Název:
Multimédia ve výuce francouzského jazyka
Překlad názvu:
Multimedia in the Teaching of French language
Autoři:
Haagerová, Eva ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na multimediální podporu výuky francouzštiny a pojmy, které jsou s touto problematikou spojeny, například médium, multimédium a moderní technologie. Dále se specializuje na multimediální výuku cizích jazyků a multimediální výuku za přispění ICT (Informačních a komunikačních technologií), videa, animací a zvuku. Teoretická část je zakončena návaznými pojmy, které souvisí s multimediální výukou. Jedná se o interaktivitu, interaktivní prostředky a také o mediální gramotnost, která je jedním z pilířů digitální gramotnosti. Praktická část se věnuje učebnicím francouzštiny. Zkoumá jejich univerzálnost, míru zapojení multimediálních zadání a jejich časovou náročnost. V poslední řadě navrhujeme alternace multimediální opory v analyzovaných učebnicích. Dospěli jsme k závěru, že zkoumané učebnice byly z pohledu využití multimediální opory nedostatečné, je tedy na pedagogovi, aby sám vymyslel cvičení za přispění multimediální opory.This bachelor thesis is focused on the multimedia support in the teaching of French and concepts that are associated with this issue, such as the medium, multimedia and modern technology. It is also specializes in multimedia foreign language teaching and multimedia teaching support with the help of ICT (Information and Communication Technologies), video, animation and sound. The theoretical part ends with concepts related to multimedia teaching. It is about interactivity, interactive utility and also about media literacy, which is one of the pillars of digital literacy. The practical part deals with French textbooks. It examines their universality, the degree of involvement of multimedia assignments and their time intensity. Finally, we propose alternations of multimedia support in the analyzed textbooks. The conclusion is that the examined textbooks were insufficient from the point of view of the use of multimedia support, so it is up to the teacher to invent the exercise himself with the help of multimedia support.
Klíčová slova:
francouzský jazyk; interaktivita; multimediální podpora; Multimédia; výuka jazyků; French language; interactivity; Multimedia; multimedia support; teaching of languages