Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komentovaný překlad: L'enfant qui n'entend pas (Dominique Seban-Lefebvre, Christine Toffin, Belin, Paris 2008, str. 103-127)
Zachová, Zuzana ; Belisová, Šárka (vedoucí práce) ; Duběda, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce je komentovaným překladem části francouzské populárně-naučné publikace L'enfant qui n'entend pas autorek Dominique Seban-Lefebvre a Christine Toffin, obou působících v době vzniku publikace na pařížské nemocnici Necker. Překladová část je věnována možnosti zjistit příčinu sluchové vady pomocí genetického vyšetření a dále kochleárnímu implantátu, jakožto invazivní kompenzační pomůcce schopné nahradit sluch i dětem s velmi těžkým postižením sluchu. Druhá část práce je zaměřena teoreticky na proces překládání zmíněného textu, kdy je nejprve analyzován originální text, poté jsou určeny základní překladatelské problémy, následně jsou popsány užité překladatelské postupy a způsobené posuny.
Individuální logopedická péče ve školách pro sluchově postižené
Livečková, Miluše ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předmětem zájmu práce bylo sledování a porovnávání komunikačních kompetencí žáků první třídy s různým typem, stupněm sluchové vady a také s jinými životními podmínkami. Metodika práce vychází z principů kvalitativního výzkumu; jedná se o případové studie tří žáků z prvního ročníku třídy pro děti se sluchovým postižením a porovnávání logopedické péče těchto tří žáků, kteří mají různou sluchovou vadu a různou kompenzaci sluchové vady. Byly studovány nejprve dostupné materiály sledovaných žáků, v druhé fázi byla pro tuto práci ke sběru dat použita technika zúčastněné pozorování - úplný pozorovatel. Zjišťování porozumění a slovní zásoby proběhlo pomocí sady vybraných tématicky zaměřených piktogramů. Během šetření byly zjištěny výrazné rozdíly mezi pozorovanými žáky. Nedoslýchavý chlapec se sluchadly komunikoval srovnatelně se svými vrstevníky bez sluchového postižení a měl velmi dobrou slovní zásobu, což je pravděpodobně dáno pravidelným nošením sluchadel od raného dětství, včasnou sluchovou i řečovou výchovou a výbornou spoluprací a podporou rodiny. Další dva žáci - dívka (zbytky sluchu, sluchadla) a chlapec (kochleární implantát) - mají srovnatelně malou slovní zásobu v mluvené řeči a komunikují převážně znakovým jazykem. Nízká úroveň mluvené řeči u chlapce s kochleárním implantátem je pravděpodobně...
Komunikační kompetence u dětí s kochleárním implantátem
Humlová, Dominika ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Náplní této diplomové práce je teoretické uvedení do problematiky sluchového postižení, jeho klasifikace, možností diagnostiky a kompenzace. Blíže se práce zabývá kochleárním implantátem jakožto kompenzační pomůckou. Popisuje celý proces kochleární implantace od výběru kandidátů, přes operaci, nastavování řečového procesoru až po následnou rehabilitaci. Práce přibližuje také komunikační kompetenci a vývoj řeči u dětí intaktních i sluchově postižených. Po představení dostupných diagnostických nástrojů určených pro testování slovní zásoby, popisuje práce výzkumné šetření zjišťující úroveň slovníku u dětí s kochleárním implantátem, za použití konkrétního Testu pasivní a aktivní slovní zásoby a interpretuje získané výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA: kochleární implantát, komunikační kompetence, pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, dítě s kochleárním implantátem, Test pasivní a aktivní slovní zásoby
Logopedická intervence u dětí v mladším školnílm věku s kochleárním implantátem
Lomberská, Ivana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o sluchovém postižení a možnostech jeho kompenzace, jednotlivých typech kochleárních implantátů a zvláště pak o specifikách a metodice následné logopedické intervence. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím dotazníků, které se zabývá současnou situací logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem, se zvláštním zaměřením na poimplantační rehabilitaci a její komplexnost. Výstupy výzkumného šetření prokázaly komplexnost logopedické intervence pouze v rámci některých pracovišť a také poukázaly na to, že realizace logopedické intervence je velmi individuální a závislá na konkrétní situaci a komunikačních a osobnostních vlastnostech jednotlivých implantovaných dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Sluchové postižení, kochleární implantát, kochleární implantace, dítě s kochleárním implantátem, mladší školní věk, rehabilitace, sluchový a řečový rozvoj, logopedická intervence.
Logopedická intervence u dětí po kochleární implantaci v předškolním věku. Hodnocení pasivní slovní zásoby a porozumění řeči u dětí s kochleárním implantátem před zahájením školní docházky
Salačová, Martina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kochleárních implantací. Práce je zaměřena na děti v předškolním věku, v posledním roce před vstupem do základní školy. Práce nás seznamuje se všemi náležitostmi, které kochleární implantaci předcházejí, doprovázejí a následují. V práci jsme především zjišťovali možnosti dětí s kochleárním implantátem, zda v komunikačních kompetencích dosáhnou přibližně stejné úrovně jako děti intaktní stejného věku, a to konkrétně v rozvoji pasivní slovní zásoby a ve schopnosti porozumění řeči. Zvolili jsme test Diagnostika jazykového vývoje autorů Gabriela Seidlová Málková a Filip Smolík. Výsledky testů dětí s kochleárním implantátem jsme porovnávali s výsledky testů intaktních dětí stejného věku. Dále jsme z analýzy odborné literatury a rozhovorů s učiteli zjišťovali, které konkrétní faktory mají zásadní vliv na průběh terapie dětí po kochleární implantaci a ovlivňují ji natolik, aby se děti s kochleárním implantátem v komunikačních kompetencích přiblížily úrovni intaktních dětí. Tyto faktory byly sledovány v případových studiích dvou dívek s kochleárním implantátem. KLÍČOVÁ SLOVA: kochleární implantát, pasivní slovní zásoba, porozumění řeči, předškolní věk, logopedická intervence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.