| |
|
Péče o zaměstnance v Lázních Poděbrady, a. s.
Vidmanová, Šárka ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá péčí o zaměstnance. První část je zaměřena na teoretický popis činností spadajících do této oblasti a na některé právní předpisy, které s nimi souvisí. Druhá, praktická, část popisuje a hodnotí provádění těchto činností v podniku Lázně Poděbrady a obsahuje návrhy ke zlepšení. V závěru jsou uvedeny výsledky šetření spokojenosti zaměstnanců s pracovním prostředím.
|
|
Odměňování a poskytování benefitů v Danone, a.s.
Tezner, Karel ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o odměňování zaměstnanců. Tématicky je více laděná do oblasti zaměstnaneckých výhod, kdy praktická část se zabývá zavedením nového systému zaměstnaneckých výhod v konkrétní organizaci. V návaznosti na její cíl bakalářská práce poskytuje obraz o značné provázanosti mezi vývojem na trhu práce a odměňováním zaměstnanců a mezi kulturou konkrétní organizace a odměňováním, také vymezuje význam samotných zaměstnanců v této oblasti. V práci jsou použita skutečná data reflektující vnitřní prostředí a vnější okolí dané organizace v daný časový okamžik a uvedeny nástroje pouţívané v podnikové praxi.
|
|
Přehled vybraných aspektů péče o zaměstnance v mezinárodním prostředí
Mintuchová, Aneta ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Hýl, Marek (oponent)
V bakalářské práci je poskytnut přehled vybraných aspektů péče o zaměstnance v závislosti na jejich aplikaci dvěma analyzovanými americkými firmami, kterými jsou Google a Southwestern Company. Zjištěná situace je porovnána s praktikami z dané oblasti v České Republice. Hlavní pozornost je věnována rozvoji, vzdělávání pracovníků a zaměstnaneckým benefitům. Práce potvrzuje, že ve zkoumaných společnostech jsou benefity poskytovány ve větší míře, než je tomu zvykem v České Republice. Vzdělávání je intenzivnější a individualizovanější. Obě společnosti si zakládají na oceňování svých pracovníků a dobrém sociálním prostředí, Southwestern ale zároveň podporuje soupeření k dosažení co nejvyššího výkonu. Průzkum dané oblasti nachází i negativa situace v USA a poskytuje doporučení oběma srovnávaným zemím.
|
|
Analýza pracovní doby v marketingové společnosti
Daňková, Silvie ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pracovní doby, coby jednoho z hlavních aspektů práce a pracovní činnosti člověka. Cílem práce je analyzovat pracovní dobu a její využívání v konkrétní, marketingové, společnosti. Teoretická část práce uvádí do problematiky, shrnuje základní poznatky z literatury a poskytuje teoretická východiska pro praktickou část práce. V praktické části práce je podrobně analyzován systém pružné pracovní doby, který je ve společnosti využíván. Cílem je analyzovat chování zaměstnanců ve vztahu k pracovní době v dlouhodobějším měřítku a vyvodit z tohoto pro společnost patřičná doporučení. Tato analýza by měla být podkladem zejména pro manažery oddělení a pro personální oddělení.
|
|
Quality of working life in the Czech Republic
Kvasničková, Katarína ; Kuřetová, Jana (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Práce je jednou ze základních lidských činností, která je nevyhnutelnou součástí každého jednotlivce. Svět práce se neustále mění a vyvíjí a kvalita pracovního života se stává čím dál více diskutovanějším tématem. Hlavním cílem práce je zhodnotit současný stav kvality osobního a pracovního života v České republice a možnosti zaměstnance najít optimální kombinaci mezi prací a ostatními životními aktivitami. V první části přibližuji teoretická východiska kvality pracovního života, požadavky nové generace nastupující na trh práce a modely, dle kterých se tato subjektivní otázka měří. Cílem praktické části je zjistit možnosti uplatnění work-life balance praktik na českém trhu a posoudit, zda existuje ochota se těmito programy zabývat. Po přiblížení významu work-life balance představuji jednotlivé pilíře, na kterých je možné kvalitu pracovního a osobního života budovat. Následně porovnávám praktické využití WLB programů českými společnostmi s jejich personálním marketingem.
|
|
Zdanění zaměstnaneckých benefitů
Kratochvílová, Soňa ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Vančurová, Alena (oponent)
Diplomová práce analyzuje, jaký dopad přinesly legislativní změny v oblasti zaměstnaneckých benefitů, obsažené v novele zákoníku práce a zákona o daních z příjmů, na mzdu zaměstnance a na daňově uznatelné náklady zaměstnavatele v roce 2008 oproti roku 2007. Práce se dělí na tři části. První kapitola se zabývá objasněním pojmu zaměstnanecké benefity, podává přehled zaměstnaneckých benefitů a dále ukazuje daňové řešení benefitů na straně zaměstnance i zaměstnavatele. V druhé kapitole jsou detailně charakterizovány vybrané zaměstnanecké benefity. Třetí kapitola je analytická, kde je na modelovém příkladě ukázán dopad legislativních změn vybraných benefitů. K identifikaci a kvantifikaci reformních dopadů jsou použity obecně vědní metody, konkrétně komparační analýza a syntéza.
|
|
Analýza systému zaměstnaneckých výhod ve VFN
Hofmannová, Zuzana ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je věnována analýze systému zaměstnaneckých výhod. Teoretická část práce vymezuje samotný pojem zaměstnanecké výhody, popisuje nejznámnější zaměstnanecké výhody a současné trendy v této oblasti. Cílem navazující praktické části je analyzovat systém zaměstnaneckých výhod v konkrétním zdravotnickém zařízení na základě provedeného dotazníkového šetření a srovnání s konkurencí.
|
|
Analýza péče o zaměstnace
Larkina, Svetlana ; Kuřetová, Jana (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala problematikou péče o zaměstnance. První část představuje teoretické znalosti o péči, v praktické části jsem se tyto znalosti snažila aplikovat na konkrétní podnik -- OVB Allfinanz, a.s., kde jsem prozkoumala situaci ohledně péče o zaměstnance. Na základě těchto poznatků jsem uvedla slabé stránky zaměstnanecké politiky a navrhla své vlastní řešení.
|
|
Jak získat a udržet si kvalitní pracovníky v ICT firmě
Čermák, Tomáš ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Tématem práce jsou postupy, prostřednictvím kterých je možné získat a dlouhodobě si udržet kvalitní pracovníky v odvětví ICT. Většina popisovaných postupů je bez větších problémů přenositelná do mnoha dalších odvětví. V práci jsou rovněž zmíněny zcela nové přístupy, které lze uplatňovat v rámci procesu získávání pracovníků. Konkrétně se jedná o možnosti využití internetových sociálních sítí, jako jsou Facebook, LinkedIn nebo Twitter. Další nové možnosti pro získávání a zaměstnávání pracovníků, které jsou v práci popsány, přinášejí internetové služby zaměřené na oblast outsourcingu. Příkladem takové služby je oDesk. Předmětem další části práce je popis procesů, které jsou uplatňovány v rámci získávání a udržování si kvalitních pracovníků ve společnosti Unicorn, která je největším českým výrobcem softwaru. I přes dlouhodobé úspěchy a bohaté zkušenosti při realizování jednotlivých personálních a dalších souvisejících činností s cílem získávat a udržovat si kvalitní pracovníky bylo možné zformulovat určité návrhy a doporučení, které mohou přispět k jejich dalšímu zkvalitnění a zefektivnění. Tato doporučení jsou předmětem závěrečné části práce.
|