Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 391 záznamů.  začátekpředchozí379 - 388další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marie Kokešová Šechtlová, ženský element ve čtyřech generacích fotografického ateliéru Šechtl a Voseček v Táboře
BOLKOVÁ, Petra
Marie Kokešová Šechtlová, ženský element ve čtyřech generacích fotografického ateliéru Šechtl a Voseček v Táboře Bakalářská práce se věnuje fotografickému dílu Marie Kokešové Šechtlové, která od 60. let 20. století patřila k významným českým umělkyním. V úvodu práce je nastíněna historie ateliéru Šechtl a Voseček v Táboře. Bylo to prostředí, do něhož se Marie Šechtlová přes svého manžela Josefa Šechtla dostala a z něhož pak také dále čerpala a vycházela. Navazující část práce se zabývá spoluprací Marie a jejího manžela Josefa Šechtla, přičemž tato etapa se stala důležitým pilířem její tvorby. V hlavní části textu se pak bakalářská práce věnuje zmapování dvou stěžejních aspektů díla Marie Šechtlové. Fotografka bude představena jednak jako vyznavačka bruselského stylu, fotografka poezie všedního dne, jako průkopnice barevné fotografie a jednak jako ilustrátorka literárních děl, především poezie. Básníka Jana Nohu inspirovaly fotografie Marie Šechtlové k pozoruhodným veršům, ona na oplátku ilustrovala jeho básnické sbírky a vznikla mezi nimi obdivuhodná tvůrčí spolupráce. Závěrečná část textu práce bude věnována komparaci její tvorby s dílem ostatních soudobých českých fotografek Dagmar Hochové, Emily Medkové, Evy Fukové či Běly Kolářové, které vyšly a tvořily především v prostředí hlavního města Prahy.
Využití fotografie v propagaci v cestovním ruchu
Prachařová, Eva ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úroveň fotografií v propagačních materiálech turistických regionů České republiky. Dále je cílem práce ukázat, zda grafické provedení propagačních materiálů ovlivňuje rozhodování zákazníků o návštěvě daného regionu. Teoretická část obsahuje stručnou historii fotografie, propagace a vývoj cestovního ruchu v České republice. V praktické části jsou zkoumány fotografie ve vybraných propagačních materiálech turistických regionů podle vytyčených kritérií. Druhá výzkumná část je zaměřena na testování vlivu fotografií na účastníky v cestovním ruchu.
Fotografie jako záznam klamu
Krejčí, Petr ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent) ; Portel, Robert (oponent)
Tato práce poskytuje přehled výtvarné tvorby, kde se uplatňuje klam. Výraz klam v této práci představuje širokou škálu iluzivních konstrukcí bez ohledu na použité médium s výjimkou digitální manipulace. Hlavní pozornost je směřována na projevy, jejichž výsledným médiem je fotografie. Práce nabízí analytický pohled na současnou fotografickou tvorbu, kterou dělí do kategorií podle povahy uplatněného klamu. Vybraná díla pracují za pomoci nejrůznějších prostředků s manipulovatelností našeho vnímání. Díky jejich systematizaci se daří formulovat, co je pro který přístup příznačné a na jakém principu je jeho účinnost založena. Práce čtenáři nabízí vysvětlení toho, co klamy jsou, jak vznikají, co je umožňuje člověku prožít a jaké mohou zastupovat role, pokud jsou uplatněny v rámci uměleckého díla.
Současná válečná fotografie
Vitaljić, Sandra ; Dias, Pavel (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá anylýzou souč. váleč. fotografie a jejím vlivem na společnost.
Vývoj osídlení Křemžské kotliny s důrazem na vrcholně středověké až raně novověké hmotné prameny
HAMAN, Jaroslav
Práce se zabývá vývojem osídlení Křemžské kotliny a je podrobněji zaměřena na období středověké kolonizace a raného novověku. Na základě písemných pramenů, geografických dat, toponomastiky, a především archeologických pramenů je nastíněn vývoj osídlení na sledovaném území. Práce je syntézou uskutečněných výzkumů Jihočeského muzea v Českých Budějovicích, Regionálního muzea v Českém Krumlově a povrchové prospekce J. Polácha. Přílohy: Mapové podklady,katalog nalezišť,kresebná a fotografická dokumentace nemovitých archeologických památek, kresebná a fotografická dokumentace nálezů.
Fotografování jako business
Jirsák, Jakub ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Díky zvyšování rychlosti internetového připojení, technologickému pokroku v oblasti digitální fotografie a globalizaci se vyvinul nový trh s prodejem snímků pro komerční účely. Cílem práce je analyzovat tento trh z pohledu fotografa a zkoumat jeho marketingové možnosti při působení na tomto trhu. První kapitola je věnována analýze trhu mikrofotobank. Druhá marketingovým nástrojům a problematice plánování o kontrole plnění cílů. Třetí část obsahuje vyhodnocení kvantitativního marketingového výzkumu nákupního chování a požadavků vybraných cílových skupin. Poslední částí je slovník seznamující s terminologií používanou v této oblasti podnikání.
Dokumentace zločinců jako umělecký princip
Winter, Tomáš
Text se věnuje specifickému způsobu dokumentování zločinců na konci 19. století pomocí fotografie, využívající zrcadlo. Ukazuje souvislosti tohoto principu s volným uměním.
Médium fotografie ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
ŠEDIVÁ, Adéla
Práce se zabývá zařazením fotografie do projektové výuky na 1. stupni základní školy. V teoretické části jsou obsaženy podrobné informace a poznatky z historie i filozofie fotografie, které určují postoj pedagoga k fotografii samotné. Tyto informace jsou nezbytné pro správný přístup k tvorbě výukového projektu. Praktická část obsahuje konkrétní podobu výukového projektu ?Fotografie a my? pro žáky 5. tříd základní školy. Výukový projekt se opírá o Rámcový vzdělávací program pro základní školy, v oblasti Umění a kultura, ve vzdělávací oblasti Výtvarná výchova. Projekt ?Fotografie a my? je sestaven ze sedmi vyučovacích jednotek. Ze samotné realizace projektu vyplynula i doporučení pro pedagogickou praxi.
Problém znaku v surrealistické fotografii
LAIPOLDOVÁ, Hana
Práce se bude zabývat fotografií v surrealismu z hlediska znaku. Bude zde nastíněn historický vývoj, zásady a estetické principy surrealismu a to ve vztahu k fotografii. Dále bude práce vysvětlovat fotografické techniky, které surrealismus vynalezl. Díky těmto technikám dochází k ?rozmezeření? a tím k specifické možnosti pohlížení na realitu skrze znakovost fotografie. Tímto bude poukázáno na jedinečnost surrealistické fotografie nejen v rámci celé surrealistické tvorby, ale i fotografických obrazů obecně.
Studentky z Československa na Bauhausu 1919 - 1933: Výmar - Desava - Berlín
Svobodová, Markéta
Daný text, část obsáhlejší práce na téma Čeští a slovenští studenti na Bauhausu, se věnuje ženám - výtvarnicím z bývalého Československa, které na této škole modernismu studovaly v letech 1919-33 v oddělení architektury, textilu a fotografie. Studentky pocházely z prostředí českého, slovenského, německého, německo-židovského a doposud jim nebyla v uměleckohistorické literatuře věnována téměř žádná pozornost. Většina poznatků autorky vychází z rozsáhlého archivního výzkumu v českých i zahraničních archivech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 391 záznamů.   začátekpředchozí379 - 388další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.