informovanost. Díky podpoře sociálních sítí může diagnostikovaná osoba snáze a rychleji dospět k zaujmutí tzv. racionálního přístupu k onemocnění a následně k akceptaci HIV/AIDS jako součásti života. Osoby žijící s HIV/AIDS se potýkají také s celou řadou rizik. Oblast zdravotních rizik je rozdělena do dvou hlavních kategorií: ohrožení vlastního zdraví a ohrožení cizího zdraví. V rámci rizik týkajících se vlastního zdraví...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.