National Repository of Grey Literature 730 records found  beginprevious704 - 713nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Analýza postavení firmy TT Klávesnice, a.s. na trhu v ČR v letech 2006-2007
Přibylová, Zuzana ; Černá, Jitka (advisor) ; Zapletalová, Jitka (referee)
Práce hodnotí postavení firmy TT Klávesnice, a.s. na trhu foliových klávesnic v České republice pomocí metody SWOT. Identifikuje přednosti podniku i jeho slabé stránky, zároveň se zaměřuje na možné příležitosti a ohrožení plynoucí z vnějšího prostředí. Dále práce zkoumá schopnost firmy reagovat na změny probíhající na trhu, a také schopnost být včas připraven odrážet nepřiznivé vlivy interního i externího prostředí.
Strategická analýza České spořitelny, a.s.
Rytíř, Jan ; Krause, Josef (advisor) ; Šafář, Karel (referee)
Provedení strategické analýzy společnosti Česká spořitelna, a.s. Součástí analýzy je určení relevantních vlivů makrookolí a mikrookolí. Důraz je kladen na analýzu konkurence. Cílem je určit pozici společnosti na českém bankovním trhu, na základě matice SWOT definovat příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky České spořitelny a určit její specifické přednosti.
Adaptation of the Starbucks Coffee Company marketing strategy on the Czech market
Pekáriková, Katarína ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee)
Purpose of this diploma thesis is Starbucks marketing strategy analysis on the Czech market. Theoretical part focuses primarily on company characteristics with regard to its historical development, key values, brand identity and positioning. This also covers company's global strategy, ways of international expansion and requirements for perspective business partner. Practical part analyses Czech market, its macro-environment and competition in the field. In addition present thesis includes SWOT analysis, practical examples of marketing strategy adaptation as well as marketing mix.
Financial analysis of the firm Pražská energetika, a.s.
Chalupová, Lucie ; Boukal, Petr (advisor) ; Metzlová, Hana (referee)
V této bakalářské práci se zabývám finanční analýzou energetické distribuční společnosti Pražská energetika, a.s v letech 2002 - 2005. Kromě samotné analýzy finančního zdraví společnosti se zaměřuji na identifikaci silných a slabých stránek společnosti z hlediska financování, pomocí kterých může společnost správnými rozhodnutími upevnit svoji pozici na trhu a obstát tak v konkurenčním boji. Kromě standardních postupů jako jsou horizontální a vertikální analýza a analýza poměrových ukazatelů zde uvádím i speciální postupy, jako např. Altmanův index, index důvěryhodnosti, ukazatel ekonomicky přidané hodnoty či mezipodnikové srovnání.
The evaluation of RUDOLF JELÍNEK a.s.
Kotrbová, Dominika ; Scholleová, Hana (advisor) ; Smrčka, Luboš (referee)
The goal of the thesis was to evaluate the company RUDOLF JELÍNEK a.s.. This company is very successful now. It sticks at modernization of its factory and technologies but it put attention to expansion as well. It expands to the other countries of Europe but to America, too. Thesis was divided into two parts, theoretic and analytic. There were described the basic steps of the evaluation process and some methods in the theoretic part. Then all the process was applied in the analytic part of the thesis. The main result is the concrete value value of the company.
Marketing strategy of a selected international company
Minaříková, Markéta ; Postler, Milan (advisor) ; Novotná, Martina (referee)
Recently the role of marketing strategy for a company has significantly increased. Marketing strategy -- as a main plan which not only includes product, promotion, distribution, and pricing approach, but also determines the choice of market segment, positioning, and allocation of resources -- has become vital for a company. The main goal of the thesis will be to analyze and assess presently used marketing strategy of Philips Lighting in the Czech Republic in business to business market. Therefore, analyses that should be conducted before formulating a marketing strategy will be clarified. Since a wide variety of approaches to the categorization of marketing strategy exists, it will not be the goal of the author to deliver a complete enumeration of marketing strategies. With regards to the subject, classification reflecting company's position in the market, product life cycle period and market situation will be explained. Consequently, having acquired knowledge of marketing strategy categorization, and based mainly on the SWOT and Porter's industry analysis, recommendations and correcting measurements of Philips Lighting marketing strategy will be suggested.
SWOT analysis of DHL Express
Šajbidorová, Eva ; Pichanič, Mikuláš (advisor) ; Mikolandová, Petra (referee)
SWOT analýza společnosti DHL Express, vliv nadnárodních společností v ČR, silné a slabé stránky společnosti, příležitosti a ohrožení
Analysis of effectiveness of the products of the Building
Švejdová, Dita ; Vojík, Vladimír (advisor) ; Hynek, Martin (referee)
The aim of the thesis ''Analysis of effectiveness of the products of the Building Society 'Českomoravská stavební spořitelna' and proposal of improvements for its business model'' is the assessment of effectiveness of the operations of the Building Society by the means of financial and product analysis. By using the SWOT I want to find the opportunities and reserves in the operation of the above company. On the basis of these findings I'm suggesting the options for better business development of Building Society 'Českomoravská stavební spořitelna'.
Economics and management of non-profit organization
Šimková, Magdalena ; Boukal, Petr (advisor) ; Součková, Jaroslava (referee)
The thesis contains the definitions of basic terms from the field of non-profit sector. The importance of functional organizational structure choice is shown on a practical example. Additionally, the thesis is focused on practical connection of questions of financing non-profit organizations and the theory that was covered by available literature. After all, thesis covers the importance of strategic planning for solid and long-term operation of organization. This topic is described on the example of done SWOT analysis.
Tržní příležitosti firmy Hamé na trzích Bulharska a Rumunska
Šubrt, Vít ; Přikrylová, Jana (advisor)
Práce vychází z historie a vývoje firmy Hamé a hodnotí její úspěchy a potenciální možnosti na východoevropských trzích Rumunska a Bulharska. Oba trhy zkoumá pomocí PEST analýzy a na základě jejích výstupů je provedena SWOT analýza obou trhů, zhodnocení současné strategie a návrh možných kroků do budoucna.

National Repository of Grey Literature : 730 records found   beginprevious704 - 713nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.