Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
3D vizualizace rekonstruovaných sídel ve webovém prostředí
Kryshenyk, Pavlo ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
3D vizualizace rekonstruovaných sídel ve webovém prostředí Abstrakt Hlavním účelem této práce je 3D rekonstrukce a následná vizualizace historického urbanistického objektu ve webovém prostředí. Práce se také zabývá problematikou daného tématu a tvorbou webového portálu pro zveřejňování 3D rekonstrukcí různých autorů. Byla provedena 3D rekonstrukce historické podoby Divadelního náměstí a části ulice Korso v Užhorodě. Modelování probíhalo v programu Trimble SketchUp s využitím historických fotografií pro fototextury budov. Webová aplikace byla vytvořena s využitím nástrojů Google Earth API. Výsledkem je aplikace zahrnující vizualizaci 3D modelu budov v prostředí Google Earth, virtuální prohlídku, nástroje pro regulování osvětlení sluncem, značky s vyskakovacími bublinami, nesoucími multimediální a textové informace o objektech, a další vizualizační nástroje. Klíčová slova: 3D rekonstrukce, Google Earth API, SketchUp, webová aplikace, Užhorod
3D model
Sládeček, Martin ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rekonstrukce trojrozměrné scény ze sekvence sníkmů záznamu z obyčejné kamery. První část práce popisuje principy vyžívané při řešení úlohy, druhá část popisuje algoritmus rekonstrukce a jeho implementaci v jazyce Python. Tento program je dále demonstrován na několika vybraných scénách. Závěr diskutuje o kvalitě vytvořených modelů, nedostatcích programu a možných vylepšeních.
Vznik lidských zubních anomálií na modelu odontogeneze u myší s poruchami genů.
Lochovská, Kateřina ; Hovořáková, Mária (vedoucí práce) ; Peterka, Miroslav (oponent)
Laboratorní myš představuje vhodný experimentální model pro studium mechanizmů normálního vývoje zubů a pro porozumění etiopatogenesi vzniku zubních anomálií u člověka. Myší dentice je v každém čelistním kvadrantu tvořena jedním řezákem, který je oddělen od tří molárů bezzubou diastemou. Přestože u dospělých myší neobsahuje diastema zuby, během embryonálního vývoje se zde objevují rudimentární pupeny zubních základů (MS, R2). Jejich vývoj se ale zastavuje a tím pádem zde funkční zub nevzniká. Je známo, že u myší, nesoucích mutace Spry2 a Spry4 genů, vznikají nadpočetné zuby v antemolárním prostoru. Pochopení časoprostorové dynamiky Shh exprese u Spry2/Spry4 dvojitých transgenních myší může pomoci objasnit roli těchto embryonálních diastemových pupenů při tvorbě nadpočetného zubu. Výzkum možné regenerace dentálních anomálií u potomků mezi-kmenového křížení Spry4 deficientních myší, u kterých se vyskytuje nadpočetný zub, s Eda deficientními myšmi, které mají sklon k redukované dentici, by mohl představovat cestu k objasnění mechanizmu vzniku patologií v dentici obecně. Naším cílem bylo popsat časovou a prostorovou dynamiku Shh signálních domén u Spry2/Spry4 transgenních embryí, jelikož Shh exprese je jedním z markerů časné odontogeneze a odhalení abnormalit v časné odontogenezi může vysvětlit vznik...
3D rekonstrukce zaniklých sídel ve středním Povltaví
Andrštová, Martina ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Jaroš, Jakub (oponent)
3D rekonstrukce zaniklých sídel ve středním Povltaví ABSTRAKT Tato práce se zabývá využitím geoinformačních systémů k vytvoření trojrozměrného modelu krajiny. Hlavním tématem bakalářské práce je 3D rekonstrukce zaniklých sídel ve středním Povltaví na území zatopeném Slapskou přehradou. Hlavním úkolem bylo především vytvořit digitální model terénu původního údolí Vltavy. Jako modelové území byl vybrán úsek od Zvírotic ke Svatojánským proudům. Zde byly důkladněji zpracovány dvě vybrané obce, a to Zvírotice a Živohošť. V práci bylo použito mnoho datových zdrojů jako jsou dobové fotografie, archivní letecké snímky či současná ortofota. Pomocí těchto dat a softwaru byly vytvořeny digitální modely území, které byly následně překryty ortofotem. Do modelů byly dále zasazeny 3D modely budov a vegetace. Byla srovnána dvě období, a to 50. léta 20. století a současnost. Výsledkem práce jsou průletové animace řešeným územím a obrázkové náhledy. Výstupy práce budou využity v nově budovaném muzeu zaniklého Povltaví v obci Chotilsko. Klíčová slova: 3D rekonstrukce, DTM, změny krajiny, ortofoto
3D rekonstrukce krajiny na příkladu zaniklých obcí v českém pohraničí a vojenských újezdech
Jelének, Jan ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Oršulák, Tomáš (oponent)
3D rekonstrukce krajiny na příkladu zaniklých obcí v českém pohraničí a vojenských újezdech Abstrakt Tato práce se zabývá teoretickými i praktickými možnostmi využití geoinformačních systémů k vytvoření trojrozměrného modelu změn v krajině. Hlavní náplní práce byla tvorba a vizualizace trojrozměrného modelu zaniklé obce Padrť v oblasti vojenského újezdu Brdy a Košťálkov v pohraničí. K práci bylo využito mnoha dostupných datových zdrojů, jako např. historické letecké snímky, dobové fotografie, současná ortofota či historické mapy. Za pomoci těchto dat a specializovaného software byly vytvořeny digitální modely zvolených území včetně trojrozměrných modelů budov a vegetace, s důrazem na historickou věrnost. Takto bylo postupováno pro dvě historická období: 40. léta 18. stol. a 30. až 50. léta 20. stol a pro současnost. Výsledkem práce jsou průletové animace a pohledové scény, které jsou srovnány s dobovými fotografiemi. Jednotlivé historické modely jsou zároveň navzájem konfrontovány v dynamicky se prolínajících průletových animacích.
3D rekonstrukce zaniklých částí města Dobříš
Koucká, Lucie ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Oršulák, Tomáš (oponent)
Hlavním předmětem této práce je rekonstrukce a následná vizualizace vícerozměrného modelu pomocí geoinformačních systémů. Práce se zabývá také problematikou související s tématem. 3D rekonstrukce se týká oblasti Mírového náměstí v Dobříši, které bylo v 2. polovině 20. století postiženo tzv. asanací. Při tvorbě 3D modelu byla snaha co nejlépe vystihnout podobu území před touto změnou. Rekonstrukce, která je tvořena zejména v ArcScene, byla provedena s využitím historických fotografií, leteckým snímků a dalších datových podkladů. V rámci modelace 3D budov jsou testovány a následně srovnávány dva softwary - Bentley MicroStation a Google SketchUp. Výsledkem jsou průletové animace a obrazové výstupy, které jsou porovnávány s historickými fotografiemi.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální a esenciální matice, projekční matice, proces stereo rektifikace a hledání stereo korespondencí. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Hasmanda, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální matice, stereo rektifikace a stereo korespondence pomocí metody block-matching. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků více kamer
Zemčík, Tomáš ; Klečka, Jan (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků několika kamer umožňuje bezkontaktní měření reálných objektů. Tato práce popisuje nutné teoretické a matematické zázemí pro pochopení problematiky a navrhuje možné hardwarové a softwarové řešení problému 3D rekonstrukce kukly se senzory EEG přímo na hlavě pacienta.
3D rekonstrukce pohybu lidského těla (MOCAP)
Černák, František ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší rozpoznávaní značek v obrazu, zachytávání pohybu a jeho následné převedení do 3D souřadnic a 3D rekonstrukci. Zvolený problém byl vyřešen sestavením stereo kamerového systému, detekci značek na pohybujícím se objektu a získáním polohy objektu v prostoru pomocí triangulace. V práci se podařilo dosáhnout úspěšnosti detekce značek na objektu  95% na blízkou vzdálenost a rekonstrukce pohybu do určité míry odpovídá skutečnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že pomocí dvou obyčejných webových kamer je možné zrekonstruovat pohyby těla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.