Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu
Černochová, Dana ; Rymešová, Pavla (oponent)
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu Mgr. Dana Černochová Abstrakt Teoretická část práce se zabývá zrakovým vnímáním řidiče. Pozonost je věnována především vnímání vizuálních informací v rozsahu celého zorného pole. Z psychologického hlediska je důležitý pojem funkční zorné pole, tedy konstrukt, který zohledňuje nejen vnímání, ale také pozornost. Jeho velikost závisí na množství informací, které je nunto v daném okamžiku zpracovat. V zahraničí se užívá termín "Useful field of view" pod zkratkou UFOV, v německy psané literatuře se uvádí termín "nutzbares Sehfeld" pod zkratkou NSF. Experimentální část práce je zaměřena na posouzení změn vizuálního vnímání v rozsahu zorného pole ve vztahu k věku. K tomu byl použit základní soubor, který tvořilo 1361 osob ve věku od 18 do 90 let. V dalších dílčích kapitolách je práce věnována experimentu, ve kterém byla užita přidaná sekundární úloha jako nezávisle proměnná s cílem zjistit, zda má zvýšená kognitivní zátěž vliv na rozsah funkčního zorného pole. Pro tento experiment byl použit soubor 645 osob ve věku 18-90 let. Parametry zrakového vnímání v situaci se sekundární zátěží a v situaci bez sekundární zátěže byly sledovány také z hlediska vztahu k výsledkům některých osobnostních a výkonových metod. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny...
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Hejda, Petr ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Silniční doprava zasahuje do života snad každého z nás. Silniční dopravu využíváme k cestám do zaměstnání, nákupy, lékařskou péčí, ať už jako řidiči nebo spolujezdci nebo pasažéři prostředků hromadné dopravy osob. V současné době je již zcela běžné, že rodina vlastní dva automobily, někdy i více. S narůstajícím počtem vozidel v našich domácnostech a tím pádem i v provozu na pozemních komunikacích, roste počet konfliktních situací na silnicích, které často vyústí v dopravní nehody. Dopravní nehody jsou také nejčastějším případem přestupků nebo trestných činů v silniční dopravě. Byť většina nehod nemá katastrofální následky, denně jsme sdělovacími prostředky, zejména televizí a internetem, konfrontovány s tragickými následky vážných nehod, které se stávají ve všech krajích České republiky. Bohužel jako generální prevence tyto záběry a zprávy nefungují a tak se stále nedaří trend stoupajícího počtu dopravních nehod zastavit. Ve své práci nejprve vymezím pojem doprava a silniční doprava, pokusím se definovat pojem trestný čin v dopravě a popíši jednotlivé trestné činy, které přicházejí v úvahu jako trestné činy v dopravě. Nejrozsáhlejší část práce bude věnována trestům ukládaným za trestné činy v silniční dopravě, kdy nejprve provedu obecný výklad o trestech a účelu trestu a poté rozeberu jednotlivé tresty s...
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Klinovský, Karel ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé Moje diplomová práce se zabývá problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě. Jedná se o téma, které je v současnosti předmětem celospolečenského diskurzu, neboť relativně vysoký počet tragických dopravních nehod vyvolává potřebu nalézt možná řešení anomie na českých silnicích. Mezi taková možná řešení se řadí i proporcionální využití trestní represe. Cílem této práce je rozbor jednotlivých trestů, které připadají v úvahu u trestných činů v silniční dopravě, a jejich následné zhodnocení jak de lege lata, tak i de lege ferenda. V první části této práce nejprve obecně definuji jednotlivé druhy dopravy a jejich právní úpravu, neboť není možné zkoumat pouze část systému bez znalosti celku. Dále definuji trestný čin v silniční dopravě a řeším problém, které skutkové podstaty lze zařadit mezi trestné činy v silniční dopravě. Vycházím ze spíše restriktivního pojetí trestných činů v silniční dopravě, přičemž nad rámec restriktivního pojetí do mého výčtu přibyl trestný čin obecného ohrožení podle § 272 TZ a maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání podle § 337 TZ. Následně pak rozebírám jednotlivé skutkové podstaty trestných činů, dávám je do souvislosti s praxí a judikaturou. Ve druhé části se pak věnuji pachateli trestného činu v silniční dopravě. Specifikem této trestné činnosti je množství...
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu
Černochová, Dana ; Rymešová, Pavla (oponent)
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu Mgr. Dana Černochová Abstrakt Teoretická část práce se zabývá zrakovým vnímáním řidiče. Pozonost je věnována především vnímání vizuálních informací v rozsahu celého zorného pole. Z psychologického hlediska je důležitý pojem funkční zorné pole, tedy konstrukt, který zohledňuje nejen vnímání, ale také pozornost. Jeho velikost závisí na množství informací, které je nunto v daném okamžiku zpracovat. V zahraničí se užívá termín "Useful field of view" pod zkratkou UFOV, v německy psané literatuře se uvádí termín "nutzbares Sehfeld" pod zkratkou NSF. Experimentální část práce je zaměřena na posouzení změn vizuálního vnímání v rozsahu zorného pole ve vztahu k věku. K tomu byl použit základní soubor, který tvořilo 1361 osob ve věku od 18 do 90 let. V dalších dílčích kapitolách je práce věnována experimentu, ve kterém byla užita přidaná sekundární úloha jako nezávisle proměnná s cílem zjistit, zda má zvýšená kognitivní zátěž vliv na rozsah funkčního zorného pole. Pro tento experiment byl použit soubor 645 osob ve věku 18-90 let. Parametry zrakového vnímání v situaci se sekundární zátěží a v situaci bez sekundární zátěže byly sledovány také z hlediska vztahu k výsledkům některých osobnostních a výkonových metod. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny...
Trendy dopravní nehodovosti v České republice
Přibil, Martin ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Trendy dopravní nehodovosti v České republice ABSTRAKT Cílem práce je ukázat vývoj dopravní nehodovosti v České republice v silničním provozu u vybraných druhů nehod. Je sledován vývoj nehodovosti a nejzávažnější následky nehod v období 1990-2010 resp. 1997-2010 pro podrobnější analýzu u vybraných druhů nehod. Jednotlivé druhy nehod jsou popisovány absolutními počty událostí, ale i poměrnými, strukturními a intenzitními ukazateli. Klíčová slova: doprava, silniční doprava, dopravní nehoda, dopravní legislativa, následky nehod, druhy nehod
Přežiješ mládí? - Analýza televizního pořadu pro mládež
Voslář, Václav ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza televizního pořadu ‚Přežiješ mládí?'. V práci by mělo být dosaženo důkladné analýzy, jejímž nástrojem bude sémiotická analýza jako metoda vhodná pro rozbor významové složky jakéhokoliv audiovizuálního díla. Analyzovaný pořad má být pořadem vzdělávacím a je zaměřen především na mládež přibližně mezi sedmnácti a čtyřiadvaceti lety. Vedle sémiotické analýzy by měl text práce obsahovat také stručnou a věcnou sumarizaci nejrůznějších poznatků o vlivu médií na společnost, o vlivu médií na mládež s důrazem na televizi a o vzdělávacích možnostech médií, které se práce pokouší ukázat především ve vztahu k mladé generaci. Televizní pořad ‚Přežiješ mládí?' se týká dopravních nehod a častých chyb mladých v silničním provozu. Vedle analýzy pořadu se proto bude text práce částečně také zabývat vztahem mladých k bezpečnosti v silničním provozu a prostorem, který lze nacházet v rámci zlepšování přístupu cílové skupiny k dané problematice. Po teoretické pasáži bude následovat metodologická část, která vyloží specifika sémiotické analýzy a poukáže na teorii jednotlivých složek, které budou z významového hlediska analyzovány. Třetí část práce bude analytická. Vedle aplikace sémiotické analýzy bude prozkoumán žánr a vyprávěcí struktura seriálu. Titulní seriál bude také zasazen do kontextu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.