Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývarná výchova a fotografie v mateřské škole
Smolenová, Yveta ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech výtvarných činností v mateřské škole prostřednictvím výtvarných médií, digitální fotografie. Hlavním záměrem práce je nabídnout dětem digitální fotografii jako alternativu ke klasickým výtvarným technikám a přinést sondu do možností setkávání se dětí s výtvarným jazykem od předškolního věku. Cílem je smysluplná aplikace nových metod výchovně-vzdělávacího procesu prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. V rámci výzkumu vznikly výtvarné projekty zaměřené na digitální fotografii, které potvrdily, že výtvarný projekt zaměřený na digitální fotografii lze zrealizovat a a zařadit do programové nabídky mateřské školy.
Proměna obrazu fotožurnalismu v digitální éře
Novák, Vojtěch ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Vilgus, Petr (oponent)
V této práci se budeme zabývat problematikou manipulace v digitální novinářské fotografii. Zprvu popíšeme vztah fotografie a skutečnosti spolu s její schopností skutečnost reprezentovat. Na základě kontrastu mezi fotografií analogovou a digitální upozorníme na nezávislost fotografie na svém referentu a na nově otevřený prostor pro manipulaci s jejím obsahem. Dále se budeme zabývat analýzou poznatků textu Soumrak fotožurnalismu?, který výše nastíněnou situaci oslabení důvěryhodnosti novinářské fotografie reflektuje a k tomu nabízí řešení v podobě posílení vztahu fotografie - referent. Oproti tomu pak budeme stavět text s názvem Fotožurnalismus je mrtev, ať žije fotožurnalismus. Proč může digitalizace zvyšovat důvěryhodnost novinářské fotografie?, který považuje výše zmíněný přístup za zastaralý a naopak spatřuje v digitální éře možnost posílení obsahu fotografie skrze rekontextualizaci na základě vztahu fotografie - divák. Syntézou těchto poznatků pak určíme, jestli je takto nastíněnou perspektivu danou vztahem fotografie - divák možné považovat za relevantní alternativu vůči dřívějšímu přístupu. V doprovodu nastíněných poznatků pak stanovíme opěrný bod pro důvěryhodnost novinářské fotografie spolu s její transformovanou podobou.
Výtvarná výchova a aplikace fotografie do výuky v mateřské škole
Outratová, Běla ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Přinést sondu do možnosti setkávání se dětí s výtvarným jazykem od útlého předškolního věku a smysluplná aplikace nových výchovně-vzdělávacích metod také prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. Pojednat o možnostech výtvarných činností v MŠ prostřednictvím různých výtvarných médií, především digitální fotografie a zejména představit škálu těch dostupných prostředků, které mohou být dosažitelné v rámci přirozeného života běhu dětí v předškolním kolektivu, včetně elektronických médií. Navrhnout a zrealizovat nový výtvarný projekt sestavený z jednotlivých výtvarných činností zaměřených na práci s využitím digitální fotografie. V rámci jednotlivých programů nabídnout vlastní vklady a nápady do problematiky. Porovnat výstupy zadání výtvarných činností pedagogů a dětí. Zhodnotit zjištěné poznatky a zkušenosti z realizace výtvarných aktivit.
Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality
Průchová, Andrea ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality teoreticky rozpracovává problematiku digitální fotografie osob umístěných na profilových stránkách internetových sociálních sítí. Práce rozvíjí ontologické koncepty virtuální reality a rizomatické antistruktury, aby poukázala na současný problém transformace způsobu myšlení a vnímání portrétní fotografie s nástupem "nových" médií. Za důsledek nevyřešené situace této transformace chápe proces politizace digitálních fotografií osob na sociálních profilech, kterým recipient přikládá roli politického zástupce reprezentované osoby. Politizaci fotografie proto vysvětluje jako specifický typ střetu dvou typů vizualit, které do společnosti vnáší novou diskuzi o ohrožení osob spojenou s otázkou zveřejňování fotografií na internetu. Opora práce v psychoanalýze a sociálně konstruktivistické linii myšlení dovoluje rozvinout výzkumné téma jako problém interdisciplinární, sahající ještě dále za otázku bezpečnosti sdílení dat na internetu.
Fotografie jako prostředek instantní komunikace
Drahoňovská, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato práce sleduje postupné proměny základních funkcí fotografického média, a to jak v historii, tak i v současné době. Teoretická část se věnuje vývoji fotografie v souvislosti s formováním její komunikační funkce a klade důraz na změny, které způsobily částečné přehodnocení základních funkcí fotografického obrazu. Práce pojednává také o problematice vlivu konceptu Webu 2.0 a rozšíření sociálních sítí na přístup k fotografii a nakládání se snímky. Dále rozebírá také rozmach nových funkcí fotografického média, které se v současnosti začínají rozvíjet. Do této kategorie se řadí zejména sebeprezentace a komunikační funkce. Praktická část potom srovnává vnímání fotografie a práci s ní v rámci sociálních sítí Facebook a Flickr a snaží se odhalit konkrétní změny, které v poslední době ovlivňují přístup k fotografii.
Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Macháčková, Zuzana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Anotace: Macháčková, Z.: Obraz, fotografie v koncepcích základní školy [Diplomová práce] Brno 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 114 s. Cíl práce: Na základě studia doporučené a další literatury pojednat stručně o proměnách fotografie (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačit specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvážit i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografií na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslet se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy a poznatků ze svého studia navrhnout didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na prvním stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média, a tento projekt ověřit v praxi. Soustředit se při tom na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Výsledky: Realizace navrženého autorského projektu využívajícího digitální fotografii jako prostředek k výtvarným činnostem...
Fenomén tagování na serveru Flickr.com a jeho vliv na extenzi interpretace fotografie
Janda, Filip ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
I Abstrakt První kapitola práce je věnována serveru Flickr.com a jeho vývoji od založení až po současnost a možnosti jeho využití jako zpravodajského zdroje. Druhá kapitola pak blíže rozpracovává problematiku samotné folksonomie, věnuje se její definici, základním přístupům k její typologizaci a samostatně pak pojednává o tagu, o jeho formách a funkcích na serveru Flickr.com. Ve třetí kapitole je pojednáno o stavu fotografie v její digitální podobě, o její nestálosti a náchylnosti být podřízena jazyku. Čtvrtá kapitola předkládá charakteristiku textu v prostředí internetu, kterou je především nonlineárnost a zabývá se titulky, popisky a textem jako takovým ve spojení s fotografií. Pátá kapitola se pak detailněji zaobírá schopností tagů ovlivnit vnímání fotografie v kyberprostoru a věnuje se dalšímu fenoménu, tzv. poznámkám. Šestá, závěrečná kapitola předkládá výsledky výzkumu "Flickrdream", jehož snahou bylo zjistit, do jaké míry jsou tagy ve spojení s fotografiemi na Flickru schopny vyhovět reprezentaci tak složitého jevu jakým je sen.
Sebe-mytizace mladých lidí na profilových fotografiích
Mašková, Pavlína ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce, Sebe-mytizace mladých lidí na profilových fotografií, ukazuje jak mladí lidé využívají technologie pro on-line vizuální prezentaci. Na začátku popisujeme kontext sociálních médií, sociální síť Facebook a koncept digitální mládeže. V další části studujeme konstrukci profilové fotografie a důležitou roli digitálních nástrojů v on-line životě mladých lidí. Poslední část tvoří teorie sémiotiky a čtenáři se mohou dočíst, jak si mladí vytváří vlastní sebe-mýtus.
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady CANON IXUS 60
Melkes, Ondřej ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových manuálů a simulace pro digitální fotoaparát Canon IXUS 60. Hlavní učel manuálů je podpora výuky na univerzitě třetího věku, proto je důraz kladen na  přehlednost. Simulace digitálního fotoaparátu umožňuje vyzkoušet možnosti zařízení, jak při výuce, tak před koupí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.