Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ v Pardubickém kraji
Endyšová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem, které faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů škol. Jejím cílem je zjistit na základě kvantitativního i kvalitativního výzkumu, které faktory a do jaké míry profesní rozvoj ředitelů domu dětí a mládeže a středisek volného času (dále jen DDM a SVČ) v Pardubickém kraji ovlivňují. Stěžejní otázkou je další vzdělávání ředitelů DDM A SVČ, zda se v rámci svého profesního rozvoje dále vzdělávají. Práce se zabývá i šestiletým funkčním obdobím, které může mít značný vliv na profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ. Z výzkumu vyplývá, že je pro ředitele SVČ a DDM nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje jejich profesní rozvoj, další vzdělávání. Výsledky výzkumu mají sloužit pro obor školský management i management vzdělávání jako rozšíření poznatků o práci ředitelů DDM a SVČ a jejich profesním rozvoji, který je negativně i pozitivně ovlivňován různými faktory. Klíčová slova Další vzdělávání, ředitel, management, školy, dům dětí a mládeže, středisko volného času, profesní rozvoj
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je zjistit, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucí činnost středisek volného času. Dalším cílem je popis a analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů o volném čase a střediscích volného času v jiných státech. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání podmínek, které ovlivňují výběr volnočasových aktivit, z pohledu dětí a rodičů a důležitost aktivit pro děti ve volném čase.
Slang žáků ZŠ a SŠ - vznik, vývoj, porovnání
Pajpachová, Veronika ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce prvotně popisuje vznik a vývoj slangu, dále se zabývá problematikou sociolingvistiky, v užším slova smyslu se zajímá o oblast sociálního zázemí žáků základních a středních škol ve vztahu k jejich slangové terminologii a tento vztah následně vyhodnocuje. Nejprve stručně seznamuje s vývojem jazyka jako takovým, následně pojednává o spisovných a nespisovných útvarech a poloútvarech, mezi které patří mimo argotu a profesní mluvy i výše zmiňovaná mluva slangová. Z tohoto hlediska blíže pojednává o pojetí slangu v domácí i zahraniční literatuře, o charakteristických rysech slangu, o nejtradičnějších způsobech tvoření slangových výrazů a zmiňuje i problematiku sociální dialektologie. Vedle toho je práce zaměřená na odvětví sociolingvistiky, konkrétně o ní pojednává jako o vědě ne zcela jednotně definované. Nabízí několik pohledů na problematiku sociolingvistiky, vymezuje vztah sociolingvistiky a jazyka i z hlediska variační sociolingvistiky, seznamuje s nejčastějšími sociolingvistickými metodami a podrobně se věnuje teoriím Basila Bernsteina, kterým se nechala též velmi inspirovat. Z těchto pohledů následně utváří ustálený obraz, podle kterého dále pracuje v části praktické. Na základě těchto dvou oblastí vznikl dotazník, po sesbírání dat i samotný výzkum zabývající se komparací...
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je zjistit, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Dalším cílem je popis a analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání podmínek, které ovlivňují výběr volnočasových aktivit, z pohledu dětí a rodičů. Důležitost využívání manažerských znalostí a dovedností pro řízení středisek volného času a připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit střediska volného času k získávání klientů pro svou činnost. Klíčová slova: Středisko volného času - DDM - dům dětí a mládeže, zájmové vzdělávání, zájmové útvary, klienti, školní kluby, školní družiny, školy, SWOT, strategické plánování, řízení, marketing
Kvalita ovzduší ve školách
Hromádka, Jiří ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hovorka, Jan (oponent)
(CZE) Diplomová práce popisuje kvalitu ovzduší ve školách, hlavní faktory, které ji ovlivňují, a na základě provedené longitudinální studie navrhuje možná řešení vedoucí ke zlepšení situace. Opírá se o literární rešerši odborné literatury, na jejímž základě pak byla provedena longitudinální studie v ZŠ Kladská, Praha, Česká Republika. Ačkoliv je kvalitě vnitřního prostředí věnována stále větší pozornost v odborné literatuře, jedná se v drtivé většině o krátkodobé studie, kde chybí komplexní pohled na danou problematiku. Školní budova byla vybrána, protože děti patří mezi jednu z rizikových skupin z hlediska zdravotních dopadů způsobených špatnou kvalitou prostředí a zároveň tráví ve škole podstatnou část dne. Důležitými faktory ovlivňujícími zdraví a komfort obyvatel všech vnitřních prostor jsou teplota, relativní vlhkost, koncentrace aerosolových částic a oxidu uhličitého, které byly měřeny v rámci provedené studie. V průběhu celého školního roku bylo provedeno 8 týdenních měřících kampaní s cílem maximálně postihnout variabilitu sledovaných faktorů v rámci vyučovacího dne, roční doby, venkovní situace či v rámci různých učeben ve školní budově. Koncentrace aerosolových částic (PM10) nepřekročila limit daný vyhláškou, přičemž průměrné hodnoty byly ve většině kampaní nižší než 70µg.m-3 , přičemž...
Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni
Michek, Stanislav ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Pol, Milan (oponent)
NÁZEV: Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni AUTOR: Stanislav Michek KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. ABSTRAKT: Předmětem zkoumání disertační práce je problematika externí evaluace zejména odborných škol realizované partnery na stejné úrovni (peer review). V teoretické části je věnována pozornost konceptům souvisejícím s rozvojem školy, peer review je zasazeno do kontextu ostatních forem externí evaluace ve vzdělávání v obecné rovině a pak je popsán současný stav externí evaluace škol v ČR. Pro empirické šetření byl navržen smíšený výzkumný plán. Při výzkumu byla společně s dalšími výzkumnými metodami uskutečněna vícečetná případová studie sycená 4 konkrétními příběhy peer review v ČR. Ze zjištění byly identifikovány následující podpůrné faktory peer review: postoje k evaluaci, podmínky, zkušenosti s evaluací, kompetence účastníků, interakce hodnocené školy a týmu hodnotitelů a podpora peer review. Na závěr jsou navrhovány další možné směry výzkumu a doporučení pro vzdělávací politiku. KLÍČOVÁ SLOVA: peer review, externí evaluace, smíšený výzkum, škola, učitelé
Financování vysokého školství
Grechová, Veronika ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na rozbor a zhodnocení terciárního vzdělávání v České republice. Nejprve je v ní charakterizováno terciární vzdělávání, jeho systém, klasifikace a role ve vzdělávání. Dále je pozornost věnována financování terciárního vzdělávání, jeho organizaci, a to jak na veřejných, tak na soukromých vysokých školách. Následně je představena reforma terciárního vzdělávání. Konkrétní kvantitativní data jsou pak rozebrána v období let 2007 až 2011, kdy je hodnocen vývoj počtu studentů na vysokých školách, vývoj počtu vysokých škol a vývoj financování vysokoškolského vzdělávání ze státního a územního rozpočtu.
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Dílčím cílem práce je zjištění, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání toho, co ovlivňuje výběr volnočasových aktivit. Jak je důležité strategické plánování a využití SWOT analýzy při jeho tvorbě. Připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit středisek volného času.
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Skřivan, Aleš (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.