Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 681 záznamů.  začátekpředchozí349 - 358dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oblíbenost témat výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy
Hanzalová, Pavlína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá oblíbeností témat přírodopisu u žáků na 2. stupni základní školy. Cílem bylo identifikovat oblíbená a méně oblíbená témata přírodopisu, ověřit existenci vztahu mezi oblíbeností přírodopisu a známkou na vysvědčení z tohoto předmětu a zjistit, zda pohlaví či věk mají statisticky významný vliv na oblíbenost přírodopisu žáky. Nejprve byla v práci věnována pozornost systému kurikulárních dokumentů v podobě RVP a ŠVP pro pochopení organizace a obsahu výuky přírodopisu na základní škole. Poté byla popsána specifika osobnosti žáka na 2. stupni základní školy, což představuje základní teoretická východiska pro pochopení charakteristických znaků osobnosti žáka v období dospívání. Následně byly vysvětleny pojmy obliba předmětů společně s motivací žáků a identifikovány a analyzovány předchozí výzkumy a studie, tuzemské i zahraniční, zabývající se stejným či obdobným tématem. Samotná oblíbenost jednotlivých témat přírodopisu byla zjišťována pomocí výzkumného nástroje v podobě dotazníkové šetření s 5stupňovým škálováním Likertova typu. Ověřena byla validita a reliabilita použitého výzkumného nástroje. Výzkumný vzorek tvořilo 249 žáků 6. až 9. tříd z jedné školy v Praze. Nejvíce oblíbenými tematickými okruhy byla biologie člověka a biologie živočichů, naopak k nejméně...
Srovnání vzdělávacích programů České republiky, Moldávie a Ruska
STRATULAT, Elena
Cílem této diplomové práce je srovnat matematické učivo ve standardních studijních programech pro základní vzdělání třech různých států. Takový výzkum poskytne informace o tom, jaké jsou vzdělávací programy v České republice, Moldavské republice a Ruské federaci. Dalším cílem diplomové práce je porovnat učebnice druhého stupně základních škol zkoumaných zemí na určité téma vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace.
Inovativní přístupy k výuce moderních dějin na ZŠ s využitím orální historie
MAREŠOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá inovativními přístupy a metodami výuky moderních dějin na 2. stupni ZŠ. V teoretické části autorka nejprve přibližuje problematiku výuky moderních dějin a analyzuje její stav na českých školách. Následně se zaměřuje na prozkoumání možnosti využití metody orální historie (zejména formou vyprávění příběhu pamětníkem, či rozhovorem s ním) či heuristických metod při výuce dějin 2. poloviny 20. století, a dále také na možnosti zapojení audiovizuálních technik (fotografie, video, dokumentární film). Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na práci skupiny žáků zapojených do projektu Příběhy našich sousedů neziskové organizace Post Bellum. Žáci se v rámci projektu seznamují s životními osudy pamětníků ze svého blízkého okolí, poté dohledávají k těmto životním příběhům historické materiály, jež následně zpracovávají (např. formou psané reportáže či videodokumentu) ve finální výstup, který veřejně prezentují. Autorka ve svém výzkumu kombinuje techniku zúčastněného pozorování práce žáků a rozhovorů s nimi, přičemž se zaměřuje zejména na to, zda a jaký vliv má účast v projektu na samotné žáky.
Využití ICT ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
KRPEJŠOVÁ, Michala
Práce se zabývá možnostmi využití ICT ve výuce anglického jazyka na základní škole. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu ICT, způsoby implementace ICT do výuky, dále popisuje možné výhody a nevýhody využití ICT ve výuce na základní škole, uvádí didaktické funkce ICT a všeobecně vzdělávací a jazykové cíle technologiemi podpořené. Praktická část této práce předkládá deset konkrétních aktivit využívajících ICT v hodině anglického jazyka na prvním stupni. Tyto aktivity jsou vždy řádně popsané z hlediska vzdělávacích cílů, způsobů jejich realizace a v závěru jsou reflektovány. Každá aktivita byla předem reálně vyzkoušena v praxi. Výzkumné šetření provedené v této práci se zabývá mírou využití ICT mezi pedagogy na základní škole v Plzni a reflektuje jejich názor na technologie a jejich budoucnost ve výuce anglického jazyka na základní škole.
Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v Nymburce a Poděbradech
Mejzr, Patrik ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v Nymburce a Poděbradech. Cíle: Bakalářská práce si klade za cíl popsat rozdíly ve vybraných konceptech (viz níže) mezi začínajícími pedagogy s délkou praxe pod 5 let a pedagogy s délkou praxe nad 20 let, kteří působí na druhém stupni ZŠ nebo na nižším stupni víceletých gymnázií na školách v Nymburce a Poděbradech. Vědecká otázka zní: Jaké jsou rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy v Nymburce a v Poděbradech? Dílčí hypotézy nebyly stanoveny, protože si myslíme, že vědecká otázka je dostačující a jedná se o poměrně neprobádané téma. Metody: Informace v praktické části bakalářské práce byly získány pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili učitelé na vybraných školách v Nymburce a Poděbradech. Dotazník byl zaměřen na 4 koncepty - příprava na hodinu, práce se třídou, motivování žáků a životní styl učitelů. Dotazníky byly rozdány učitelům, kteří učí na 2. stupni základní školy nebo v nižších ročnících víceletých gymnázií (prima - kvarta) a splňují délku pedagogické praxe, tzn. začínající učitelé s délkou praxe pod 5 let a zkušení učitelé s délkou praxe nad 20 let. Výsledky získaných dotazníků jsme vyhodnocovali pomocí Excelu. Výsledky: Z analýzy dotazníkového...
Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Hyklová, Lucie ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Má diplomová práce na téma Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými východisky, která vychází ze zážitkové a konstruktivistické pedagogiky. Zaměřuje se na hru z několika úhlů pohledu - jako na svobodnou činnost a radost v průběhu života a jako na didaktickou metodu, kterou se realizuje vzdělání žáků, tvoří se třídní klima a aplikuje desková hra. Dále jsou zde popsána místa, kde se dají hrát deskové hry mimo školní prostředí. Druhá část je věnována výrobě mých vlastních deskových her a jejich následnému použití ve výuce českého jazyka ve čtvrtém ročníku prvního stupně základní školy. Závěrem reflektuji jejich vhodnost pro výuku. Upozorňuji na jejich výhody, možné nástrahy a vhodné obměny a formy gradace. KLÍČOVÁ SLOVA Hra, desková hra, český jazyk, zážitková pedagogika, konstruktivismus, aktivizační metody, žák, výuka, základní škola, vlastní zkušenost a zážitek
Výuka předmětu Ochrana člověka za mimořádných událostí na základních školách na území okresu Rokycany
JUDLOVÁ, Monika
Ochrana člověka za mimořádných událostí je jedno z témat, které se v současné době opět dostává do zájmu veřejnosti a jeho výuka na školách je silně podporována. Hlavním orgánem této podpory je především Hasičský záchranný sbor České republiky, který v rámci přípravy obyvatelstva vyvíjí řadu aktivit, např. tvorba naučných knih, brožurek, videí apod. Zvyšování účasti obyvatelstva na zajišťování vlastní bezpečnosti je definováno jako jeden z bezpečnostních zájmů státu v Bezpečnostní strategii České republiky a také je to jedna z klíčových priorit uvedených v Koncepci ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty základní informace o ochraně obyvatelstva, integrovaném záchranném systému, vzdělávacím systému a působnosti jednotlivých orgánů a institucí v oblasti výchovy a vzdělání v ochraně obyvatelstva. Tato část samozřejmě shrnuje i problematiku Ochrany člověka za mimořádných událostí a její výuky na školách, k tomu používaných pomůcek a možnosti přípravy pedagogů na tuto výuku. Výzkumná část se zabývá zpracováním analýzy výuky Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách na území okresu Rokycany. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření, rozborem školních vzdělávacích programů a zpracováním SWOT analýzy. Na základě získaných výsledků byla zodpovězena stanovená výzkumná otázka: "Jakou formou probíhá výuka Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách na území okresu Rokycany?". Aktuálně tato výuka probíhá v rámci jiných předmětů, nejčastěji Přírodopisu či Přírodovědy. Klasický výklad pedagogů se školy snaží doplnit besedami se zástupci složek integrovaného záchranného systému, exkurzemi či projektovými dny. Přínosem této práce je získaný ucelený přehled o výuce Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách. Dále by práce mohla posloužit jako námět budoucích diplomových či bakalářských prací s možností zaměřit výzkumnou část na jiné území republiky.
Cestou necestou po mapách a moderních navigačních technologiích (výukový materiál pro výuku zeměpisu na 2. stupni základní školy)
BENDOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá výukou kartografie a terénní výukou prostřednictvím map a moderních navigačních technologií na druhém stupni základní školy. Hlavním cílem je vytvoření vlastních výukových aktivit a s nimi souvisejících pracovních listů do výuky zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Teoretická část práce se zabývá zařazením tématu do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a výukou kartografie a terénní výukou na druhém stupni základní školy. Praktická část práce řeší hodnocení učebnic zeměpisu s doložkou MŠMT platnou v roce 2019 a v neposlední řadě uvádí také příklady aktivit spojených s výukou kartografie a terénní výukou zeměpisu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 681 záznamů.   začátekpředchozí349 - 358dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.