Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Podvozek třístopého elektromobilu
Švec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout koncepci třístopého elektromobilu. První kapitola porovnává městská vozidla a jejich parametry. Druhá kapitola je zaměřena na koncepci vozidla a ve třetí kapitole jsou popsány konstrukční skupiny vozidla. Dále je zde řešena stabilita vozidla a přední zavěšení
Způsoby uvedení nového produktu na trh
Mlejnek, Jiří ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavní cílem diplomové práce Způsob uvedení nového produktu na trh je doporučit manažerům společnosti Schrack Technik spol. s r.o. příhodnou marketingovou strategii pro možné zavedení nového produktu na český trh. Tímto produktem jsou různé typy nabíjecích stanic pro elektromobily. Kvůli komplexnosti hlavního cíle jsou stanoveny dva dílčí cíle, které na sebe navazují a přispívají k vypracování hlavního cíle. Prvním dílčím cílem je definovat situaci firmy na českém trhu pomocí různých typů analýz (Finanční, PESTE, SWOT a Porterova analýza 5 sil), najít silné a slabé stránky a zhodnotit potenciální hrozby a příležitosti, které by z uvedení nabíjecích stanic plynuly. Druhý dílčí cíl je zhodnotit zdali je elektromobilový průmysl atraktivní pro firmu anebo ne.
Bezobslužná nabíjecí stanice pro elektromobily
Kubizňák, Jan ; Fojtík, Pavel (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh a realizace softwarového vybavení pro bezobslužnou nabíjecí stanici společnosti ELNICO s.r.o. Práce obsahuje přehledovou část, kde je uvedena charakteristika nabíjecích systémů a některé výrobky dostupné na trhu. Dále jsou popsány komponenty systému, pro který je SW vyvíjen. Podrobněji jsou rozebrány zejména možnosti řídicího počítače, realizovaného vývojovým kitem DK-LM3S9B96, a operačního systému reálného času FreeRTOS. Tvorbou softwaru pro tento počítač se zabývá druhá - praktická část práce. Popsána je zde struktura programu a podrobně pak jednotlivé moduly, pomocí nichž jsou ovládány komponenty nabíjecí stanice. Funkčnost je demonstrována fotografiemi aplikace za běhu.
Hybridní pohon automobilů
Tvrdý, Josef ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je přehled možných hybridních pohonů automobilů a jejich praktické využití. Je zaměřena na hlavní výhody a nevýhody hybridního pohonu a zabývá se dopadem takto vybavených automobilů na životní prostředí, především na produkci skleníkových plynů. Také uvádí pohled na hybridy z finančního hlediska.
Skutečná energetická náročnost plug-in hybridů a elektromobilů v závislosti na místě provozu vozidla
Bochníček, Ondřej ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je posouzení energetické náročnosti elektromobilů a plug-in hybridů v závislosti na místě provozu a porovnání jednotlivých vybraných modelů s vozy s klasickým spalovacím motorem. Dalším kriteriem hodnocení jsou rovněž emise oxidu uhličitého, které vozidlo vyprodukuje při ujetí jednoho kilometru. Pro energetickou náročnost elektromobilů a plug-in hybridů je zásadní způsob výroby elektrické energie v dané zemi. Na základě informací o energetických mixech jednotlivých zemí, charakteristikách daných způsobů výroby elektřiny a spotřeb vybraných vozidel byla určena energetická náročnost vybraných vozidel a emise oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr vozidla. Z vypočtených dat vyplývá, že nejnižší energetické nároky mají elektromobily provozované v zemích s velkým zastoupením obnovitelných zdrojů energie nebo jaderných elektráren. Naopak nejhorší podmínky jsou v zemích s výrazným podílem fosilních paliv na výrobě elektrické energie. Z porovnání jednotlivých elektromobilů a plug-in hybridů s klasickými automobily vyplývá, že elektromobily či plug-in hybridy jsou v době psaní této práce prakticky ve všech posuzovaných regionech energeticky úspornější a produkují rovněž méně emisí oxidu uhličitého.
Design dobíjecí stanice elektromobilu
Sovják, Richard ; Řezníček, Svatopluk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je inovativní přístup s technickými, estetickými, ergonomickými a ekologickými požadavky. Výsledný návrh by měl svým moderním a funkčním vzhledem být poutavým prvkem umístěným v provozním prostředí. Cílem je také splnění společenských a psychologických funkcí a oslovení co nejširší veřejnosti k zamyšlení nejenom nad alternativní energií v dopravě.
VESTAVBA REKUPERAČNÍHO ZAŘÍZENÍ DO VOZIDLA
Svršek, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat přehled současného poznání a trendů v oblasti rekuperace energie motorových vozidel. Náplní je v první řadě základní funkce a komponenty systému rekuperace kinetické a tepelné energie. V další části se zabývá vestavbou konkrétního zařízení do vozidla se zhodnocením v podobě ekonomické a ekologické návratnosti.
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Lithium jako strategická surovina budoucnosti
Mothejzíková, Klára ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Cílem této práce je, pokud možno, stručně shrnout tématiku lithia a zahrnout tak co nejvíce informací k zasvěcení laika do tohoto oboru. Tato práce poskytuje základní informace o lithiu jakožto prvku a kovu. Následuje výčet možností užití lithia s důrazem na význam bateriového průmyslu. Značná část je pak věnována výběru několika zemí s nalezišti této suroviny. Nakonec jsou zmíněna možná rizika průmyslu těžby a zpracování lithia a závěrem práce shrnutí zdali by investice do lithia mohla být výnosná.
Analýza trhu osobních automobilů s alternativními pohony
Čermáková, Renáta ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Téma alternativních pohonů je v této době velmi aktuální. Cílem této práce je odhalit finanční výhodnost automobilů s alternativními pohony pro různé druhy spotřebitelů. Ti jsou zde rozděleni do tří skupin s 15 000, 25 000 a 50 000 km ujetými za rok. Pro výpočty je použita metoda čisté současné hodnoty s použitím dvou odhadů cen energií do roku 2020. Pro srovnání jsou vybrány tři automobily s jiným typem alternativního pohonu, jde o automobil hybridní, automobil s pohonem LPG a elektromobil. Z výsledků plyne, že hybridní automobily jsou výhodné pro spotřebitele, kteří ujedou ročně více než 15 000 km. Spotřebitelům, kteří ujedou ročně 15 000 km, se automobil s hybridním pohonem nevyplatí. Automobil s LPG pohonem se vyplatí všem skupinám spotřebitelů. Oproti tomu elektromobil se nevyplatí žádné skupině spotřebitelů, a to především z důvodu vysoké ceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.