Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výužití interaktivní tabule při osvojování sloves ve výuce německého jazyka
Loudová, Veronika ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce "Využití interaktivní tabule při osvojování sloves ve výuce německého jazyka" se v teoretické části věnuje aspektům, které ovlivňují výuku a tedy i přípravu interaktivních materiálů. Praktická část je již zaměřena na samotné návrhy aktivit. Teoretická část je rozdělena na tři klíčové kapitoly. První kapitola umožňuje vhled do edukačního procesu z hlediska psychologie, a snaží se tak čtenáři objasnit, jak jsou při výuce cizích jazyků důležité učební styly a strategie, které umožňují jejich efektivnější osvojení. Druhá kapitola se zabývá multimédii a interaktivní tabulí. Jsou zde představeny zásady, kterými by se měl vyučující při tvorbě výukových materiálů řídit, a zároveň jsou zde prezentovány internetové portály, které je možné pro výuku německého jazyka použít. Poslední kapitola teoretická části je věnována gramatice a mluvnické kategorii sloves. Praktická část je založená zejména na tvorbě vlastních výukových materiálů, které jsou sestaveny k procvičení německých sloves. Aktivity jsou rozděleny pro základní a střední školu. Zhodnocení těchto materiálů přináší výsledky z dotazníkového šetření, které byly ověřeny v edukační praxi.
Využívání multimédií a multimediálních aplikací ve výuce chemie na SŠ v ČR
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou multimediální podpory výuky chemie na středních školách. Přiblíží čtenáři možnosti využívání informačních a komunikačních technologií a to nejen při výuce chemie. Tyto technologie mají totiž významnou roli v moderním vyučování a procesu učení. Součástí práce je tvorba a vyhodnocení dotazníkového šetření, které podává přibližný přehled o výskytu a využívání multimédií a multimediálních aplikací v českých školách.
Videokonference ve škole
Karadžos, Petr ; Lustig, František (vedoucí práce) ; Stejskal, Martin (oponent)
NÁZEV: Videokonference ve škole AUTOR: Petr Karadžos KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. František Lustig, CSc. ABSTRAKT: Cílem teoretické části je podat rešerši videokonferenčních systémů z pohledu dělení podle využitelnosti ve vzdělávacím procesu, dále pak zpracování rešerše aplikačních řešení videokonferenčních systémů. Dalším prvkem teoretické části je osvětlení fungování videokonferencí na technické bázi. Tedy popis, jakým způsobem se navazuje spojení mezi dvěma a více systémy a jaké jsou zákonitosti přenosu multimediálních dat během videokonferenční relace. Předmětem empirické části je ověření použití videokonferencí jako technického výukového prostředku během vyučování v praxi. Jedná se o pilotní projekt, jehož výsledkem je závěr, respektive názor respondentů na to, jestli videokonference mají budoucnost ve školním prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: Videokonference ve škole, H.323, SIP, webinář, multimédia, ICT, Multicast, Moodle, GoToWebinar
Autorská prostředí pro tvorbu multimediálních výukových objektů v rámci přípravy učitele
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimediálních výukových objektů a autorských systémů pro jejich tvorbu. Formou kvalitativního výzkumného šetření zjišťuje nejčastější požadavky na tyto objekty a systémy kladené ze strany učitelů z praxe. Následně práce realizuje teoretickou analýzu běžně dostupných autorských systémů určených pro tvorbu multimediálních výukových objektů a provádí jejich zhodnocení z hlediska zjištěných požadavků. Práce poté konstatuje, že se takový autorský systém, který by dostatečným způsobem vyhovoval zjištěným požadavků, na trhu nevyskytuje, a proto se přistupuje v rámci práce k jeho navržení a zrealizování. Realizovaný systém je poté nasazen v reálném edukačním prostředí a jeho přínos pro učitelovu práci je ověřen provedeným akčním výzkumem.
Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií
Trachtová, Zdeňka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií pojednává o proměnách produkce Českého rozhlasu od roku 2005 do současnosti v souvislosti s nástupem multimediálních technologií. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují definice základních pojmů, o které se opírá analytická část: multimédií, mediální konvergence, koncepce aktivního publika, interaktivity a digitalizace. Další kapitoly se zabývají médii veřejné služby v České republice a technologickým a kulturním vývojem rozhlasu na našem území. Záměrem výzkumné části je za pomoci metody případové studie analyzovat technologické změny, ke kterým v Českém rozhlase došlo s nástupem multimédií. Cílem je co nejkomplexněji představit multimediální platformy, prostřednictvím kterých rozhlas nabízí svoji tvorbu. Diplomová práce také pojednává o způsobu, jakým multimédia ovlivňují interakci mezi rozhlasem a rozhlasovým publikem. Za tímto účelem se práce zaměřuje na analýzu sociálních sítí, prostřednictvím kterých Český rozhlas komunikuje s publikem. Práce se také zabývá otázkou, zda se nástup multimédií nějakým způsobem odrazil na podobě tradičních formátů pořadů, případně zda vznikly nové formáty.
Obraz, zvuk a text v umění a ve škole
Žilka, Martin ; Brejcha, Šimon (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce vychází z předpokladu, že žijeme v projevech našeho nejbližšího okolí. Tyto projevy a odpovědi prostředí ovlivňují různé stránky našeho života. Jednou z odpovědí je dozajisté zvuk. Zkoumáním tohoto fenoménu, v rámci expresivních výchov na základní škole, můžeme docílit bližšího střetnutí s naším prostředím a pochopit jeho fungování. Formování tohoto pocitu sounáležitosti je základním úkolem školy. Diplomová práce si tedy klade cíl, představit didaktiku a způsob práce potenciálního předmětu na základní škole, který bude spojovat expresivní výchovy a cílit k prohlubování environmentality. ŽILKA, Martin: Obraz, zvuk a text v umění a ve škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 68 s. Klíčová slova: Zvuk a obraz, text a obraz, nová média, multimédia, hudba, kontext, prostředí
Use of "Friends" series in teaching English on B2 level
Kohútová, Lenka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití seriálu Přátelé ve výuce žáků na úrovni B2, přičemž použití seriálu má přispívat k rozvoji lingvistických a komunikačních kompetencí studentů. Účelem práce bylo zjistit, zda je možné v rámci středoškolské výuky angličtiny systematicky dlouhodobě pracovat se seriálem jako prostředkem k motivaci studentů, podnětem ke konverzaci a diskuzím i jako předmětem nápodoby a vstřebávání autentického jazyka. Práce rovněž srovnává výhody a nevýhody využití seriálu oproti výhodám a nevýhodám využívání jiných multimediálních materiálů. Součástí práce je též seznam aktivit použitých při testování použití seriálu a několik nápadů na další modifikaci k nim.
Vliv elektronické distribuce periodik na tištěnou žurnalistiku
Miklica, Tomáš ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce Vliv elektronické distribuce periodik na tištěnou žurnalistiku se zabývá specifiky elektronické distribuce, jejím postavením mezi novými médii a vztahem k tradičním médiím. Soustředí se především na to, zda elektronická distribuce může kombinací principů internetové a tradiční žurnalistiky výrazněji ovlivnit budoucnost tištěných médií, ať už přímo jejich samotnou existenci či jen podobu. Dále na příkladu filmového měsíčníku Svět filmu pracuje s hypotézou, zda by elektronická verze periodika mohla naopak fungovat coby záchrana tištěné verze daného titulu. Zkoumání zákonitostí elektronické distribuce je podložené hloubkovými rozhovory se zástupci významných služeb umožňujících v Česku elektronickou distribuci, zkoumání fungování Světa filmu a jeho dočasného přechodu do elektronické verze potom rozhovory se zástupci Světa filmu. Práce rovněž předkládá přehled českých služeb pro elektronickou distribuci a příklady některých digitálních periodik. Pro doplnění kontextu je představena situace elektronické distribuce v zahraničí a jednotlivé hypotézy jsou na základě hloubkových rozhovorů doplněné i o prognostické spekulace ohledně budoucnosti odvětví elektronické distribuce a jejího možného vlivu na distribuci tištěnou.
Multimédia ve výuce francouzského jazyka
Haagerová, Eva ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na multimediální podporu výuky francouzštiny a pojmy, které jsou s touto problematikou spojeny, například médium, multimédium a moderní technologie. Dále se specializuje na multimediální výuku cizích jazyků a multimediální výuku za přispění ICT (Informačních a komunikačních technologií), videa, animací a zvuku. Teoretická část je zakončena návaznými pojmy, které souvisí s multimediální výukou. Jedná se o interaktivitu, interaktivní prostředky a také o mediální gramotnost, která je jedním z pilířů digitální gramotnosti. Praktická část se věnuje učebnicím francouzštiny. Zkoumá jejich univerzálnost, míru zapojení multimediálních zadání a jejich časovou náročnost. V poslední řadě navrhujeme alternace multimediální opory v analyzovaných učebnicích. Dospěli jsme k závěru, že zkoumané učebnice byly z pohledu využití multimediální opory nedostatečné, je tedy na pedagogovi, aby sám vymyslel cvičení za přispění multimediální opory.
Interaktivní fikce s využitím multimédií
Zenkovič, Lukáš ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na typ počítačových her zvaných interaktivní fikce a multimédia, které je možné k nim zakomponovat. V první části se práce zaměřuje na vymezení interaktivních fikcí a jejich jednotlivých vlastností. Mezi tyto vlastnosti patří příběh, interaktivita a multimédia. Dále je interaktivní fikce charakterizovaná z pohledu jejího ovládání a struktury příběhu. Následně je uvedené využití interaktivních fikcí ve vzdělávání jak z pohledu učitele, tak i studenta. V poslední části jsou zanalyzované různé nástroje, pomocí kterých je možné vytvářet tento typ počítačových her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.